Caiway schrapt 9 analoge televisiekanalen en breidt HD aanbod nog deze maand uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
mja.. dit is ook indirect een vrijheid die we ons zelf hebben toegestaan,ik weet nog in de begin tijd van Casema dat als je een tweede aansluiting wilde je daarvoor moest betalen.
Natuurlijk deed geen hond dat en ging men zelf aan de gang met splitters en versterkers.
Nu zijn we de luxe gewend om minimaal in 3 kamers tv te hebben maar dat is geen officieel erkende luxe.
Hier op dit forum kijkt het merendeel digitaal (duh) maar de doorsnee kijker wil niet investeren om het tweede tv'tje ook digitaal te krijgen,of in het kinderkamertje.
Jammer is ook dat Ziggo nu de limiet keihard op 3 heeft gesteld.
Heden ten dage heeft een "normaal" gezin 2 kinderen.
Het is al standaard geworden dat in de ouder kamer een tv staat en als de kids wat ouder worden die ook een tv willen.
Dan zit je op 4.
Ziggo heeft de must carry van 15 zenders via de programma raad.
Met de overige 15 hebben ze meest langlopende kontrakten.
Die verbreken kost geld.
Uiteindelijk zal de tweede kamer moeten gaan besluiten dat die must carry opgeheven gaat worden,danwel voor digitaal gaat gelden en zal de nederlander bereid moeten zijn een paar decoders aan te gaan schaffen.
Zolang dat niet gebeurt blijf je zitten met deze situatie.
Daarnaast kan je een mens bij wijze van spreken alles afpakken maar niet zijn tv.
 
Aan de mustcarry regeling, die inderdaad zo snel mogelijk voor digitaal van toepassing moet worden, moet een nieuwe eis gesteld worden: ongecodeerd doorgifte via reguliere DVB-C streams. Het is volstrekt onzin om generieke zenders gecodeerd op de kabel te zetten, het heeft voor de klant alleen maar nadelen. Ongecodeerde doorgifte betekent dat je met de meeste moderne TV's geen extra decoder meer nodig hebt.
 
Ik ben het helemaal met je eens.
Minimaal 50 zenders HD en SD moeten ongecodeerd worden doorgegeven.
Zoals Caiway ook doet.

Daar kost het de abonnee voor het basispakket helemaal niks extra maandelijks, als kijk je op 20 toestellen in huis.
 
Sinds vandaag zijn de volgende zenders toegevoegd bij Caiway in het basispakket:

RTL 4 HD / RTL 5 HD / RTL 7 HD / RTL 8 HD / Eén HD / Canvas/Ketnet HD

En BBC HD in het HD pakket

Een groot gedeelte van de RTL zenders ongetwijfeld nog geupscaled, maar toch...

BBC HD is natuurlijk geweldig, die ontvang ik via de schotel, 100% origineel HD uitzendingen in 1080i.

Hopelijk snel ook bij Ziggo te zien.

*edit: Eric was net even sneller. :wink:
 
Geef het niet graag toe, maar ben nu toch erg jaloers dat de klanten van Caiway zijn uitgebreid aanbod aan HD hebben. De commerciële zender heb ik niet zo veel mee met uitzondering van Net 5 HD daar kijk ik met regelmaat een serie. Maar BBC HD zou ik ook heel graag zien bij Ziggo. Hoop daarom nog op een leuk kerst cadeau van ZIGGO....!!
 
WOW, en alles gratis als je de gewone zenders al hebt?
Netjes. Ook mooi dat ze ook één/canvas HD doorsturen!

Het kerstcadeau van ziggo is de tariefstijging :evil:
 
Wat een geweldige uitbreiding.:thumb up: BBC HD en zelfs Een HD en KetnetCanvas HD:!:

Zou Ziggo nog met een kerstcadeautje komen:?: Valt erg tegen het HD aanbod van Ziggo.:sad:
 
Op zo'n moment is het jammer dat je niet zelf je provider kunt uitkiezen en maar moet afwachten wat de kabelmaatschappij in jouw gemeente allemaal van plan is.....
 
Op zo'n moment is het jammer dat je niet zelf je provider kunt uitkiezen en maar moet afwachten wat de kabelmaatschappij in jouw gemeente allemaal van plan is.....


Idd, want het HD aanbod van ZIGGO word ineens wel heel erg karig. KOM OP ZIGGO...!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan