• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stoppen analoge tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorlopig heb je NAAST de digitale kanalen ook nog je analoge kanalen... Dus met mijn gewone 4 jaar oude VCR kan ik nog goed een digitaal kanaal opnemen en een analoog kanaal kijken. Datzelfde gaat uiteraard niet met bijv. TCM ren MGM, maar dat komt in mijn geval nauwelijks voor.

Tegen de tijd dat analoog uitgefaseerd zal zijn.... ja dan ga ik mijn VCR eens vervangen. Maar dat hoeft nog niet a la minute!
 
Helaas blijven er altijd van die wereldvreemde Don Quichot figuren bestaan die vooruitgang der techniek blijven bestrijden.
Gelukkig negeerde men reeds vroeger al deze individuen, anders verplaatsten we ons nu nog per paard & wagen en lazen we onze krant bij de petroleumlamp :wink::wink:
 
Van mij mag de analoge zenders verdwijnen en mag er iets goeds voor terugkomen. Opnemen is ook geen probleem bij mij doe ik heerlijk met de Samsung PVR en bevalt mij prima.

Ik wacht alleen nog maar op de Humax 5050 C. Dat één de prijs gaat zakken, twee meer voorradig is en drie Ziggo met meer HD kanalen op de proppen komt.

Eigenlijk wens ik meer het betere aanbod van CAIW dan van Ziggo. Dus naar m.i. weg met de oude anologe TV en Videorecorder.
 
Maar heb je al bedacht wat dat betekent voor je videorecorder, of je net aangeschafte harddiscrecorder....die kun je gewoon in de vuilnisbak gooien!!! Deze hebben geen digitale tuner, dus worden onbruikbaar voor het opnemen van tv programma's!!

1. Is het onzin wat je hier neer zet, waardoor je mensen op het verkeerde been zet.
2. Videorecorder? Wat is dat voor een ding?
3. Je werkt toch ook met een p.c. neem ik aan? Gebruikt ook een wasmachine, droger, auto, email (of schrijf je nog briefjes met de hand?). Kortom: technologische ontwikkelingen zijn niet tegen te houden.
4. Last but not least: Van mij mag analoge doorgifte verdwijnen!
 
1. Is het onzin wat je hier neer zet, waardoor je mensen op het verkeerde been zet.
2. Videorecorder? Wat is dat voor een ding?
3. Je werkt toch ook met een p.c. neem ik aan? Gebruikt ook een wasmachine, droger, auto, email (of schrijf je nog briefjes met de hand?). Kortom: technologische ontwikkelingen zijn niet tegen te houden.
4. Last but not least: Van mij mag analoge doorgifte verdwijnen!


Het zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn allemaal. Met name oudere mensen hebben nu alleen maar nadeel als analoog zal verdwijnen. Extra
decoder enz. Het wachten is erop dat alle tv's een digitale tuner aan boord hebben zodat alle extra kabels en kastjes niet meer nodig zullen zijn.

Oh ja, een videorecorder is een apparaat waar je een vhs band inschuift en waarmee in principe prima analoge opnamen mee te maken zijn . De mijne is een JVC Super VHS recorder, een prima apparaat. maar ja niet digitaal natuurlijk. Hij geeft een superstrak beeld op tv's met gewone beeldbuis.:oyeah:
 
Het zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn allemaal. Met name oudere mensen hebben nu alleen maar nadeel als analoog zal verdwijnen. Extra
decoder enz. Het wachten is erop dat alle tv's een digitale tuner aan boord hebben zodat alle extra kabels en kastjes niet meer nodig zullen zijn.

Oh ja, een videorecorder is een apparaat waar je een vhs band inschuift en waarmee in principe prima analoge opnamen mee te maken zijn . De mijne is een JVC Super VHS recorder, een prima apparaat. maar ja niet digitaal natuurlijk. Hij geeft een superstrak beeld op tv's met gewone beeldbuis.:oyeah:
videorecorder, worden die nog verkocht dan? was laatst bij mediamarkt in duitsland en daar bijna niks meer.:no::no:
 
Ik denk als ze alle analoge kanalen eraf zouden halen een aantal mensen niet meer kunnen kijken omdat ze niet snappen hoe het nou werkt met 2 afstandsbedieningen, een decoder en een tv.
Nu kan je met een afstandsbediening en een tv af als je analoog wil kijken, dit is nogal logisch voor een aantal mensen.
Voor digitaal heb je een afstandsbediening, een tv, een afstandsbediening en een digitale decoder nodig wat niet logisch is voor een aantal mensen.

Ook vindt ik het dan niet meer dan juist dat ze de verplicht doorgevende kanalen gratis door te geven op het digitale net.
Nu hoeft dit alleen analoog.

Ook ga je de lokale omroepen verplichten om een heel duur apparaat er tussen te laten zetten om hun signaal digitaal te door te laten geven, de meesten hebben niet zo'n budget en moeten dan helaas afhaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan