• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indrukwekkend Daniel, kan je deze fotos ook by Bugs plaatsen zodat Humax t kan zien?


Er ontbreekt een goede referentiekader. Om dit op te lossen zou Daniel een jpg van een testbeeld op de beide apparaten moeten neerzetten. Dan kun je echt objectief iets zeggen. Ik heb die mogelijkheid helaas (nog) niet.

Hier is een goed testbeeld af te halen:
https://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=136&
Er zijn ook nog andere testbeelden te downloaden.
 
het beeld op SD is gewoon goed te noemen.
er zit misschien een klein beetje verschil met de samsung, maar dat is denk ik alleen op wat grotere schermen waarneembaar ( 40 + )
tot nu toe ben ik er erg tevreden over.

De grote flater van humax valt in mijn ogen reuze mee!
Tuurlijk, en gelijk heb je ook, maar het viel ons gewoon op nadat we hem uit de doos aangesloten hadden, dat ie net niet dat sprankelende en briljante van de Samsung haalde. Nu ik er een week naar aan 't kijken ben valt het me niet meer op, tenzij ik m'n Samsung opstart ...

En zoals ik schreef: "Slecht zijn natuurlijk geen van beide, maar het verschil is te zien ..."

Waar zouden we zijn als we niet iets te prutsen, uit te zoeken, te vergelijken of gewoon wat te "kletsen" hadden ... :lol:
 
Daar zet je me ff aan 't werk, ferro ... maar oké hier komt "The best I can Get" ... :)



Uiteraard zou de beste vergelijking 2 gelijke en precies 't zelfde ingestelde LCD's naast elkaar zijn, maar ook op de foto's zie je het verschil.
Slecht zijn natuurlijk geen van beide, maar het verschil is te zien ...

TV is een Sony 40W2000, uiteraard volledig identiek ingesteld voor beide bronnen en met verduisterde kamer, camera Sanyo HD Cam/Fototoestel, zonder flits op statief. Belichtingstijd ongeveer 1/20sec.

Prettige zondag nog ...
en de groeten, Daniël

Dank je wel

ik vind beide beelden mooi!
Maar wat ik niet mooi vind is dat je ondertiteling scheef staat
komt dit door de foto , of is dat echt zo bij jou
 
Tuurlijk, en gelijk heb je ook, maar het viel ons gewoon op nadat we hem uit de doos aangesloten hadden, dat ie net niet dat sprankelende en briljante van de Samsung haalde. Nu ik er een week naar aan 't kijken ben valt het me niet meer op, tenzij ik m'n Samsung opstart ...

En zoals ik schreef: "Slecht zijn natuurlijk geen van beide, maar het verschil is te zien ..."

Waar zouden we zijn als we niet iets te prutsen, uit te zoeken, te vergelijken of gewoon wat te "kletsen" hadden ... :lol:

Er worden steeds meer grote plasma's en lcd's gekocht. Er zijn mensen hier die zelfs 60 inch hebben! De schermen worden ook steeds goedkoper en dat alleen al zorgt ervoor dat mensen grote schermen kopen. Steeds meer mensen hebben ook beamers.

Dus volgens mij horen decoder leveranciers de NORMAAL haalbare kwaliteit te leveren. De Samsung staat niet bekend als uitzonderlijk maar gewoon goed.

Denk maar aan de mensen die nu 37 inch hebben en straks naar een 42 of 46 inch willen gaan.
 
Tuurlijk, en gelijk heb je ook, maar het viel ons gewoon op nadat we hem uit de doos aangesloten hadden, dat ie net niet dat sprankelende en briljante van de Samsung haalde. Nu ik er een week naar aan 't kijken ben valt het me niet meer op, tenzij ik m'n Samsung opstart ...

En zoals ik schreef: "Slecht zijn natuurlijk geen van beide, maar het verschil is te zien ..."

Waar zouden we zijn als we niet iets te prutsen, uit te zoeken, te vergelijken of gewoon wat te "kletsen" hadden ... :lol:

en ben daar ook heel erg blij mee,
We zijn volgens mij allemaal wel mensen die wat te prutsen willen hebben.
Anders zitten we hier niet elke dag te kijken en te schrijven.
We hopen allemaal dat iemand uitzoekt hoe je de beste instelling kan maken
ik hoop natuurlijk ook dat de HUMAX even mooi wordt als de SAMSUNG
maar qua gebruikers gemak overtreft de humax de samsung aan alle kanten
 
Dank je wel

ik vind beide beelden mooi!
Maar wat ik niet mooi vind is dat je ondertiteling scheef staat
komt dit door de foto , of is dat echt zo bij jou
... :-P ... scheve vloer ... :-P ...

Ik zal de boel wel net een fractie uit de horizontale staan gehad hebben, maar dat is de schuld van de fotograaf (dus ik) ... afstand en beeldinstellingen zijn bij beide foto's ongewijzigd gebleven, doet dus niets af aan het resultaat, waar ik echter ook weer niet een te grote waarde aan wil hechten.

TV-kijken is een dynamisch proces waarbij de konstant wisselende en bewegende beelden een andere indruk achterlaten dan een stilstaande foto. Maar gevoelsmatig had ik een dikke week geleden, hetzelfde als velen van ons, ... héééé ... dat beeld is net niet zo excellent, als dat van de Samsung.

Maar hoop doet leven, en ik denk wel dat er nog verbetering mogelijk is.
 
Beeld via component

Hoe is het beeld via component.
Ik heb nl. een receiver die component kan opwaarderen naar 1080P.

gr.
Jim
 
Hoe is het beeld via component.
Ik heb nl. een receiver die component kan opwaarderen naar 1080P.

gr.
Jim

Ik ben met Component minder ontevreden dan met HDMI

Qua input keuzes van de Humax twijfel ik nog, voorlopig geef ik de voorkeur aan original boven 1080i of 720p (voor SD natuurlijk)
 
Bestand wissen

Nieuwe op het forum en het het zoeken naar 'bestand wissen' bracht me niets.

Ik heb de 5050c nu een aantal dagen in gebruik en wilde pas vandaag een eerder opgenomen programma wissen. Volgens de handleiding moet die optie in hetzelfde menu staan waar je in komt nadat je op OK hebt gedrukt terwijl je een opname hebt geselecteerd. Je kunt dan kiezen uit afspelen vanaf het begin, afspelen vanaf het laatste punt (of zoiets) en naam wijzigen. Volgens de handleiding moet hier ook de optie om een bestand te wissen bij staan, maar die optie staat er bij mij dus niet bij. Het kan niet anders dan dat ik iets heel simpels mis hier, maar ik kan het niet vinden. Dus graag een antwoord!

Thnx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan