• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@home mailprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi!



Ik zou aanhouden wat nu op de Ziggo site staat:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/

- ik was @Home klant: POP.home.nl en SMTP.home.nl

Ut zijn ook andere ipjes

Bye,
Raymond.

Raymond is bovenstaand de oplossing??? Of werkt het dan nog niet? Wat is precies het probleem en werkt Ziggo/@home er aan dit op te lossen. het is nogal vervelend als je niet kunt reageren op e-mail!!
Overigens is de link die jij nu geeft voor @home klanten helemaal niet zichtbaar vervelend genoeg. Dit kan pas nadat we over zijn gezet!
 
Overigens is de link die jij nu geeft voor @home klanten helemaal niet zichtbaar vervelend genoeg. Dit kan pas nadat we over zijn gezet!
Ben de beroerdste niet:

Handleiding internet

De handleiding internet legt uitgebreid uit hoe je de software installeert en hoe je internet- en e-mailprogramma’s installeert en gebruikt. Sommige gegevens in deze handleiding werken nog niet. Voor de zekerheid kun je voor de POP3 en SMTP servers gebruik maken van de volgende gegevens:
- ik was @Home klant: POP.home.nl en SMTP.home.nl

- ik was Casema klant: POP.casema.nl en SMTP.casema.nl

- ik was Multikabel klant: POP.quicknet.nl en SMTP.quicknet.nl

Suc6!
 
Ok, dat is dan duidelijk. Vraag blijft of we dit nu al moeten omzetten, we hebben geen officieel bericht hierover gekregen van Ziggo. Tot die tijd moeten de oude mailservers (mail.home.nl) blijven werken zonder problemen. Hoe kan ik als klant (los daarvan dat ik toevallig) verbonden ben aan dit forum nu weten dat ik iets moet wijzigen???
 
Hi!

Ok, dat is dan duidelijk. Vraag blijft of we dit nu al moeten omzetten, we hebben geen officieel bericht hierover gekregen van Ziggo. Tot die tijd moeten de oude mailservers (mail.home.nl) blijven werken zonder problemen. Hoe kan ik als klant (los daarvan dat ik toevallig) verbonden ben aan dit forum nu weten dat ik iets moet wijzigen???

Het is net als bij autorijden, als de instructuur niets zegt rijden we rechtdoor. Dat is hier ook het geval. Je hoeft dus niets aan te passen. Als je een probleem hebt met je mail (niet versturen oid) zou ik gewoon de helpdesk bellen. Er is bij @home nog niets aan het mailplatform veranderd.

Bye,
Raymond.
 
Kan ook geen e-mail versturen.

Kan hier op postcode 4711vd ook geen post versturen.
En al die meldingen van de helpdesk bellen is ook een hele slechte raad.
Ik heb zelf ongeveer deze week 5,5 uur gebeld met de helpdesk en ik kan na 5 dagen nog steeds geen e-mail versturen.
Dus daar schieten we helemaal niks mee op.
Heb nog steeds deze melding ( Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'xxxxxxxxl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Too many concurrent SMTP connections from this IP address; please try again later.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67 ) dus we praten toch allemaal over het zelfde.
Ziggo wil ons wel leren kennen maar ik hem liever niet, want hij luistert echt niet.
Mijn gedachten zijn gewoon alles opzeggen, maar dan deel voor deel ( volgorde - telefoon - internet - tv ) eerst Tele2 even bellen. :roll:
Dan hebben ze ook een keer echt werk te doen.
Verder wil ik ook melden dat het bellen van de helpdesk zeer slecht verloopt.
Bij mij is de verbinding tot drie maal toe beeindigd met het antwoord probeer het op een later tijdstip nog eens, en dat na bijna 25 minuten in de wacht te hebben gestaan.
En hier ook steeds twee maal postcode in voeren. ( zullen ze het nieuwe dect toestel wel de schuld van geven !!!!!!!!!!! )
Dan is het ook nog zo dat ze niet soms maar altijd eerst de schuld bij de klant leggen.
Deze melding in 2006 ook gehad, toen lag het ook aan @home.nl. :mrgreen:
 
geen email kunnen verzenden

Hmmm,

Vandaag is het 26 mei en ik kan nog steeds niet of nauwelijks email zenden.
Is nu al een week zo.:?
Krijg geen contact met de SMTP server.
mail.home.nl omzetten naar smtp.home.nl geeft ook geen resultaat.
Zou Ziggo al wat meer weten? Het zou wel netjes van ze zijn om eventuele problemen gewoon netjes te melden en zeggen dat ze eraan werken.

Het enige wat zonder problemen verliep sinds de @Home door Ziggo is overgenomen is de dubbele abonnementsbetaling in mei.
Tja, hoe groter het bedrijf, hoe minder je als klant te zeggen hebt.

Rest niets anders als maar gewoon te wachten tot alles weer werkt.
Of gewoon opzeggen en naar de concurrent overstappen.



moz-screenshot-3.jpg
moz-screenshot-4.jpg
moz-screenshot-5.jpg
 
Hi!

Hmmm,

Vandaag is het 26 mei en ik kan nog steeds niet of nauwelijks email zenden.
Is nu al een week zo.:?
Krijg geen contact met de SMTP server.
mail.home.nl omzetten naar smtp.home.nl geeft ook geen resultaat.

Wat is de melding die je krijgt?

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Wat is de melding die je krijgt?

Bye,
Raymond.


Die probeer ik met een print screen te pasten in de text. Maar dat lukt niet.
Melding:
Verzenden van bericht mislukt.
Kon niet verbinden met de SMTP-server mail.home.nl
Misschien niet beschikbaar of weigert SMTP verbindingen.
Check instellingen of neem contact op met uw systeembeheerder.

telnet naar mail.home.nl 25 geeft: kan geen verbinding maken met de server op port 25.
ping op mail.home.nl geeft IP adres 213.51.130.46 is ok.
 
Hi!

Die probeer ik met een print screen te
pasten in de text. Maar dat lukt niet.
Melding:
Verzenden van bericht mislukt.
Kon niet verbinden met de SMTP-server mail.home.nl
Misschien niet beschikbaar of weigert SMTP verbindingen.
Check instellingen of neem contact op met uw systeembeheerder.

telnet naar mail.home.nl 25 geeft: kan geen verbinding maken met de server op port 25.
ping op mail.home.nl geeft IP adres 213.51.130.46 is ok.

En er zit geen lokale (windows?) firewall tussen. Just checking...

Bye,
Raymond.
 
Hi!



En er zit geen lokale (windows?) firewall tussen. Just checking...

Bye,
Raymond.

Nee, dan zou verzending nooit lukken.
Het probleem is dat het heeeeel soms wel eens goed gaat.
Je denkt dan, laat ik eens proberen of email het doet.
Je verzend met succes een mail.
Je probeert een tweede, en nee hoor, weer lang wachten gevolgd door een foutmelding.
Mijn conclusie is een slecht werkende, overbelaste smtp server.

Groetjes, Rick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan