• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw IP adres Nieuwsserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thomas

Allen,

De MK nieuwsserver heeft een nieuw IP adres.. Vroeger was deze 213.132.189.33.. Nu is deze 213.132.189.35..

Voor de mensen die verbinding maken op IP ipv news.quicknet.nl..
 
Hi!

Thomas zei:
Allen,

De MK nieuwsserver heeft een nieuw IP adres.. Vroeger was deze 213.132.189.33.. Nu is deze 213.132.189.35..

Voor de mensen die verbinding maken op IP ipv news.quicknet.nl..

Wat overigens zeker niet aan te bevelen is. Want we verwijzen altijd naar de naam nooit naar een IP adres. Daar hebben we de DNS voor. ;)

Bye,
Raymond.
 
raymond zei:
Hi!

Thomas zei:
Allen,

De MK nieuwsserver heeft een nieuw IP adres.. Vroeger was deze 213.132.189.33.. Nu is deze 213.132.189.35..

Voor de mensen die verbinding maken op IP ipv news.quicknet.nl..

Wat overigens zeker niet aan te bevelen is. Want we verwijzen altijd naar de naam nooit naar een IP adres. Daar hebben we de DNS voor. ;)

Heb je er ooit een IP adres in gezet, zet er dan gewoon de DNS naam in. Dat voorkomt ellende in de toekomst.

Bye,
Raymond.
 
Ja, soms kan je niet anders he..

Static routes werken nu eenmaal op ip adres..
 
Hi!

Thomas zei:
Ja, soms kan je niet anders he..

Static routes werken nu eenmaal op ip adres..

Waarom zou je een static route willen zetten? Ik ben je even kwijt denk ik. Een static route kun je ook per subnet doen?

Bye,
Raymond.
 
raymond zei:
Hi!

Waarom zou je een static route willen zetten? Ik ben je even kwijt denk ik. Een static route kun je ook per subnet doen?

Bye,
Raymond.

Mijn thuisnetwekje is ietjes groter dan wat je normaal tegen komt. Om het kort te zeggen heb ik mijn prive lijn, 1 download lijn en 1 "backup" lijn. Alle "Bulk" netwerkverkeer wordt via een andere gateway geroute, vandaar de static route..

Een route kan per subnet ja, maar in dit geval gaat het maar om 1 IP adres..
 
Hi Thomas,


Thomas zei:
raymond zei:
Hi!

Waarom zou je een static route willen zetten? Ik ben je even kwijt denk ik. Een static route kun je ook per subnet doen?

Bye,
Raymond.

Mijn thuisnetwekje is ietjes groter dan wat je normaal tegen komt. Om het kort te zeggen heb ik mijn prive lijn, 1 download lijn en 1 "backup" lijn. Alle "Bulk" netwerkverkeer wordt via een andere gateway geroute, vandaar de static route..

Een route kan per subnet ja, maar in dit geval gaat het maar om 1 IP adres..

Dit IP adres is zeker niet vast, dus je mag gerust 1 adres doen, maar ik kan je op een briefje geven dat je dan nog regelmatig de boel moet aapassen. Ik zou er in ieder geval wat meer doen ;) ALS je het al op die manier wilt doen.

Bye,
Raymond.
 
Als je me het subnet kan geven waar de IP adressen van de nieuwsserver in zitten, dan route ik die hele range..

Als je een alternative manier weet hoe ik het verkeer van en naar de nieuwserver kan routeren over mijn netwerk, dan hou ik me aanbevolen. Ik dacht dat static routes de enige manier was?

Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan