• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandbediening werkt niet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

aptsekon

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende? Vrijdag 6 februari heb ik mijn digitale TV ontvanger gekregen en geïnstalleerd. :applause:

Nu doet de afstandsbediening het niet meer. :oops: Gisteren deed hij het nog.. Dus ik heb er andere batterijen ingestopt, maar dat mag niet helpen.

Heeft er hier iemand nog een paar tips?
Bedankt alvast!

p.s. Moet ik de digitale TV ontvanger uitzetten of laten jullie deze altijd aanstaan?
 
Je kunt het volgende eens proberen:

Haal de spanning van de digitale ontvanger. Dus stekker eruit.
Haal de smartcard uit de ontvanger en wacht 30 seconden.
Doe de stekker er weer in maar plaats de smartcard nog niet.
Na enkele seconden vraagt de ontvanger om de smartcard. Plaats deze.

Succes

(ik ben ervan uitgegaan dat je ontvanger dus niet meer reageert op de afstandbediening. Hij staat dus standby en wil niet meer aan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Albertos: Jouw tip leek te werken.
Ik kon de afstandsbediening weer gebruiken, maar later op de avond reageerde de ontvanger niet meer op de afstandsbediening. Nu zap ik maar weer door op de knoppen op de ontvanger te drukken.. :roll:
 
Albertos: Jouw tip leek te werken.
Ik kon de afstandsbediening weer gebruiken, maar later op de avond reageerde de ontvanger niet meer op de afstandsbediening. Nu zap ik maar weer door op de knoppen op de ontvanger te drukken.. :roll:
Als je een fotocamera op je mobiele telefoon hebt, moet je de afstandbediening er even voor houden terwijl de camera klaar staat om een foto te maken. Druk op een aantal knoppen van de afstandbediening en kijk dan tegelijkertijd op het beeldscherm van je telefoon of de infrarood-led van de afstandbediening oplicht. Zo ja, dan is er niets met je afstandbediening aan de hand. Licht er niets op, dan is er wel wat aan de hand met je afstandbediening, mits de batterijen natuurlijk goed vol zijn hehe.
 
Als je een fotocamera op je mobiele telefoon hebt, moet je de afstandbediening er even voor houden terwijl de camera klaar staat om een foto te maken. Druk op een aantal knoppen van de afstandbediening en kijk dan tegelijkertijd op het beeldscherm van je telefoon of de infrarood-led van de afstandbediening oplicht. Zo ja, dan is er niets met je afstandbediening aan de hand. Licht er niets op, dan is er wel wat aan de hand met je afstandbediening, mits de batterijen natuurlijk goed vol zijn hehe.

Ha die lieve mensen,
Ik heb exact hetzelfde probleem met mn afstandsbediening. Zelfs de afstandsbediening van mn LG televisie dweigert soms dienst als de digitale ontvanger aanstaat. Soms willen beide afstandsbedieningen het wel doen. Zet ik de digitale ontvanger uit, dan werkt de afstandsbediening van de tv meteen...
 
Voor de mensen met hetzelfde probleem als hierboven beschreven, mn 3e AB van de radio leek ook niet te werken maar dmv een digitale camera kwam ik erachter dat deze continu een signaal verstuurde aangezien er een knopje was blijven hangen. Ik hoop dat dat misschien de oorzaak is van alles. Het is wel zo dat ik nu al weer een tijdje tv met analoog signaal kijk omdat als ik de digitale ontvanger uitzet, mn tv het gewoon wel doet. Hopelijk is dat nu opgelost. Is dat niet het geval, dan zal toch denk ik de ontvanger kaduuk zijn. Dit stond ook op dit forum maar dan van een andere ontvanger van Humax. Even zoeken naar een link :arrow:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16391&highlight=afstandsbediening
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan