• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mail instellingen casema

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

omega52

help!

Computer gecrashed. Niet meer benaderbaar. Opnieuw xp geinstalleerd. Loop weer als een zonnetje, maar.....

Heb een oud mailadres van Casema. Is indertijd overgegaan naar Ziggo. Ben nu mijn accountinstellingen kwijt voor mijn mail. Mijn oude pop instelling was: pop3.casema.nl
Voor de uitgaande post ben ik hem echt kwijt. Ziggo helpdesk geeft alleen pop.ziggo.nl op en smtp.ziggo.nl ( in en uitgaand) maar die werken echt niet. Met pop3.casema.nl krijg ik wel post binnen, maar kan niet versturen. Wie weet raad?

Albert:frons:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En versturen met smtp.casema.nl?
Heb je die ook al getest.

Ik kan zowel via smtp.ziggo.nl als smtp.casema.nl e-mails versturen.
 
Hallo

Dank voor uw snelle reactie!

Gebruik outlook express.

Heb ik allemaal geprobeerd. Ook thunderbird maar eens geinstalleerd, zelfde probleem. Nog andere ideeen wellicht?

Wel heb ik ter controle de accountgegevens van mijn zoon ingevoerd en wat blijkt: die werken gewoon.Ik kan dus concluderen dat Outlook gewoon werkt?

in ieder geval bedankt!

Albert
 
Je moet gebruiken:

pop.ziggo.nl ==> ingaande mail
smtp.ziggo.nl ==> uitgaande mail

Gebruikersnaam: gehele emailadres invullen (niet alleen het deel voor het @), dus [email protected]
 
Dank, heb ik allemaal gedaan. Heb alleen een oud Casema mail adres. Dat heeft altijd gewerkt tot de crash. Misschien is het handig om een compleet nieuw account aan te vragen?
 
Dank, heb ik allemaal gedaan. Heb alleen een oud Casema mail adres. Dat heeft altijd gewerkt tot de crash. Misschien is het handig om een compleet nieuw account aan te vragen?
Heb je Ziggo al gebeld???
 
Voor uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) moet je juist geen authentificatie gebruiken.
 
help!

Computer gecrashed. Niet meer benaderbaar. Opnieuw xp geinstalleerd. Loop weer als een zonnetje, maar.....

Heb een oud mailadres van Casema. Is indertijd overgegaan naar Ziggo. Ben nu mijn accountinstellingen kwijt voor mijn mail. Mijn oude pop instelling was: pop3.casema.nl
Voor de uitgaande post ben ik hem echt kwijt. Ziggo helpdesk geeft alleen pop.ziggo.nl op en smtp.ziggo.nl ( in en uitgaand) maar die werken echt niet. Met pop3.casema.nl krijg ik wel post binnen, maar kan niet versturen. Wie weet raad?

Albert:frons:

Heb zelf ook een (ex-) casema account, mijn instellingen:

inkomende mail: pop3.casema.nl
uitgaande mail : smtp.casema.nl
accountnaam: gehele emailadres (dus inclusief casema.nl)
en wachtwoord in het daarvoor bestemde veld

géén vinkje bij "beveiligde wachtwoordverificatie"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan