• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing in Hoofddorp e.o.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik behoorlijk frapant vind is dat ik de hele afgelopen week prima snelheden heb gehaald. Tegen de 20 Mbit down en 3 up, ook 's avonds. Maar sinds vanmiddag is de down weer halveerd (modem herstart) en kom ik dus niet boven de 10 Mbit uit.

same here
 
Als er een router aan het modem aangesloten zit is het logisch dat je met een nieuw modem hetzelfde IP-adres krijgt: het IP-adres is gekoppeld aan het MAC-adres van je router.
Remyz misschien klink ik heel dom, maar de modem heeft zelf ook een mac adres hoor anders kan de modem geen ipadres ontvangen van buiten af ( ook Ziggo herkent de modem op mac adres)
de router heeft een eigen mac adres en het lijkt mij eerder dat zuiggo de ip adressen per huis vast houdt.
 
helaas

overdag ging het goed, de hele avond met eweka ik kom weer niet boven de 700 kbs,schijt ziek.......
 
overdag ging het goed, de hele avond met eweka ik kom weer niet boven de 700 kbs,schijt ziek.......

je was op de hoogte dat de groepstoring nog steeds actief is ?
denk zelf namelijk dat ze nog niet helemaal klaar zijn,
het is beter maar nog niet helemaal zoals het hoort.
nog steeds af en toe wat packet loss in game.
usenet nog niet uitgetest.
 
Remyz misschien klink ik heel dom, maar de modem heeft zelf ook een mac adres hoor anders kan de modem geen ipadres ontvangen van buiten af ( ook ziggo herkent de modem op mac adres)
de router heeft een eigen mac adres en het lijkt mij eerder dat zuiggo de ip adressen per huis vast houdt.

Klopt, alles wat over ethernet praat heeft een MAC-adres, dus het modem ook. Maar het IP-adres dat je modem krijg is er 1 uit een private-range: 10.x.x.x. Je router krijgt het IP-nummer van de 'echte' boze buitenwereld.

Anyway, dit valt buiten de scope van het topic.
 
Mijn package loss is (zo goed als) opgelost. Kan gamen, pathpings zijn goed. Heel afentoe een kleine verhoging en een enkele spike gisteren. Schoonheidsfoutjes hou ik het op...
 
Remyz misschien klink ik heel dom, maar de modem heeft zelf ook een mac adres hoor anders kan de modem geen ipadres ontvangen van buiten af ( ook ziggo herkent de modem op mac adres)
de router heeft een eigen mac adres en het lijkt mij eerder dat zuiggo de ip adressen per huis vast houdt.
Het modem krijgt zelf geen internet-ip-adres, wel een lokaal ip-adres in de 10.x.x.x serie wat gebruikt wordt voor telefonie en voor het ophalen van status informatie en zo. Je eigen publieke ip wordt alleen bepaalt door het mac-adres van je router of computer die eraan hangt.
 
Hier op 2071, lijkt het probleem te zijn gehalveerd :)
Kon meer dan 2 weken ook niet raiden.
Sinds gisteren lijkt de ms eindelijk rond de 100-300 te liggen met soms een piek naar 900. Maar een keer een dc gehad.
Dus het lijkt erop dat ziggo eindelijk zijn best doet. :pompom: :pompom:


Edit:

Kan nog steeds SG TCP optimizer niet gebruiken krijg telkens het zelfde bericht :

Pinging [66.230.207.58] with 40 bytes ->Request Timed Out
Pinging [66.230.207.58] with 40 bytes ->Request Timed Out
Pinging [66.230.207.58] with 40 bytes ->Request Timed Out
Couldn't determine largest possible MTU due to packets being lost.
You might want to try a different URL

Wel heb ik via TS2 kunnen bekijken dat Packetloss rond 5% ligt.
Weten jullie wat acceptabel is voor Packetloss?
 
Hier op postcode 1991 is het nog steeds huilen met de pet op.

1. FTP verkeer nauwelijks mogelijk, dus thuiswerken zit er niet in....
2. Streams bufferen nog steeds als een gek
3. Online gamen niet mogelijk...

Tis te hopen dat het het morgen is opgelost, anders kan ik niet eens naar mijn eigen radiostation luisteren met kerst.... daar zou ik echt ziek van zijn, want daar zit veel tijd in met speciale kerstshows... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan