• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Werking CI+ CAM in oude CI SONY

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CarloC

Kan iemand mij vertellen of een CI+ CAM werkt, of beter werkt in mijn 'Oudere' Sony 40W3000 ?.

Op zich werkt de oudere CAM Goed, maar op sommige dagen bevriest het beeld erg vaak, na heen en weer zappen krijg ik wel weer beeld, maar het werkt erg storend....
lijkt er op dat sinds ik de NED 1-3HD heb ik meer last heb gekregen van deze bevriezingen...

Ik heb bewust toen (een jaar geleden) voor deze TV gekozen omdat ik geen aparte tuner wilde hebben..

Graag wil ik weten als ik een gecertificeerde CI+ CAM koop of ik er dan op vooruit zal kunnen gaan. TV vervangen is geen optie voor de komende jaren...
 
Dit is een zinloze vraag, aangezien het bekend is dat Ziggo het gebruik van de CI+ CAM in een CI(-) slot zal gaan blokkeren. Het gaat dus gewoon niet werken.
 
Dit is een zinloze vraag, aangezien het bekend is dat Ziggo het gebruik van de CI+ CAM in een CI(-) slot zal gaan blokkeren. Het gaat dus gewoon niet werken.

Was dat niet precies andersom?
 
Was dat niet precies andersom?
Beide mogelijke standaard DVB CI en CI+ combinaties worden door Ziggo geblokkeerd en dat is ook als zodanig door een Ziggo medewerker even hier tussen neus en lippen door bevestigd, al wordt het dan "wordt niet ondersteund" of "gaat niet werken" genoemd.
 
al wordt het dan "wordt niet ondersteund" of "gaat niet werken" genoemd.

Dit soort wazige omschrijvingen zijn we gewend van een klantvriendelijk bedrijf als Ziggo....

Mijn huidige situatie wordt ook niet ondersteund, ik ben wel benieuwd of het beter werkt, omdat volgens mij de irdeto implementatie in de CI+ CAM kaart waarschijnlijk beter is dan de oude classic kaart.

Of dat ze bij Ziggo in staat zijn een CI+ kaart te blokkeren in een CI interface betwijfel ik trouwens, laat staan dat ze het zouden mogen.

Wat bereiken ze ermee ?
Alles wat ik doe is juridisch legaal. Ik betaal overal netjes voor, ik kan NIETS kijken waarvoor ik NIET keurig betaal.
Ik wil alleen geen aparte decoder en aanverwante flut afstandbediening.

Eventueel ben ik bereid om een officiële CAM kaart te kopen mits het beter werkt.
 
Mijn huidige situatie wordt ook niet ondersteund, ik ben wel benieuwd of het beter werkt, omdat volgens mij de irdeto implementatie in de CI+ CAM kaart waarschijnlijk beter is dan de oude classic kaart.
De AlphaCrypt Classic CAM is al weer een behoorlijk aantal jaartjes op de markt waarbij er nauwelijks firmware updates zijn die iets wijzigen aan de Irdeto implementatie op die CAM. Lijkt mij dus dat de implementatie van het Irdeto protocol behoorlijk stabiel is op de AlphaCrypt Classic CAM.

Of dat ze bij Ziggo in staat zijn een CI+ kaart te blokkeren in een CI interface betwijfel ik trouwens, laat staan dat ze het zouden mogen.
Dat zijn nu juist de beperkende mogelijkheden die CI+ de digitale TV providers en de content providers brengt. De CI+ specificatie brengt voor de eindgebruikers geen voordelen t.o.v. de standaard DVB CI specificatie.

Wat bereiken ze ermee ?
Alles wat ik doe is juridisch legaal. Ik betaal overal netjes voor, ik kan NIETS kijken waarvoor ik NIET keurig betaal.
Ik wil alleen geen aparte decoder en aanverwante flut afstandbediening.
Ziggo bereikt ermee dat ze jou op deze manier kunnen dwingen om alleen apparatuur te gebruiken die je van Ziggo mag gebruiken. Ziggo wil niet hebben dat jij de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruikt in apparatuur met een standaard DVB CI slot, dus instrueren zij de CI+ CAM zodanig dat deze voor alle kanalen alleen in een CI+ slot wil functioneren terwijl die CI+ beperking eigenlijk bedoeld is voor de kanalen die daar expliciet om verzoeken.
 
Ik heb weinig zin in een welles/nietes discussie dus lees zelf maar:
Het zal mij dan benieuwen of de introductie van de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM dan ook direct het einde betekent van opnames zonder encryptie op de HDD van PVR's en de mogelijkheid om dergelijke opnames via een USB en/of ethernet aansluiting van de HDD te halen. Het is immers nogal tegenstrijdig als aan de ene kant de mogelijke extra CI+ beperkingen op alle kanalen voor de klanten worden ingeschakeld, terwijl de klanten aan de andere kant gewoon de content kan copiëren vanaf de HDD van de door Ziggo "gecertificeerde" PVR's.
 
Ziggo is dus klaarblijkelijk de oorzaak van de dit probleem. Een CI+ kaart is backwards compatibel.
Blijkbaar is Ziggo zo bang dat ik iets opneem dat ze mij het plezier van TV kijken ontnemen in plaats van bieden.

Wie neemt er tegenwoordig nog een film op van TV?
Beetje achterhaald.

Als ik toch een externe decoder blijk nodig te hebben in de toekomst, dan ga ik wel over op de satelliet.... we zullen zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan