• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CPU 100% en meer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb werkelijk geen idee, sorry. Heb 'm zelf sinds kort ook draaien en het draait prima. Geen last van cpu-overload oid.
Het kan inderdaad zijn dat er nog een restje Norton is blijven staan. Wat misschien kan werken is dit:
* Norton eraf halen met de removal tool
* F-Secure verwijderen met een andere removal tool
* F-Secure opnieuw downloaden
* F-Secure opnieuw installeren
 
../..
Maar dat een betaald pakket veiliger zou zijn dan een gratis pakket omdat je ervoor betaalt zie ik toch niet helemaal.../..

Misschien om dat ze een R&D afdeling hebben (kunnen betalen) van het geld dat ze verdienen met hun producten?

Maar gratis is ook goed hoor tot op zekere hoogte. Het is maar wat je wilt.
 
De vraag van mij was of het zeker was dat er niets meer draaide van Norton. Norton laten verwijderen door F-Secure lijkt mij persoonlijk niet handig. Dat zou je beter door Norton zelf kunnen laten doen
Onder water wordt door FS gewoon de uninstall uitgevoerd die door Norton is geïnstalleerd. Deze laat idd nogal eens de nodige residuen achter. Vandaar ook dat Norton nog een removal tool heeft uitgebracht. Dat deze niet standaard is geïntegreerd in de uninstall is mij een raadsel. De kans dat de uninstall niet volledig lukt is in praktijk vrij aanzienlijk.
 
Misschien om dat ze een R&D afdeling hebben (kunnen betalen) van het geld dat ze verdienen met hun producten?

Maar gratis is ook goed hoor tot op zekere hoogte. Het is maar wat je wilt.
Ok, nu vind je me vast blond, maar wat is R&D?
Tuurlijk is support en regelmatige updates fijn, maar die gratis varianten bieden dat ook. Er zullen best betaalde pakketten zijn die beter zijn dan AVG, maar mijn punt was meer dat een betaalde anti-virus niet per definitie beter is dan een gratis variant omdat het betaald is. Er zijn ook open-source pakketten (zoals ClamAV) die gratis zijn, goede support bieden en regelmatige updates en hun werk goed doen.

Maar goed, dit is nogal off-topic.
 
R&D = Research & Development

Ik ben normaliter ook voor Opensource e.d. maar wat veiligheid betreft is het tricky. Daar wil ik absoluut geen ellende mee.
Ik heb dan ook gekozen voor ESET/NOD32. Gebruik dat al jaren en heb er zeer goede ervaringen mee. Voor die paar tientjes (3 licenties voor 45,-) ga ik niet moeilijk doen.

P.S. Ik vind je onderschrift/signature wel leuk :wink:
R&D&GOOGLE
 
Hm ja, ik had best even kunnen googelen. Open source is niet per se slecht, ben er zelf erg voor. Draai helaas min of meer noodgedwongen nog Windhoos, maar wel zoveel mogelijk open source software verder. Ik hou niet van licenties :p En open source heeft als groot voordeel dat er veel mensen aan kunnen werken :D
Overigens heeft AVG een betaalde variant, dus ga er vanuit dat ze daarvan (mede) hun R&D financieren.
 
Nou, ik ga net mij mijn eigen laptop naast de computer zitten om aan de hand van jullie reacties eens te kijken naar het probleem, doet de PC ineens alsof er niets meer aan de hand is. Ik zal nog wel even die Norton Removal Tool er overheen draaien voor de zekerheid. Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben:roll:
 
Beste mensen,

afgelopen week heb ik internetbeveiliging van Ziggo geinstalleerd op de PC. Na installatie loopt de CPU telkens op naar 100% met het logische gevolg dat de pc vreselijk traag wordt.

Na een volledige systeemscan om te controleren of dit probleem niet veroorzaakt werd door iets anders, vond F-secure niets. De CPU blijft dus nog steeds rond 100% staan.

Opvallend is dat meteen na het opstarten al gevraagd wordt of ik een probleemrapport wil verzenden omdat fssm32.exe een probleem heeft gehad.

Als ik in taakbeheer kijk welk programma zo veel CPU gebruikt, dan zie ik dat toepassingen met "fs" in de naam veel gebruiken.

Op dit moment kan ik niet bij die PC komen omdat ik niet thuis ben, maar als jullie er meer over willen weten om zo tot een zo passend mogelijk antwoord te kunnen komen, dan hoor ik het graag en zal ik dit zo snel mogelijk melden.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij (hopelijk snel :)) kan helpen.


Alvast bedankt.

Peck
Ik heb het zelfde probleem gehad, in de map program files bleek nog een oude versie van Multikabel internet beveiliging te staan, toen deze was verwijderd gaat alles weer super snel.
 
cpu op 100%

moet je eens folding @home draaien

2 cores op 100% en kan nog alles doen

misschien pc beetje oud

hier core2 dual 3 gig

4 gig ram

en fire wall ook aan op windows7

groetjes

pletter
 
moet je eens folding @home draaien

2 cores op 100% en kan nog alles doen

Die vergelijking is niet helemaal eerlijk, want Folding stopt met werken als je iets anders wilt doen, die pas zijn gedrag aan. Dus kun je de pc vrijwel normaal gebruiken en alleen als er ruimte is vult hij dat op tot 100%.

Ik heb ook af en toe wel eens een programma wat 'op hol' slaat en 100% gaat verbruiken, maar dan kom je er echt bijna niet meer tussen tot je het programma wat dit veroorzaakt de nek om kunt draaien. Ook een moderne/snelle computer :wink: heeft dat dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan