• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo knijpt nieuwsgroepen af!! (kan gewoon niet anders)

  • Onderwerp starter blackEyEz
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
volges mij wordt er wel geknepen in standaard nieuwsgroepen... de ene keer haal ik ~2.2mB gemiddeld.. en soms loopt dit wat af tot ~1.8mB tot ~1.3mB... kan wellicht zijn omdat ik de standaard Ziggo newsgroup server gebruik , ik zal eens kijken wat ik bij Eweka kan halen gemiddeld..
Desalniettemin zeer tevreden, had nooit verwacht 25mbit ook echt te kunnen genieten op mijn lijn (ik zit erg ver weg van de centrale en op het platteland)

vreemd is ook dat bij ongeveer iedere 1000mb er altijd een rar stuk is, zelfs bij nog geen dag oude posts.. als ik em opnieuw download is hij dan gewoon goed
 
volges mij wordt er wel geknepen in standaard nieuwsgroepen... de ene keer haal ik ~2.2mB gemiddeld.. en soms loopt dit wat af tot ~1.8mB tot ~1.3mB... kan wellicht zijn omdat ik de standaard ziggo newsgroup server gebruik , ik zal eens kijken wat ik bij Eweka kan halen gemiddeld..
Desalniettemin zeer tevreden, had nooit verwacht 25mbit ook echt te kunnen genieten op mijn lijn (ik zit erg ver weg van de centrale en op het platteland)

vreemd is ook dat bij ongeveer iedere 1000mb er altijd een rar stuk is, zelfs bij nog geen dag oude posts.. als ik em opnieuw download is hij dan gewoon goed
zou kunnen liggen aan een ram repje, wat niet meer 100% is.
 
3. Capaciteit van de newsprovider. En daarin is Download2day een beruchte. Hebben eerder dit jaar ook al eens zware capaciteits problemen gehad nadat er verhogingen waren geweest, die ze nooit hebben toegegeven. Hun argument destijds... Wij hebben niets veranderd, dus het probleem moet bij Ziggo liggen.
Download2day is een reseller van xsnews,en die zitten continue te klooien.
Ze leveren ook aan reggefiber maar ook die verbinding klapt er steeds uit.
Een direct abonnement op xsnews loopt wel.
Maar ze knijpen als ze zelf capaciteit te kort komen gewoon die van hun resellers af.
Daarom ben ik over naar newsxs,nog een euro goedkoper en loopt vlekkeloos.
 
Het blijft een issue, Ziggo de schuld geven.
Ik gebruik al 8 jaar usenet, en voor een groot deel daarvanover de ziggo / @home lijnen.
Nooit problemen ( die extern lagen )
maar mensen die speciaal registreren om te klagen, en dan na 2 posts niet willend zijn om meer te leveren aan info negeer ik dan ook gewoon.

Eweka, newsxs & hitnews zijn stabiele providers, nooit problemen mee gehad, ook niet qua snelheid of knijpen
 
Bij mij is de Ziggo nieuwsserver ook traag. Met Eweka haal ik de volledige snelheid waar ik voor betaal.

Ziggo adverteert met snel internet, maar je haalt het niet eens op hun eigen nieuwsserver :schater:

Als ik echt iets wil downloaden neem ik wel een payserver.


Ben trouwens zelf beta tester geweest van hun servers in de @home tijd vlak voor de overgang naar Ziggo.
 
Kort berichtje tussendoor: Eweka heeft de snelheid verhoogt naar 50mbit.
Ze moesten denk ik ook wel. Nu blijf ik er mooi nog even zitten.
 
Probeer je firewall in je router eens uit te zetten... scheelde bij mij zo 5 Mb/sec ... Kan die 20 verbindingen op 50 Mb/sec kennelijk niet helemaal full speed afhandelen...
 
Kort berichtje tussendoor: Eweka heeft de snelheid verhoogt naar 50mbit.
Ze moesten denk ik ook wel. Nu blijf ik er mooi nog even zitten.

Dat was al zo, maar nog niet 'officieel'

Ik ben aan het verzinnen om naar astraweb te gaan, die geven unlimited, voor "maar" 2 euro meer dan Eweka

omgerekend komt dat dan op 27 euro per 3 maanden
 
Dat was al zo, maar nog niet 'officieel'

Ik ben aan het verzinnen om naar astranews te gaan, die geven unlimited, voor "maar" 2 euro meer dan Eweka

Ik weet wel dat ze enige tijd geleden redelijk aan het testen waren, met 4 draadjes zat ik al aan de 50mbit. Ik heb voor lang vooruitbetaald, maar in 50mbit +25mbit aanvullend kan ik me voorlopig vinden.
 
Bijna zeker dat we afgeknepen worden.

Ziggo truck, of ligt het toch aan mij. Datum: 04-11-2009
Wie heeft ook deze ervaring?
Ik had al vanaf het eerste begin in 1999 het abo wat ze nu Z3 noemen met een snelheid van nu:
25 Mbit/s down en up 4.0 Mbit/s en downloaden vanuit nieuwsgroepen 15 Mbit/s a € 47,95
Het belangrijkste voor mij was het downloaden, ik haalde toen met newsleecher 2,5 MB/s
Dat kwam neer op een half uur downloaden voor een gemiddelde DVD.
Herhaaldelijk door middel van bellen en folders van ziggo gehad om mij over te halen om mijn abo om te zetten naar alles in 1 ben daar tot op 23 -7- 2009 nooit op ingegaan, toen kreeg ik een aanbod dat leek te mooi om waar te zijn:
omzetten naar alles in 1 extra voor € 64,95 plus je belkosten.
daar zat dan een gratis digitaal kastje bij en ook de kabeltv kosten plus bellen.
De snelheid zou gaan naar 50 Mbit/s down en up 5.0Mbit/s de download uit nieuwsgroepen heb ik toen niet gekeken. Nu wel en is nu 16 Mbit/s
Kortom ik stap over en krijg een nieuw motorola modem:
Hij gaat als een speer als ik meet bij https://speedtest.ziggo.nl heb ik een waarde van:
48,2 Mbit/s down en up 4,8 Mbit/s en downloaden uit nieuwsgroepen haal ik soms wel 5,77 MB/s
wat neer komt op een gemiddelde dvd in 10 a 15 minuten.
Dus niet te mooi om waar te zijn maar het is zo gewoon de dubbele snelheid in downloaden.
Ik ben een tevreden klant, maar dat duurt maar drie maanden blijkt nu.
Ik krijg op 08-10-2009 eerst een e-mail er staat in dat de snelheid in mijn omgeving zo hoog word dat ik een nieuw modem nodig heb, en dat ik dan klaar ben voor de toekomst.
Ja fijn nogal sneller laat maar komen dacht ik.
Op 13-10-2009 komt het modem Euro-docsis3 binnen er zit een briefje bij met de volgende tekst:
"Geachte heer/mevrouw
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem.
Hiermee kunt u nog meer genieten van uw internetverbinding.
Wat betekend dit voor u?
Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Sluit het nieuwe modem aan, en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."
Dit laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over, als ik alles goed aansluit ga ik nog sneller.
Fijn bedankt ga het meteen aansluiten, na het aansluiten hang ik er eerst rechtstreeks mijn laptop aan, het gaat al mis met activeren in de brief staat een code die ik zou moeten gebruiken G...... met 6 cijfers. typ het 5 keer in maar het lukt niet steeds de melding dat ik een foute code heb ingegeven.
Ik kijk dan even in mijn papieren van mijn overstappen op 23-7-2009 en daar staat dezelfde activatie code maar dan de g in kleine letter in plaats van een hoofdletter, en ja dan lukt het.
Ben best wel nieuwsgierig naar die nieuwe snelheid dat zul je begrijpen, omdat ze dat in de berichtgeving niet aangeven hoe snel dat zou moeten zijn nu.
Wat een domper zeg ik kom niet hoger dan 24 Mbit/s down, terwijl het meer dan 50 Mbit/s zou moeten zijn.
Gelukkig staat er in stap 3 van het installatie module 2 :
Heeft u snelheidsklachten en branden de lampjes op het modem , zoals op het plaatje.
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Fijn dat doen we dan maar 10 cent per minuut en een kwartier in de wacht.
Krijg dan een vriendelijke man aan de telefoon, hij kijkt het een en ander na zegt hij, en er blijken geen storingen te zijn, en het signaal naar mijn modem blijkt goed te zijn.
Hij zal mij nog een mail sturen met tips voor de snelheid op te hogen, en zegt dat het morgen misschien al weer beter kan zijn.
De tips stuurt hij inderdaad ,maar hebben geen resultaat.
Ik stuur dan via contactformulier een klacht in dat ik in plaats van snelheid verhoging, verlaging heb gekregen.
Krijg dan een mail terug met de informatie erin om mijn modem te resetten,
een half uur de stroom eraf en alleen de coax en de voedingkabel eraan en 30sec op het reset knopje drukken.
Oké zo gedaan en voor de zekerheid alle cat5 kabels vervangen door cat6 en mijn snelheid is dan:
45,3 Mbit/s down en up 4,1 Mbit/s is wel nog minder dan eerst maar daar kan ik dan wel mee leven.
Had ook nog het advies gekregen als het niet wou lukken om mijn oude modem weer aan te sluiten,
maar dat gaat dan niet meer de activatie lukt dan niet.
Nu ga ik eens elke dag mijn download snelheid uit nieuwsgroepen testen, want die is voor mij het belangrijkste, en wat blijkt ik kom niet hoger dan maximaal 2,77 MB/s dat is exact 3MB/s minder dan ik de eerste drie maanden met mijn Motorola modem had.
Krijg dan van Ziggo op 30-10-2009 weer een mail met de volgende inhoud:
"Geachte abonnee,
U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen.
Hiermee kunt u nog sneller internetten.
Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd.
Goed nieuws voor u."
Ja goed nieuws, niet dus 3MB/s langzamer downloaden uit nieuwsgroepen.
Ik stuur dan op 02-11-2009 maar weer eens een klacht via het contactformulier.
Ook best onhandig en klant onvriendelijk dat je allemaal [email protected] post van hun krijgt.
Ik stel daarin dat de download via nieuwsgroepen door hun word afgeknepen en dat ik nog steeds niet de snelheid heb die bij mijn abo hoort laat staan dat die verhoogd is.
Het antwoord komt op 03-11-2009, best wel snel dat moet ik toegeven, schiet er alleen niets mee op.
Er is door hun geconcludeerd dat er geen signaal problemen zijn.
En dat ik op https://www.coax.nl een betrouwbare snelheidtest kan uitvoeren, en dat ik het modem nog maar eens moet resetten en nog meer van die onzin dat er op neer komt dat het probleem bij mij zit.

Ja en daar kan je het mee doen, worden wij genept door Ziggo met alles in 1 extra abo dat een snelheid zou moeten hebben van 50Mbit/s down en 5.0 Mbit/s en een download snelheid van
16Mbit/s uit nieuws groepen?
Waarom zie ik nergens in reclame van Ziggo dat je uit de nieuwsgroepen met het duurste abo maar met 16Mbit/s kunt downloaden.
Wie herkend mijn verhaal en zit met hetzelfde??
Met vriendelijke Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan