• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

als niets anders helpt, dan maar opzeggen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, het kan zijn dat er een andere reden is waarom die downloads inderdaad erg langzaam gaan, maar de snelheidstest was dacht ik ook niet het juiste dacht ik zo... Is maar de helft van wat ie had voor de verhoging, dus daar is toch ook iets mis...
 
ik vind eigenlijk elke speedtest die mijn verbinding naar Ziggo(alkmaar) test helemaal niet relevant -- voor mij is internet alles voorbij alkmaar -- en niet tot Alkmaar
 
ik vind eigenlijk elke speedtest die mijn verbinding naar Ziggo(alkmaar) test helemaal niet relevant -- voor mij is internet alles voorbij alkmaar -- en niet tot Alkmaar

Je kunt bij speedtest.net servers over de hele wereld kiezen. Daarnaast is al een aantal keer uitgelegd dat snelheid van twee kanten moet komen: als de "verzender" een trage verbinding heeft, krijg jij het nooit met hoge snelheid binnen.
 
402350581.png


Voor een alles in 1 plus abo is dit toch wel iets te traag 55%
En mag je gerust klagen.
Je betaald uiteindelijk voor beide en niet alleen de upload
maar ook de download snelheid

en dan mag je dit ook verwachten
 
ik vind eigenlijk elke speedtest die mijn verbinding naar Ziggo(alkmaar) test helemaal niet relevant -- voor mij is internet alles voorbij alkmaar -- en niet tot Alkmaar

Gedachte is niet vreemd, maar je kan Ziggo moeilijk verantwoordelijk houden voor alles buiten hun netwerk... Vandaar deze testen waaruit blijkt of je eigen verbinding wel of niet in orde is...

Voor een alles in 1 plus abo is dit toch wel iets te traag 55%
En mag je gerust klagen.
Je betaald uiteindelijk voor beide en niet alleen de upload
maar ook de download snelheid

Klopt, maar de vragen die hem zijn gesteld zijn simpelweg nodig om eerst uit te vinden of het bij deze persoon binnenshuis al fout gaat, of juist niet...
Monteur die bij een klant komt waarbij het binnenshuis ligt loopt zelfs risico op kosten van de monteur...
 
Klopt, maar de vragen die hem zijn gesteld zijn simpelweg nodig om eerst uit te vinden of het bij deze persoon binnenshuis al fout gaat, of juist niet...
Monteur die bij een klant komt waarbij het binnenshuis ligt loopt zelfs risico op kosten van de monteur...

Daar heb je wel een punt.
Maar hoe weet een klant of het aan hem of haar ligt.
Als alles altijd goed heeft gedraaid en ineens gaat de verbinding traag, mag de klant toch om hulp vragen. Of zie ik het verkeerd?

Mart
 
Daar heb je wel een punt.
Maar hoe weet een klant of het aan hem of haar ligt.
Als alles altijd goed heeft gedraaid en ineens gaat de verbinding traag, mag de klant toch om hulp vragen. Of zie ik het verkeerd?

Mart
Alleen ligt zijn speedtest vele malen hoger als wat hij behaalt met zijn FireFox plugin, hij haalt daar slechts 12kbps. Dit geeft dus een duidelijk indicatie dat er met de FireFox plugin, of de servers waar vanaf gedownload word aan de hand is, en de bottleneck vormt.
 
Vreemd ik doe het ook via firefox en doe het vanaf de server Alkmaar.

Mart
 
Vreemd ik doe het ook via firefox en doe het vanaf de server Alkmaar.

Mart
Hij heeft een FireFox plugin waarmee hij download :wink: Dat is anders als surfen met firefox en bv een speedtest doen op bv speedtest.net

Zie het als een programma (bijvoorbeeld een P2P applicatie) wat je aan FireFox toevoegd als een plugin/Add-on zodat je niet meer apart een applicatie hoeft te starten.
 
ik gebruik downthemall - een firefox plugin - om alle downloads te doen die via http gaan.
Speedtest kan ik alleen maar met zekerheid tot aan Alkmaar testen ( eigenlijk zou dat moeten zijntot aan de backbone in Amsterdam, maar goed : tot aan Alkmaar want tot daar kan het ik ALLEEN aan Ziggo wijten --- en daar haal ik maar 65% (op goede momenten) van de snelheid die zou moeten halen.
Daar kan in principe niemand een speld tussen krijgen.

Het feit dat niet een maar meerdere sites - uitvallen via timeouts -opdat mijn verbinding weg valt betekend dan dat het vanaf alkmaar fout gaat - Ik heb in ieder geval niet gehoord dat microsoft/belastingdienst en last.fm uit de lucht waren afgelopen vrijdag avond. Voor mij is dit dan dat wij niet voor alkmaar slecht maar na alkmaar - en vanaf alkmaar---omdat ik daar vandaan kom.

misschien gaat het via de kabel tot aan alkmaar wel ok -- maar daarna.....

En zeg nou niet dat het maken heeft met mijn router/pc/laptop/wireless of wired of de software ( ik draai via Ubuntu en Vista en xp ) en ik heb ze alledrie geprobeerd vrijdagavond - immers mijn OB moest zaterdag binnen zijn.

*ZUCHT*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan