• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Router wil steeds nieuw IP adres

  • Onderwerp starter Sunny Orange
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

En nu zonder router, zit dus niet in Ziggo-netwerk. Mijn router doet iets fout, maar wat?
 
Hoeft niet noodzakelijkerwijs. Met wat pech krijg je een nieuw ip-adres, nieuwe ziggo gateway enz enz. En daar kan ook iets mis zijn. Kloon anders het MAC adres van je PC in je router. Hoef je bij testen niet steeds het modem opnieuw op te starten (sneller) en kan je goudreinetten met goudreinetten vergelijken.

Mees de Roo
 
Hoe log ik in op het modem voor die signaal waarden? Ben overigens overtuigd dat het niet in modem of ziggo netwerk zit maar in router. Schakel ik om, van router rechtstreeks in modem zijn de waarden ok. Ik heb een Linksys WRT320N. Hij zou de juiste papieren moeten hebben, ik moet alleen nog iets juist instellen denk ik.
 
wanneer je rechtstreeks omschakelt zonder het modem via een powerdown/powerup te resetten dan is het een wonder dat je überhaupt verbinding krijgt. Zit je soms in een gebied dat (vroeger) twee www-ip-adressen uitdeelde? Geef eens wat meer informatie bij je naam; kijk voor een voorbeeld bij andere forumleden.

Volg de juiste procedures bij het wisselen van PC naar router en terug; anders hebben je waarnemingen geen enkele waarde (zij kunnen zelfs door je buurman beïnvloed worden). Alleen bij het klonen van MAC adres kan je PC en router direct wisselen.
Modem uitlezen en de problemen daarvan vindt je hier:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=184727&postcount=1

Mees de Roo
 
Ik woon in Prinsenbeek, Breda (NAC).... was voorheen Casema
 
Firmwareversie:v1.0.02 build 006 MMrt. 27, 2009Verificatie firmware:2cc7f7e429c306488a473e99b1380e05Huidige tijd:Sat, 08 Aug 2009 00:10:24MAC-adres internet:00:23:69:A2:EF:87Hostnaam:Domeinnaam:InternetverbindingVerbindingstype:Automatische configuratie DHCPIP-adres internet:94.210.112.51Subnetmasker:255.255.252.0Standaardgateway:94.210.112.1DNS1:212.54.40.25DNS2:212.54.35.25DNS3:MTU:1500 Leasetijd DHCP:5 Dagen 21 Uur 24 Min 24 Sec
Daar ben ik weer. Ondanks dat in in mijn pc's anders heb ingegeven gaat mijn router toch nog zelf op zoek naar andere DNS servers zoals het lijkt. (gegevens gecopieerd uit router). Ping is nog steeds erg hoog, meer dan 250ms. Op ziggo 19ms, groot verschil maar op speedtest.net lag dit eerder tussen de 12 en 16ms. Wat gaat/staat hier fout?
 
Hij gaat niet op zoek; hij krijgt ze via DHCP op het zelfde moment dat hij z'n ip-adres krijgt. Het is aan jou om daar verder geen gebruik van te maken, door elke PC z'n eigen nameservers te geven.
Wanneer de ping naar dichtbij goed is en naar veraf langzaam dan zit het probleem tussen dichtbij en veraf en niet in je router (of die zou een belachelijk lage TTL aan pakketten mee moeten geven).
Maar het modem log en signaalwaarden en het routerlog?

Mees de Roo
 


Als zaken zo afwijken dat het abnormaal is, is de oplossing vaak een simpele...
Home Network Defender is meegeleverd bij het routerprogramma van Linksys Easylink Advisor. Ik had hier niks in ingesteld, maar een aantal instellingen stonden op 'aan' Ouderlijk toezicht e.d.
Nu uitgezet en vind bovenstaande waarde, ook op de door jou voorgestelde ziggo site. Hoop dat nu alles stabiel blijft!
 
"Een nadeel van Home Network Defender is dat de router geen onderscheid maakt tussen gebruikers. Regels voor ouderlijk toezicht gelden dus voor iedereen. Uitzonderingen maken kan wel, maar deze worden gekoppeld aan de pc en niet aan de gebruiker. Wordt u onterecht de toegang tot een site geweigerd, kan het ouderlijk toezicht voor 5, 15 of 30 minuten worden uitgeschakeld. Dit geldt dan echter ook voor alle andere gebruikers op het netwerk. Tot slot gaat beveiliging op de router ten koste van rekenkracht en geheugen van de router die daardoor langzamer kan worden. Bij de door ons gebruikte WRT610N was zo’n teruggang echter niet meetbaar. Dat Linksys Home Network Defender slechts op enkele modellen routers aanbiedt, houdt hier mogelijk verband mee. Dat zijn wellicht de modellen die het ook aankunnen."
Bron: https://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Test-artikel/Home-Network-Defender.htm

Waarschijnlijk wordt een database bijgehouden en gevuld en loopt daarom capaciteit terug.
 
Zeer waarschijnlijk. Het bewijst de onzin van combinatiespullen, of dat nu security suites, router/dns-server/ouderlijk toezicht of wat dan ook is. Gewoon lean and mean programma's die één ding goed en snel afhandelen en die onderling niet communiceren en/of elkaar beïnvloeden blijven mijn voorkeur hebben.
Kijk maar wat er gebeurd is met Adaware, ZoneAlarm, Pestpatrol, Boclean toen ze zo nodig alles moesten gaan doen; logge cpu-vretende pakketten die niets meer echt goed deden.

Mees de Roo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan