• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen telefoon en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jackveld

Het is gewoon te gek voor woorden.....even in het kort.
31 maart 2008 storing gemeld; geen telefoon en internet - monteur komt langs op 3 april en constateerd een kabelbreuk? op 7,5 meter uit de gevel - kan ongeveer 4 week duren werd er gezegd!

Echter tot op heden 12 juni nog steeds geen telefoon en internet.:evil:
(te) vaak met de helpdesk gebeld; wachttijden soms meer dan een half uur of de verbinding wordt verbroken en van het kastje naar de muur gestuurd - ja meneer er moet gegraven worden moet vergunningen voor worden aangevraagd enz.

Nu blijkt dat het wel tot oktober kan duren voordat de storing is opgelost!!!!!!:oops:

Dit is toch te gek voor woorden....

Wat kan ik doen en wat kan ik ondernemen?

Wie heeft raad?
:evil:
 
Het is gewoon te gek voor woorden.....even in het kort.
31 maart 2008 storing gemeld; geen telefoon en internet - monteur komt langs op 3 april en constateerd een kabelbreuk? op 7,5 meter uit de gevel - kan ongeveer 4 week duren werd er gezegd!

Echter tot op heden 12 juni nog steeds geen telefoon en internet.:evil:
(te) vaak met de helpdesk gebeld; wachttijden soms meer dan een half uur of de verbinding wordt verbroken en van het kastje naar de muur gestuurd - ja meneer er moet gegraven worden moet vergunningen voor worden aangevraagd enz.

Nu blijkt dat het wel tot oktober kan duren voordat de storing is opgelost!!!!!!:oops:

Dit is toch te gek voor woorden....

Wat kan ik doen en wat kan ik ondernemen?

Wie heeft raad?
:evil:

Eerst de Ziggo aanschrijven (aangetekend) dat deze in gebreke blijft en de overéénkomst wilt ontbinden. Tevens zou Ziggo jou schadeloos moeten stellen voor het niet kunnen belen en internetten. Ik neem aan dat je nu mobiel belt, sowieso deze kosten verhalen op de Ziggo.
 
Het is gewoon te gek voor woorden.....even in het kort.
31 maart 2008 storing gemeld; geen telefoon en internet - monteur komt langs op 3 april en constateerd een kabelbreuk? op 7,5 meter uit de gevel - kan ongeveer 4 week duren werd er gezegd!

Echter tot op heden 12 juni nog steeds geen telefoon en internet.:evil:
(te) vaak met de helpdesk gebeld; wachttijden soms meer dan een half uur of de verbinding wordt verbroken en van het kastje naar de muur gestuurd - ja meneer er moet gegraven worden moet vergunningen voor worden aangevraagd enz.

Nu blijkt dat het wel tot oktober kan duren voordat de storing is opgelost!!!!!!:oops:

Dit is toch te gek voor woorden....

Wat kan ik doen en wat kan ik ondernemen?

Wie heeft raad?
:evil:
Helpdeks bellen en alleen melden: KABELBREUK en TOTALE uitval van alle producten.

Afspraak maken of monteur VANDAAG langs kan komen.
 
Helpdeks bellen en alleen melden: KABELBREUK en TOTALE uitval van alle producten.

Afspraak maken of monteur VANDAAG langs kan komen.

Ik denk dat door Jackveld meerdere keren dit heeft aangegeven. En dan blijft er nog maar één weg over de overéénkomst met Ziggo ontbinding daar zij in gebreke blijven.

In dit geval is het niet anders. Je neemt een product af van Ziggo en dat product vertoont gebreken wat op dit moment niet te verhelpen is/wordt.\

Als je voor een dienst betaald, mag je verwachten dat deze daadwerkelijk ook geleverd kan worden.
 
Ik denk dat door Jackveld meerdere keren dit heeft aangegeven. En dan blijft er nog maar één weg over de overéénkomst met Ziggo ontbinding daar zij in gebreke blijven.

In dit geval is het niet anders. Je neemt een product af van Ziggo en dat product vertoont gebreken wat op dit moment niet te verhelpen is/wordt.\

Als je voor een dienst betaald, mag je verwachten dat deze daadwerkelijk ook geleverd kan worden.
Ik denk dat Jackveld zelf wel zal reageren op mijn aanbeveling.
Ik denk niet dat er maar een weg over is, want dan heeft hij nog geen tv/internet.
Ziggo, moet de kabel repareren, meer niet.
 
Ik denk dat Jackveld zelf wel zal reageren op mijn aanbeveling.
Ik denk niet dat er maar een weg over is, want dan heeft hij nog geen tv/internet.
Ziggo, moet de kabel repareren, meer niet.

Schijnbaar snap jij het niet helemaal hoe de wetgeving eraan toe gaat.
Natuurlijk moet en wil Jackveld dat Ziggo de kabel moet repareren. Maar tot nu had dit geen resultaat met bellen naar de Helpdesk. Dan blijft er nog één ding over Ziggo in gebreken stellen en de overéénkomst ontbinden. Meer is er echt niet, hoe vervelend het ook is.

Als Ziggo zijn verplichting niet nakomt zal toch echt de consument (Jackveld), Ziggo moeten benaderen middels een aangetekend schrijven.
 
Schijnbaar snap jij het niet helemaal hoe de wetgeving eraan toe gaat.
Natuurlijk moet en wil Jackveld dat Ziggo de kabel moet repareren. Maar tot nu had dit geen resultaat met bellen naar de Helpdesk. Dan blijft er nog één ding over Ziggo in gebreken stellen en de overéénkomst ontbinden. Meer is er echt niet, hoe vervelend het ook is.

Als Ziggo zijn verplichting niet nakomt zal toch echt de consument (Jackveld), Ziggo moeten benaderen middels een aangetekend schrijven.
Het is niet relevant of ik wel of niet de wetgeving zou snappen.
Ik gaf het advies hoe Jackveld zou moeten handelen om tot een snelle oplossing van zijn probleem te komen.
 
Het is niet relevant of ik wel of niet de wetgeving zou snappen.
Ik gaf het advies hoe Jackveld zou moeten handelen om tot een snelle oplossing van zijn probleem te komen.

Jackveld had al gehandeld door de storing te melden op 31 maart 2008, die waarschijnlijk pas opgelost is in oktober door gemeentelijke vergunningen die inderdaad verkregen moet worden om een paar stoeptegels eruit te mogen halen.

Enige echte advies is dan de overéénkomst ontbinden daar Ziggo zijn verplichting voor levering van een dienst niet kan nakomen.

Zolang Ziggo geen gemeentelijke vergunning krijgt is een snellere oplossing die jij aangeeft vooralsnog niet mogelijk.

Er is nog wel een oplossing. Zolang de breuk aanwezig, tijdelijk de overéénkomst opschorten en Ziggo zal dan Jackveld schadeloos moeten stellen als hij hierdoor tijdelijk naar een andere provider moet voor telefonie en internet. Ook dit moet schriftelijk en aangetekend aan Ziggo vermeld worden anders sta je juridisch niet sterk.
 
Je zult het niet geloven maar het probleem is opgelost.
Er zijn 2 monteurs geweest hebben de kabel opgegraven en er zat in een stukje kabel van 30 cm 2 lassen en ze zeiden dat het geen wonder was dat het niet werkte.
Tot zover dus deel 1 en nu het vervolg deel 2 de facturering. Zelf vandaag gebeld door iemand van het oplosteam (nav consumentenbond) en het hele verhaal nogmaals uitgelegt en ook verteld dat de 3 maanden abbonnementskosten gestorneerd zijn.
Kijken het dit afloop.

Maar ik kan weer bellen en internetten.:lol:
 
geen telefoon

Vanaf 1 juli heb ik telefoonstoring; ik heb gisteren de stroom van het modem gehaald en daarna deed ie het weer. Vandaag echter weer geen telefoon; ik kan niet bellen en gebeld worden.
Volgens Ziggo ligt het aan mijn telefoonkabel.....?????
Dit lijkt em onwaarschijnlijk want waarom deed ie het wel na het opnieuw opstarten van het modem... Vandaag hielp het opnieuw opstarten van het modem niet....

adviezen?????

dank je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan