• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ongeacht welke bril je op hebt, feit is dat Ziggo in april van dit jaar middels bedrijfsfanta eeh woordvoerder Gradus Vos meedere malen gesteld heeft dat Ziggo écht niets heeft tegen de Alphacrypt gebruikers en dat ze deze gebruikers zeker niet bewust zullen tegenwerken. Slechts enkele maanden later zien we nu exact datgene gebeuren, (een deel van de) Alphacrypt gebruikers worden bewust tegengewerkt.

Hierbij wordt opnieuw het argument gebruikt dat Ziggo ook niet anders kan maar dat ze wel moeten van de content providers. Bij dit argument zijn al vele malen kritische vraagtekens gezet (waarom heeft CAIW hier geen last van? Waarom alle zenders blokkeren als slechts enkele content providers deze eisen stellen? etc.). Op deze vragen wordt nooit gereageerd door Ziggo. Het is duidelijk dat met ditzelfde argument Ziggo ook alle andere Alphacrypt gebruikers kan gaan "afsluiten", al lijken ze daar nog mee te zullen wachten.

Dit alles leidt tot de gedachte dat Ziggo andere redenen heeft voor het invoeren van CI+ en het hele certificeren van IDTVs, waar ze liever niet over willen praten. Waar het gaat om het versleutelen van de zenders uit het digitale basispakket is inmiddels gebleken dat het hierbij om puur commerciële redenen gaat die niet in het belang zijn van de klanten maar hen wel opzadelt met onnodige kosten.

Ook als het gaat om CI+ lijkt het er nu op dat Ziggo bezig is om commerciële belangen veilig te stellen. De klanten hebben hier geen voordeel van maar moeten er wel voor betalen.

De acties waarbij Ziggo klanten dwingt om een door hen gecertificeerde decoder te gebruiken is een schoolvoorbeeld van koppelverkoop. Koppelverkoop is in Nederland verboden voor ondernemingen met een economische machtspositie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Koppelverkoop). Als Ziggo inkomsten blijkt te kunnen genereren uit de verkoop van het gekoppelde product (de settopbox of de CAM) lijkt het mij dat Ziggo hierbij over het randje gaat van wat in Nederland toelaatbaar is. Aan het gekoppelde product smartcard zullen ze in ieder geval verdienen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me toch duidelijk iets nieuws, timeshiften op een TV die dat zelf niet kan.....

Krijg je dan een afstandsbediening bij een CI+CAM? Anders lijkt het me dat de functionaliteit wel degelijk in een TV aanwezig moet zijn, alleen slaat de TV de data niet zelf op maar roept deze functionaliteit van de CAM aan.

@Archie: laat je niet monddood maken (voor de tweede keer)! Zonder kritiek (met of zonder zout) geen forum.
 
Krijg je dan een afstandsbediening bij een CI+CAM? Anders lijkt het me dat de functionaliteit wel degelijk in een TV aanwezig moet zijn, alleen slaat de TV de data niet zelf op maar roept deze functionaliteit van de CAM aan.

Een CI+ module kan de menu-struktuur van de TV uitbreiden en wordt dus door de afstandsbediening van de TV bediend.

Een CI+ module kan ook data terugsturen naar Ziggo, over de kabel of ingebouwd Internet. ik weet niet in hoeverre dat ook gebruikt gaat worden. Het lijkt mij dat ook interactieve televisie via de CI+ module mogelijk wordt.
 
Toch nog even iets over de al dan niet negatieve toon van bijdragen aan dit forum.
Ik zit in Caiway-gebied en lees dus makkelijk heen over opmerkingen over het slechte beleid en functionneren van Ziggo. Maar ik vind wel dat we moeten opppassen met het gelijkschakelen van Ziggo met Anoniem. De laatste is naar mijn inschatting de technisch verantwoordelijke bij Ziggo voor de implementatie van o.a. de CI+cam. Hij heeft toestemming of opdracht om op dit forum te reageren. Dat doet hij op een zeer welwillende manier, en misschien wat in telegram-stijl maar naar mijn vaste overtuiging uitgebreider dan de beleidsmakers bij Ziggo (en zeker bijvoorbeeld bij Philips) zouden wensen, en in zijn vrije tijd. Ik ben daar zeer dankbaar voor. Want met informatie is het net als met geld: het is voor jezelf nooit genoeg en anderen doen er het verkeerde mee: ze houden het achter in plaats van het te delen (met jou).
En wat Archie betreft: hij heeft in ieder geval verstand van technische zaken en neemt de tijd om technische zaken uit te leggen. Daar ben ik als niet-techneut ook heel blij mee. Met zijn beleidsmatige kritiek ben ik het niet altijd eens, maar ..so what??
 
deze functie wordt dan ondergebracht in de CI+ CAM waarbij voor de opslag gebruik gemaakt wordt van een memory stick in de CICAM.

hmm als ik het plaatje van de CI+ CAM zie dan zie ik er geen USB poort op zitten.
Komt er dan een CI+ CAM met een USB poort uit ofzo?
 
hmm als ik het plaatje van de CI+ CAM zie dan zie ik er geen USB poort op zitten.
Komt er dan een CI+ CAM met een USB poort uit ofzo?

Voor zover ik het begrijp kan een CI+ module opnames opslaan in geheugen dat elders binnen de televisie aanwezig is of op de televisie aangesloten is (veel televisies hebben wel een USB poort).
 
Maar als je dan een gehele film of aflevering op de memorystick of harddisk zet, dan kun je dat vervolgens toch op het Internet zetten?
Of is dat dan beveiligd/versleuteld?
 
Maar als je dan een gehele film of aflevering op de memorystick of harddisk zet, dan kun je dat vervolgens toch op het Internet zetten?
Of is dat dan beveiligd/versleuteld?

Die zal ongetwijfeld gecodeerd opgeslagen worden.
 
Met zijn beleidsmatige kritiek ben ik het niet altijd eens, maar ..so what??
Precies, ik heb kritiek op het beleid van Ziggo. Ik ben niet iemand die alle verklaringen van Ziggo medewerkers als zoete koek slikt, maar zelf uitzoekt hoe zaken (technisch) in elkaar zitten. Op basis daarvan vorm ik mijn mening en die mening plaats ik op forums. Daar mogen anderen het mee eens zijn of niet. Ik ben het immers ook niet altijd eens met anderen.

Anoniem heeft er in de loop der jaren voor gekozen om het beleid van Ziggo te gaan vertegenwoordigen en verdedigen op de forums. Dat is zijn keuze. Daarvoor hield hij zich alleen bezig met technische zaken op het TV Home forum. Ik reageer niet op Anoniem persoonlijk, maar op zijn verdediging van het Ziggo beleid. Ik ga dus inhoudelijk in op de door hem aangedragen argumenten waarbij ik er bewust voor kies om niet direct met hem de discussie aan te gaan, maar in het algemeen te reageren op het door hem uitgedragen Ziggo beleid. Desondanks probeert CeeS er weer op zijn manier een draai aan te geven zodat het lijkt dat ik Anoniem persoonlijk aan het aanvallen ben. Kennelijk wil CeeS aan Ziggo en haar medewerkers laten zien dat de forumleiding haar best doet om mij in het gareel te krijgen. CeeS doet dat wel vaker met personen op dit forum die naar zijn zin te veel kritiek op Ziggo hebben. CeeS hoopt op bijval zodat hij daarna met maatregelen tegen mij kan komen.

Door deze gerichte actie van CeeS op mijn persoon hebben we hier nu een heel off-topic geleuter over mij. Wat mij betreft verplaatst een moderator al die off-topic reacties naar een "Wat is die ArChie toch een hufter" topic in de "Borrelpraat" sectie zodat we hier weer on-topic verder kunnen. Daarbij blijf ik mijn mening verkondigen over het beleid van Ziggo. En die mening zal door de aanhangers van Ziggo wel als flaming worden afgedaan zodat ze niet inhoudelijk hoeven te reageren, so be it.
 
Anoniem heeft er in de loop der jaren voor gekozen om het beleid van Ziggo te gaan vertegenwoordigen en verdedigen op de forums.

Nee, dat willen jij (en een paar anderen) er heel graag van maken zodat je iemand hebt waar je lekker tegenaan kunt schopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan