• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve Televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, en als ik op Bittorrent trackers kijk zie ik daar gewoon alle uitzendingen van Roland Garros 2008 als downloads staan hoor :wink: Niet dat ik geïnteresseerd ben persoonlijk, maar kon niet laten even te checken.
 
Is het bij mij dus leverbaar (als je doorgaat naar het bel scherm)?
Toch was ik voorheen bij @home. Ze bellen me morgen. Ben benieuwd.
 
Is het bij mij dus leverbaar (als je doorgaat naar het bel scherm)?
Toch was ik voorheen bij @home. Ze bellen me morgen. Ben benieuwd.

Ze zouden mij vanochtend bellen-@home-heel de ochtend thuis gebleven,belt niemand?!
 
Inderdaad wel een heel goed punt.
Heel mooi natuurlijk zo'n (HD)PVR maar over de mogenlijkheid om opnames langdurig te bewaren/archiveren, zoals vroeger met VCR heel gewoon was, hoor je (tot nu toe) vrijwel nooit wat over.
Als je echt iets wat op je HD recorder staat wilt bewaren kun je er vermoedelijk ook via SCART een VCR of Harddisk recorder aanhangen ? Het is wat omslachtig, maar het zou moeten kunnen toch ? Of kun je niet downscalen van HD naar SD als het eenmaal opgenomen is ?
 
Als je echt iets wat op je HD recorder staat wilt bewaren kun je er vermoedelijk ook via SCART een VCR of Harddisk recorder aanhangen ? Het is wat omslachtig, maar het zou moeten kunnen toch ? Of kun je niet downscalen van HD naar SD als het eenmaal opgenomen is ?

Hangt er vanaf of ze HDCP gaan gebruiken of niet. Ik denk het niet want bijna niemand gebruikt het nog, maar zeker weten doe ik het ook niet.

Als ze HDCP gebruiken KAN het zo zijn dat HD signaal niet over iets anders dan HDMI naar buiten kan.

Maar als dat niet het geval is dan zou opnemen vanaf de SCART gewoon moeten kunnen ja. Of je vrolijk wordt van de kwaliteit is natuurlijk een tweede. Opnemen van een HD programma op een VHS band is natuurlijk wel een hele grote overgang in kwaliteit. Naar een Harddisk recorder is dat al beter, maar het blijft natuurlijk dan een opname in SD.
 
Netjes eerst de postcodecheck hier ingevoerd en vandaag hebben ze dus gebeld.

Heb net een uur ofzo aan de lijn gehangen met verschillende medewerkers en die vertelden me dat ze pas over 2 maanden deze dienst gaan aanbieden. Wel kon ik het nu al bestellen, maar binnen 2 weken ging dus niet. Ook niet voor ex-Casema klanten. Ik snap er niks meer van hoor.

De klantenservice wist in het begin niet eens wat ik bedoelde. Daarna zeiden ze dat het nu nog helemaal niet wordt aangeboden. Toen ik zei van ga eens kijken op jullie website kijken kregen ze pas door dat ik geen gewoon HD-pakket wou bestellen met de Samsung decoder.

Wie weet hier nu iets zeker over?

De service is weer als vanouds, pffffff.
 
Netjes eerst de postcodecheck hier ingevoerd en vandaag hebben ze dus gebeld.

Heb net een uur ofzo aan de lijn gehangen met verschillende medewerkers en die vertelden me dat ze pas over 2 maanden deze dienst gaan aanbieden. Wel kon ik het nu al bestellen, maar binnen 2 weken ging dus niet. Ook niet voor ex-Casema klanten. Ik snap er niks meer van hoor.

De klantenservice wist in het begin niet eens wat ik bedoelde. Daarna zeiden ze dat het nu nog helemaal niet wordt aangeboden. Toen ik zei van ga eens kijken op jullie website kijken kregen ze pas door dat ik geen gewoon HD-pakket wou bestellen met de Samsung decoder.

Wie weet hier nu iets zeker over?

De service is weer als vanouds, pffffff.

je kunt nu al bestellen als het goed is is de dienst nu al beschikbaar in he vormalige casema gebied. en ik denk dat je dus een onervaren iemand aan de lijn hebt gehad met als gevolg dat je ons waarschijnlijk net de geplande lanceringsdatum voor het gehele netwerk hebt vertelt.
 
Als ze HDCP gebruiken KAN het zo zijn dat HD signaal niet over iets anders dan HDMI naar buiten kan.
Mag toch aannemen/hopen dat er ook nog gewoon een analoog component signaal beschikbaar blijft natuurlijk. :wink:
Ook ten behoeve van wat oudere HD TV/Monitors/Projectors..

Opnemen vanaf SCART(liefst RGB) zal natuurlijk wel mogenlijk zijn.
Zeker met een goede HD naar anamorph 16:9 SD conversie zal dat natuurlijk ook best wel goede resultaten moeten geven.
Heeft iemand zoiets trouwens al eens getest?

Dit apparaat lijkt natuurlijk ook wel interessant: Hauppauge HD PVR
Echter ook alleen geschikt voor component input.
 
De prijs van het installatiepakket Interactieve televisie is gelijk aan de prijs van het installatiepakket Digitale Televisie Harddisk recorder.
Betekent dit dat je dan dezelfde decoder krijgt als bij Interactieve televisie (ik woon in voormalig @Home gebied, dus dat interactieve zal bij mij nog wel niet werken, maar ik ben wél geïnteresseerd in een High Definition Hard Disk recorder).

Als je voor dat bedrag gewoon de Samsung of Humax PVR zou krijgen, lijkt met dat veel te duur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan