• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je op de Humax een Network USB Adapter aansluiten?
Dit zodat je draadloos bij een externe HDD kan komen?

Nee, daar zou een speciale driver voor nodig zijn. Je kunt de ontvanger wel in een LAN opnemen via de ethernet interface. De USB interface is alleen geschikt voor een storage device, memory stick of een HDD met usb interface. De humax ondersteunt FAT16/32 en EXT2/3 filesystems.
Het voordeel van de memorystick is dat je je fotos makkelijk kunt presenteren in hoge resolutie op je HDready / FullHD scherm mbv je HD-PVR.
 
Een vraagje weet iemand al of de epg vergelijkbaar met bijv. guide+ van o.a. de normale philips harddisk recorders.
Ik doel dan op het bedieningsgemak van het programmeren tot ong 2 weken vooruit. En de layout ervan?
En hoe zit het met de teletext van dit apparaat bij de humax c5000 vind ik dit dramatisch traag, geen paginageheugen denk ik(zoals in de tv wel zit) dan blijf je maar overschakelen naar analoog.
Verders ziet het er goed uit naar mijn idee.

teletekst werkt vooralsnog alleen maar via de teletekst/OSD engine van de HD-PVR.
Het doorzetten van de teletekst via composite (scart) werkt niet goed, dit is een restpunt dat in de eerste maintenance release wordt meegenomen. Dit beperking zit overigens ook op de HD-zapper
 
Waar kan ik me inschrijven voor het Test traject van de Humax HD-PVR IHR5050. :-P

ik doe hier zeker aan mee :applause:

Ziggo: goed idee toch!!! laat maar komen die mail naar het Ziggo Panel :thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou:

Het testtraject is afgerond, de HD-PVR gaat binnenkort in productie
 
Het opname formaat is inderdaad TS file. Zoals ik al aangaf worden alle andere gangbare video formaten niet herkend.

Is dat de originele transport-stream die opgenomen wordt ? En zitten daar dan de andere zenders die in die stream zitten ook nog in en kun je die dan ook bekijken als je zou willen ? Of is alleen die 'ene' eruit gehaald die je opnam ?
 
Is dat de originele transport-stream die opgenomen wordt ? En zitten daar dan de andere zenders die in die stream zitten ook nog in en kun je die dan ook bekijken als je zou willen ? Of is alleen die 'ene' eruit gehaald die je opnam ?

Dit zal alleen de TS stream zijn van het kanaal wat je wilt opnemen.
Zo werkt het ook bij de andere PVR's
 
Is dat de originele transport-stream die opgenomen wordt ? En zitten daar dan de andere zenders die in die stream zitten ook nog in en kun je die dan ook bekijken als je zou willen ? Of is alleen die 'ene' eruit gehaald die je opnam ?

De humax PVR genereert een set aan files. Eén ervan is een TS file, deze TS file is van een type Single Program Transport stream en kent dus alleen de service die opgenomen is.
 
haha grappig om te zien dat een original mode de "problemen" op zou lossen terwijl scalen via de TV door de product manager als negatief benoemd wordt :giveup:

Mij maakt het niet zoveel uit en ik vind de original mode wel handig. Ik laat al mijn beelden straks via een nieuwe Denon receiver naar 1080p upscalen en aangezien daar een goede scaler in zit ga ervan uit dat dit optimaal zal zijn.

Wel jammer dat er geen andere chip in zit om SD content toch beter weer te geven. Zoals eerder gezegd er zijn meldingen zowel bij de 5000 als bij de nieuwe UK foxsat dat de SD kwaliteit minder is.

Begrijp ik dit goed, een goede kwaliteit receiver die kan upscalen naar 1080P zal zijn werk beter doen dan de nieuwe Humax?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan