• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PVR problemen met timeshift en opnemen bij Multikabel

  • Onderwerp starter mokanu10
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede(zondag)morgen ik ben een nieuw lid en heb dezelfde problemen met mijn Samsung 850 PVR.
Heb dit zojuist ook per Email gemeld mij MK (hoe meer hoe beter cq. slechter).
Trouwens de foutmelding E100-32 staat niet in de MK code lijst.
De tekst die er bij staat is ,,Timeshift of opname is niet toegestaan door programma aanbieder''
 
Vandaag schreef Vincent, een Multikabel medewerker op het Multikabel forum, het volgende:

Vincent zei:
Er waren wat problemen met dtv waardoor decoders een E19 melding kregen. Door een tijdelijke oplossing van dat probleem kunnen PVR's op dit moment niet opnemen.

Maandag (morgen) wordt de definitieve oplosiing geimplementeerd en dan zullen de PVR's ook weer kunnen opnemen.
 
kopieerbeveiliging

Ik heb dezelfde problemen zoals omschreven in dit topic echter, de kopieerbeveiliging en timeshiftproblemen die sinds gisteren is opgetreden op o.a. de humax IPVR-9200C doet zich alleen voor op de kanalen die in het basispakket zijn opgenomen. Op de kanalen 1, 35 en hoger dan 40 doen zich deze problemen niet voor.
Ik begrijp niet helemaal wat het verband zou moeten zijn met een tijdelijke oplossing die jullie hebben toegepast om andere decoders met e19 meldingen weer aan de praat te krijgen, dan had deze melding over kopieerbeveiliging die wij op de PVR krijgen toch op alle kanalen zich moeten voordoen? Bovendien vind ik het een beetje slordig om een probleem voor een groep gebruikers op te lossen door een nieuw probleem te creeren voor een heel andere groep.
Onze keus is juist gevallen op de HUMAX IPVR-9200C vanwege de mogelijkheid tot opnemen van meerdere programma's tegelijk en liveprogramma's tijdelijk te kunnen onderbreken. Dit apparaat is gezien zijn hoge prijs (E 349) als hij doet wat hij moet doen zijn geld absoluut waard en verwacht ik van Multikabel een proffessionele houding ten aanzien van storingen. Dit lijkt meer op het ene gat met het andere dichten en na het weekend kijken we wel weer. Wat mij nog het meeste irriteert is dat deze optie kennelijk mogelijk is, een soort betutteling van buitenaf welk programma of zender wel of niet opgenomen zou mogen worden. Hier wordt in de handleiding niet over gesproken maar gaan we absoluut in de toekomst nog vaker, maar dan als bewuste keuze van Multikabel of een omroep zoals FILM1, nog over horen

Groeten,

Jan de Boer
 
Re: kopieerbeveiliging

mediawebhosting zei:
Ik begrijp niet helemaal wat het verband zou moeten zijn met een tijdelijke oplossing die jullie hebben toegepast om andere decoders met e19 meldingen weer aan de praat te krijgen, dan had deze melding over kopieerbeveiliging die wij op de PVR krijgen toch op alle kanalen zich moeten voordoen?
Voor alle duidelijkheid, dit is het forum van de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV) en niet het forum van Multikabel zelf. Wij, als MGV, passen dus geen tijdelijke oplossingen toe. Dat is geheel de verantwoordelijkheid van Multikabel.

Verder heb ik al getracht aan te geven dat de gebruiker buxbuxbux op het Multikabel forum aangaf dat het E19 probleem met een bepaalde smartcard serie deels was opgelost omdat hij nu wel weer de kanalen 1 t/m 37 kon ontvangen, maar nog niet de hogere kanaal nummers. En laten die kanalen 1 t/m 37 nu net de kanalen zijn waarop de PVR's problemen hebben met het opnemen/timeshiften. Er is dus een relatie tussen de pogingen van Multikabel om de E19 problemen op te lossen en de nieuw geïntroduceerde problemen met de PVR's.

Bovendien vind ik het een beetje slordig om een probleem voor een groep gebruikers op te lossen door een nieuw probleem te creeren voor een heel andere groep.
Onze keus is juist gevallen op de HUMAX IPVR-9200C vanwege de mogelijkheid tot opnemen van meerdere programma's tegelijk en liveprogramma's tijdelijk te kunnen onderbreken. Dit apparaat is gezien zijn hoge prijs (E 349) als hij doet wat hij moet doen zijn geld absoluut waard en verwacht ik van Multikabel een proffessionele houding ten aanzien van storingen. Dit lijkt meer op het ene gat met het andere dichten en na het weekend kijken we wel weer.
Hier ben ik het volledig mee eens. Helaas laat Multikabel regelmatig steken vallen als het neer komt op het grondig testen van wijzigingen en worden wijzigingen direct toegepast op de publieke omgeving i.p.v. eerst in een test omgeving. Ook heeft men de gewoonte om vaak wijzigingen door te voeren op vrijdag. Als het dan misgaat dan hebben de klanten daar minimaal het hele weekend last van omdat storingen aan Digitale TV geen prioriteit hebben bij Multikabel en er dus geen technici in het weekend worden opgeroepen om de boel te herstellen.

Wat mij nog het meeste irriteert is dat deze optie kennelijk mogelijk is, een soort betutteling van buitenaf welk programma of zender wel of niet opgenomen zou mogen worden. Hier wordt in de handleiding niet over gesproken maar gaan we absoluut in de toekomst nog vaker, maar dan als bewuste keuze van Multikabel of een omroep zoals FILM1, nog over horen.
Tja, duidelijke communicatie/waarschuwingen van de kant van de kabelbedrijven, inclusief Multikabel, over dit soort mogelijkheden/beperkingen ontbreekt volledig. Dat zou immers de populariteit van digitale TV in gevaar kunnen brengen, dus zwijgt men er in deze digitale TV introductie periode liever over. Vandaar dat ik probeer om meer aandacht op dit soort zaken te vestigen door bijvoorbeeld de publicatie van het persbericht van Irdeto over deze mogelijke beperkingen.
 
Re: storing bij multikabel geen opnames mogelijk

merckens zei:
Ik heb de storingsmelding via de website van multikabel doorgegevens: https://www.multikabel.nl/contact/ . Ook verwijs ik naar dit forumonderwerp; wellicht dat het helpt...

Het je storingsmelding gekopieerd en ook ingezonden. Hoe meer klachten, hoe meer MK haar klanten (wat dat zijn we tenslotte) hopelijk serieus neemt en adequater reageert.
 
Mijn siemens m750c

Ik kan alleen bepaalde programma's niet opnemen en andere weer wel. Dus bij mij is dat serie Las vegas gister avond en vandaag de grote verbouwing. Daar in tegen zou je verwachten dat geen film's kan opnemen ipv serie's die al 1000x op tv zijn geweest.
 
Re: Mijn siemens m750c

bakker2 zei:
Ik kan alleen bepaalde programma's niet opnemen en andere weer wel. Dus bij mij is dat serie Las vegas gister avond en vandaag de grote verbouwing. Daar in tegen zou je verwachten dat geen film's kan opnemen ipv serie's die al 1000x op tv zijn geweest.
Het soort programma heeft er niets mee van doen. De opname blokkering is onbedoeld ingeschakeld op alle kanalen van het digitale standaard pakket dat gelijke is aan het analoge standaard kanalen pakket. Niet te verwarren met het digitale basis pakket van Multikabel waarin nog een aantal extra kanalen zitten t.o.v. het analoge standaard kanalen pakket. Zoals eerder in dit topic al is aangegeven gaat het om de kanalen 2 t/m 37.
 
Ook problemen met opnemen en timeshiften.

Ik zie dat er een hoop samsung en humax gebruikers gereageerd hebben, maar de siemens m750c heeft ook last van de opname blokering. Ik kan ook al het hele weekend niets opnemen en pauzeren.

Ik heb het ook bij multikabel gemeld, nu maar hopen dat het snel opgelost wordt.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan