• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo Panel: Test een nieuwe dienst van Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
En over de prijs van de opslag valt nog te discussieren, een tb hdd kost tegen woordig ook geen drol meer :wink:

Klopt, alleen steeds doorlopende synchronisatie kan alleen door de schijf steeds aangesloten te hebben, anders zou je het om de maand ofzo moeten doen, en dan in de tussentijd de schijf op een andere lokatie bewaren dan je huis om het zelfde niveau van zekerheid te bereiken als online opslag. Dat is het pluspunt van online back-ups, je huis kan afbranden maar alles is lekker ergens anders bewaard.

De kans is niet groot, maar het gevoel van zekerheid wat dat geeft is wel een paar euro in de maand waard, als je bijvoorbeeld al je foto's en andere persoonlijk dierbare zaken op je PC hebt staan.

Overigens gebruik ik een 150GB schijf als back-up, sluit hem 1 keer in de week aan, de rest van de tijd ligt-ie in een plastic hoesje in de kast. Is voor mij voldoende, maar ik begrijp de behoefte aan online opslag wel.
 
Eigenlijk heeft iedereen al een online opslag bij Ziggo. Aan je webspace zit ook een 'prive' map (webdrive) gekoppeld waar je bestanden kan opslaan. Zie ook hier.

Maar ik kan nergens info vinden HOE die webdrive aan te spreken. Ik heb een Mac, en Mac OS X heeft de mogelijkheid ingebakken om webdisks op de desktop te mounten. Zo kan ik mijn webspace van xs4all bijvoorbeeld aanspreken met https://webdisk.xs4all.nl/username.
Voor Ziggo's webdrive zou dit bijvoorbeeld moeten kunnen met: https://webspace.mijnziggo.nl/mijnemailadres/
Maar wat het juiste adres of idioom is heb ik nog nergens kunnen vinden. Alleen maar dat er add-ons voor browsers gedownload moeten worden, maar die bestaan natuurlijk niet voor de Mac.
 
Alleen maar dat er add-ons voor browsers gedownload moeten worden, maar die bestaan natuurlijk niet voor de Mac.
Er staat ergens op dit forum al een eerdere discussie over. Volgens mij kon het met de mac ook. Je moet even googelen naar 'webdav mac' dan vindt je verschillende oplossingen.

In dit forumbericht legt iemand uit hoe het bij hem op de mac wel werkt
 
Er staat ergens op dit forum al een eerdere discussie over. Volgens mij kon het met de mac ook. Je moet even googelen naar 'webdav mac' dan vindt je verschillende oplossingen.

In dit forumbericht legt iemand uit hoe het bij hem op de mac wel werkt

Ja, heb ik gezien. Maar het advies Goliath te gebruiken is wel erg antiek voor een intel-Mac met OS X 10.5.7. Bovendien lukt de authenticatie niet en ontbreekt er ook iets aan een certificaat.

Van Apples eigen website haal ik het volgende:
[...]

Verbinding maken met een WebDAV-server


Kies in de Finder 'Ga' > 'Verbind met server', typ het adres van de server in het veld 'Serveradres' en klik op de knop 'Verbind'.
Het serveradres moet ongeveer de volgende notatie hebben:
https://servernaam.com/pad/


nou, en naar die notatie ben ik op zoek :oops:


Ik krijg met https://homedrive.ziggo.nl/[email protected]/prive/ wel het autenthicatievenster, maar als ik dan naam en wachtwoord invoer (ik weet nooit of achter die naam nou wel/niet @casama moet) dan meldt hij dat hetzij naam, hetzij wachtwoord niet deugt. Probeer ik het opnieuw, dan krijg ik de melding: dat de URL niet gevonden kan worden.

Bij Apple staan ook nog enkele URL's voor webdav hulpprogramma's. Naja, ik heb gelukkig ook nog een webdav-disk die zich als een scheetje laat mounten van xs4all, maar het zou mooi zijn als die van Ziggo ook lukte. Met FTP valt volgens mij met de Prive ook niks te ondernemen.

Wie het snapt mag het zeggen.
 
Als testgebruiker

Als panellid heb ik ook deze proefperiode mogen gebruiken. Vlak voor mijn vakantie kwam het bericht en daarna vergeten. Ben er zaterdag maar eens aan begonnen.
Er is alleen heel weinig informatie. Het programma is niet of nauwelijks in te stellen. Je mag je computer wel eerst goed organiseren voordat je er aan begint.
Nu duurt het heel lang voordat de backup gemaakt is. Ik zit nu nog maar op 5 GB. Het kan natuurlijk wel sneller maar dan wordt je computer merkbaar trager. Daar heb ik niet voor gekozen. Ik heb nog geen idee hoeveel deze dienst kan gaan kosten. En hoeveel geld ik hiervoor over heb. Ik vind het nu nogal vaag en onduidelijk.
 
Hoe staat het nu met deze back up dienst? Gaat het er nog komen of is het experiment niet geslaagd?
(o, de nieuwe site van Ziggo heb ik ook nog steeds niet gezien.....)

Vriendelijke groet,

Dokie
 
Er is nog nauwelijks meer bekend dan hier al gepost werd. De planning voor de nieuwe site is half november.
 
Er is nog nauwelijks meer bekend dan hier al gepost werd. De planning voor de nieuwe site is half november.

Je bedoelt de nieuwe dienst, ik ben benieuwd naar de voorwaarden straks, en of er een groot gedeelte gratis is te gebruiken :wink:
 
Ik bedoelde dat er over de nieuwe dienst nauwelijks meer bekend is en dat de nieuwe site half november online komt.
Een nadeel van online backup vind ik dat je totaal geen inzicht hebt in wie er wat met je bestanden doet. Als je het thuis opslaat weet je dat wel en kan je het ook zelf dichttimmeren met firewall en antivirus etc.
SonyEricssonW995/R1EA Browser/NetFront/3.4 Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 JavaPlatform/JP-8.4.2
 
Ik bedoelde dat er over de nieuwe dienst nauwelijks meer bekend is en dat de nieuwe site half november online komt.
Een nadeel van online backup vind ik dat je totaal geen inzicht hebt in wie er wat met je bestanden doet. Als je het thuis opslaat weet je dat wel en kan je het ook zelf dichttimmeren met firewall en antivirus etc.
SonyEricssonW995/R1EA Browser/NetFront/3.4 Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 JavaPlatform/JP-8.4.2

Ik ben ook zo'n tester. In de voorwaarden stond dat alle data versleuteld was opgeslagen bij Ziggo. Geen medewerker kan er bij. Probeer het maar zou ik zeggen.
Momenteel is de testperiode afgelopen. Ik gebruikte het ook al niet meer omdat ik wat problemen had/heb met mijn oude computer. Ik mocht als dank voor het testen nog gratis van de dienst gebruik maken tot 1 januari. (dacht ik: ik heb het niet nagezocht) Ik denk dat er na 1 januari wel wat bekend wordt, zodat klanten van Ziggo dat kunnen gaan afsluiten. Ik hoop alleen dat ze wat met mijn op- en aanmerkingen gedaan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan