• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Docsis 3.0 Modem

  • Onderwerp starter MayCanady
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom soms wel met de Internet Explorer (192.168.100.1) in mijn Arris router, en enkele minuten daarna weer niet. Via een Ping is de router wel steeds bereikbaar. Ik heb nu mijn pc rechtstreeks aan de router. Iemand die mij hier mee behulpzaam kan zijn? (het punt is namelijk dat mijn upload ongelooflijk traag is, nl. 0.6)
 
Nou mijn Motorola wilde niet meer online, dus dat houd dan op. Ik heb maar weer de aris aangesloten, en toen kwam die weer online. Helaas komt mijn telefoon niet meer online, lampjes branden niet meer. Ik dacht, nou dan bel ik even naar Ziggo, shit, telefoon doet het natuurlijk niet. Ik denk, dan maar ff ziggo thuishulp en de chat sessie starten. Wordt die g.v.d. niet ondersteund in het oude multikabel gebied. Er zat dus maar 1 ding op, dat is mobiel bellen (weet niet wat dat kost, maar het moest).

Na 15 minuten in de wachtrij, eindelijk iemand die tijd voor me heeft. Het hele gezeik begint weer vanaf het begin, kan het wel dromen wat ze willen dat je doet.

Zit uw kabel goed, zit het kastje goed, restart het modem is, OW, wacht, dat doen wij wel even. U moet dan wel zeggen welk lampje er gaat knipperen, en welke niet.
Ja, maar meneer, ik bel mobiel, wat denk u dat het kost, kan u mij niet even terug bellen.
Nee, dat kan niet, omdat er een lange wachtrij is bij ons, en dan kunnen wij niet terugbellen.
OW, nou oké, dan zit er niets anders op (baal baal).

Na 10 minuten deden dezelfde lampjes het weer, maar de telefoon niet.

Meneer zegt: ik zet u even in de wacht, dan kan ik wat navragen.
Ja hallo, denk je dat ik een geldboom in mijn tuin heb, bel me g.v.d. maar terug, ik ben er echt doodziek van dat hele ziggo.
Maar meneer, ik kan niet terugbellen,
jajaja, nou ik wacht dan wel.

Na 4 minuten:

Meneer, bent u er nog.
Ja, natuurlijk man, schiet nou maar op.
We hebben geconstateerd dat er een storing is bij u,
Ja man, dat roepen jullie al 4 weken, maar er is nog helemaal niets opgelost, ik ben het zat.

Ja meneer, ik ga even in de agenda kijken ( 1 minuut rust). Ik kan een monteur inplannen voor volgende week donderdag.
Ja hallo, je denkt toch niet dat ik tot donderdag ga wachten, ik wacht al veel te lang.
Nou meneer, het is niet anders.
Dan kom ik zelf wel langs, en kunnen jullie die ziggo troep in ontvangst nemen van mij, want ik ben klaar met jullie.
Oké meneer, ik zal er een spoednotitie van maken, en met een beetje geluk komt hij dan eerder.

Ja, dat hoop ik wel voor ziggo, want telefoon is belangrijker dan internet voor mij, ik kan niet zolang zonder telefoon, en mobiel is veel te duur. Ik ben gewoon niet meer bereikbaar voor iedereen, en dat is ruk.

Ik ga morgen trouwens ziggo bellen en zij melden dat ik de automatische machtiging stop zet, en ga pas weer betalen indien er contact met mij wordt opgenomen en er een regeling wordt getroffen i.v.m. het vele bellen (totaal 84 minuten), en nu weer een half uur mobiel.

Oké meneer, onze excuses, en een prettig weekend.
Ja de mazzel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn download is : 4800KBit/s
Mijn upload is : 600MBit/s

De upload is dus ontzettend traag.
Mijn waardes zijn :

Downstream

Downstream 1 210.00 MHz 1.25 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 2 194.00 MHz 2.15 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 3 202.00 MHz 2.62 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 4 218.00 MHz 1.03 dBmV 36.39 dB QAM 256 0

Upstream

Upstream 1 52.00 MHz 50.75 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----

Zijn deze waardes goed??? Iemand die me kan helpen hiermee?
 
Nee, je hebt vrijwel zeker een upstream probleem.
Je moet nu eerst zorgen dat dat niet jou schuld is.
Dus AOP op de juiste wijze aangesloten op het punt waar de groene kabel in de woning komt.
Officiële Ziggo splitter direkt op de AOP (indien splitter/versterker zorgen dat die aan de 220V hangt)
Kabelmodem met goede, korte, kabel direkt aangesloten op de juiste splitterpoort.
Daarna wordt het een helpdesk-kwestie.

Mees de Roo.
 
Nee, je hebt vrijwel zeker een upstream probleem.
Je moet nu eerst zorgen dat dat niet jou schuld is.
Dus AOP op de juiste wijze aangesloten op het punt waar de groene kabel in de woning komt.
Officiële Ziggo splitter direkt op de AOP (indien splitter/versterker zorgen dat die aan de 220V hangt)
Kabelmodem met goede, korte, kabel direkt aangesloten op de juiste splitterpoort.
Daarna wordt het een helpdesk-kwestie.

Mees de Roo.

Dank je Mees, voor je snelle reactie! Maar, wat is er fout aan mijn upstream? En ik voldoe aan alle voorwaarden die je verder noemt. Dus ik moet het de helpdesk melden?
 
Het maximum voor 32QAM is 54 dBmV minus 3dBmV temperatuur-speling is 51 dBmV.

Je zit dus al op de grens. Maar die 32QAM is er niet voor niets, maar is het gevolg van terugschakelen t.o.v. een kennelijk niet haalbare 64QAM. Dat, gecombineerd met het feit dat je ook daadwerkelijk een upstream probleem lijkt te hebben is voldoende rechtvaardiging voor een nader onderzoek.

Controleer je wel eerst je eigen spullen goed?

Mees de Roo
 
Geloof me maar, Mees. Mijn spullen heb ik goed bekeken, en alles is in orde.
Ik ga met deze informatie de HD zover zien te krijgen dat ze gaan helpen hiermee.
 
Mees, dit zijn de Upstream waardes van mijn oude Motorola modem (20/3) :

Channel ID 4
Frequency 52000000 Hz
Ranging Service ID 8254
Symbol Rate 5.120
Msym/s Power Level 50 dBmV
Upstream Modulation
[3] QPSK
[1] 32QAM
[2] 64QAM

Met deze waardes had ik een Upload van 2.9 Mbps. Dat was dus prima.
 
Ook die zit dus redelijk op de grens. Maar we hebben inmiddels de ervaring dat het Arris DOCSIS 3.0 modem nét 1-2 dBmV gevoeliger lijkt te zijn dat de toch vrij stabiel gebleken Motorola.

Dat zou ook te maken kunnen hebben met de veel grotere RF gevoeligheid van de Arris (zorg in ieder geval dat dect-telefoons en wifi-routers minimaal één liefst twee meter uit de buurt staan).

Mees de Roo
 
Ook die zit dus redelijk op de grens. Maar we hebben inmiddels de ervaring dat het Arris DOCSIS 3.0 modem nét 1-2 dBmV gevoeliger lijkt te zijn dat de toch vrij stabiel gebleken Motorola.

Dat zou ook te maken kunnen hebben met de veel grotere RF gevoeligheid van de Arris (zorg in ieder geval dat dect-telefoons en wifi-routers minimaal één liefst twee meter uit de buurt staan).

Mees de Roo

Ik zag net dat het iets boven de 47 dBmV stond. Er stond Mixed mode(geen idee wat dat nu weer is). En ook 64QAM. De Upload zit nu rond de 1.5Mbps.

Het gekke is dat tijdens de 1e boot-sequence van het Arris modem een 192.168.100.20 adres krijg. Op dat moment kan ik ook via de browser de waardes bekijken, en kan dan niet het internet op. Dat duurt dan ongeveer 1 minuut, en daarna begint de boot-sequence opnieuw. Ik krijg dan vervolgens een ander ip-adres (die voor de buitenwereld) 83.87.x.x. , en kan dan het internet op maar niet meer mijn waardes bekijken via de browser op 192.168.100.1. Een ping werkt wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan