• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hartelijk dank,

Ik heb de handleiding doorgelezen en un mijn geval dien ik de breedbandversterker in de meterkast te plaatsen en in de woonkamer het 2 gats vervangen door de bijgeleverde 1 gats doos.

Ben tevens benieuwd of hierna het digitale signaal beter of gelijk is aan het huidige signaal.
Fijne kerstdagen verder
 
Bij UPC hebben ze ook geen hardwaresupport, het werkt wel of het werkt niet.

Onzin. Uiteraard heeft UPC hardware support. Heb ik zelf mogen ontvangen toen ik UPC klant was. Als de decoder het niet doet krijg je zonder probleem een andere. Als de decoder verouderd is krijg je zonder probleem een nieuwe.

Alleen één groot nadeel: de HD PVR van UPC kost 22 euro (!) per maand. Dus je betaald natuurlijk uiteindelijk je ontvanger waarschijnlijk dubbel.
 
Onzin. Uiteraard heeft UPC hardware support. Heb ik zelf mogen ontvangen toen ik UPC klant was. Als de decoder het niet doet krijg je zonder probleem een andere. Als de decoder verouderd is krijg je zonder probleem een nieuwe.

Alleen één groot nadeel: de HD PVR van UPC kost 22 euro (!) per maand. Dus je betaald natuurlijk uiteindelijk je ontvanger waarschijnlijk dubbel.
Dan heb je wel het royaal pakket ;)

Normale pakket kost 18 euro (5 euro duurder dan het HD pakket zonder PVR)
 
Ik verbaas me er zelf ook steeds over dat bijna niemand dat blijkbaar een bezwaar vindt?
Voor mij heeft het hele PVR (HD) gebeuren helemaal geen zin als je nooit meer eens iets kan bewaren/archiveren?


Dit heb ik opgegeven al bezwaar om niet mee te doen.
 
Ik denk dat de meeste mensen het alleen gaan gebruiken als vervanger voor de video om programma's op te nemen als ze er niet zijn, of als er meerdere programma's zijn die men wil zien. Deze zullen toch vrij kort achter elkaar bekeken worden. Dan is de ruimte nog niet zo'n beperking. En alleen HD uitzendingen kunnen in HD opgenomen worden. Aangezien het aanbod in HD nog beperkt is, zal dat ook nog niet zo'n probleem zijn.

De huidige video gebruikt men ook om kleinzoon pietje op te nemen die als paling zanger zijn minutje op tv heeft. Dit soort dingen wil met toch ook graag bewaren.
Of die ene serie die atijd doordeweeks om midernacht komt, vele nemen een hele reeks op en gaan vervolgens een zondagje zitten. Oeps pvr vol en een HD wissel je niet zo makkelijk als een videoband.

pvr's hebben gewoon netwerk verbinding nodig. Wat er nu gebeurd is dat men technisch bezig is om de gebruikers functionaliteit die de consument nu geniet in te perken, om vervolgens deze digitaal weer als diensten voor veel geld aan te bieden.
 
Met die laatste opmerking ben ik het vokomen eens. Altijd (vanzelfsprekend natuurlijk) komt de commercie om de hoek kijken en kijkt men voornamelijk naar de groep met de meest voorkomende interessen. De rest is dan niet interessant. Dat merk je al met de keuze bij aankoop van een LCD Tv. Een breedbeeld combi LCD TV van 32" formaat compleet met harde schijf en DVD speler wordt niet geproduceerd, laat staan dat er nog een C-tuner in zit met CAM slot.(behoudens LOEWE met een prijs van 6500 euro) Een multi LCD scherm met één afstandsbediening in huis (makkelijk voor je vrouw) dat zou toch het mooiste zijn ipv van al die apparaten (minimaal DVD speler/recorder er apart bij als je al een C- tuner in je LCD toestel hebt zitten). Je wilt toch ook nog wel eens een Cd-tje of DVD-tje op zetten?
Er is nog een lange weg te gaan voordat de producenten in de gaten krijgen dat er best een groep consumenten bestaat die voor een all in LCD TV best willen betalen. Maar ja de produktie aantallen daarvan zullen daarvoor te gering zijn en de rechten van musikanten etc. blijven een gigantisch struikelblok. Gelukkig heb ik met mijn HUMAX PVR 9200 een op maat oplossing gevonden.
 
Lekker offtopic hier, niemand is verplicht om mee te doen aan de test of zo'n apparaat aan te schaffen. Je kunt ook prima een losse HDD/DVD recorder kopen als je iets wilt bewaren (gebrande DVD's hebben ook maar een levensduur van 5 a 10 jaar dus wel elke X jaar opnieuw branden!).

Ik heb een Logitec Harmony afstandbediening (van 40 euro) en kan met één afstandbediening al mijn apparatuur bedienen.

Terug naar het onderwerp: Ik ben wel benieuwd wie hem wanneer binnenkrijgt.
 
Lekker offtopic hier, niemand is verplicht om mee te doen aan de test of zo'n apparaat aan te schaffen. Je kunt ook prima een losse HDD/DVD recorder kopen als je iets wilt bewaren (gebrande DVD's hebben ook maar een levensduur van 5 a 10 jaar dus wel elke X jaar opnieuw branden!).

Ik heb een Logitec Harmony afstandbediening (van 40 euro) en kan met één afstandbediening al mijn apparatuur bedienen.

Terug naar het onderwerp: Ik ben wel benieuwd wie hem wanneer binnenkrijgt.

Niet helemaal off topic lijkt me (bovendien was ik zelf de topicstarter), punt is nml dat de enige reden waarom mensen een Cisco überhaupt overwegen ondanks al zijn tekortkomingen (en geloof me, die zijn er helaas genoeg), dat de NL kabelaars incl Ziggo alternatieven boycotten.

En aan een harddiskrecorder heb je dus niks, die kan niet digitaal opnemen zonder kwaliteitsverlies en HD al helemaal niet opnemen.

Maar goed: ben wel benieuwd naar de test resultaten.

Ik heb hier thuis een Ziggo monteur gehad die erg kundig was, maar zelf al aangaf dat het hele VOD platform van Ziggo nog één grote instabiele bétaversie was tot op zijn vroegst maart. Ook hield hij zijn hard vast bij al die onkundige installaties van de WCD. Hij voorzag een redelijke ramp bij al die zelf installaties.

Maar goed te horen dat het testtraject zijn eigen (kennelijk ook onbereikbare) helpdesk heeft, hebben wij als niet testers (omdat we de Cisco al hadden) tenminste geen last van een nog onbereikbaardere helpdesk vanwege al die mensen die hun eigen aansluiting om de zeep hebben geholpen.
 
Ben wel deels met je eens. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik redelijk technisch ben en geen problemen heb met installeren van een nieuwe CAI-WCD.
Ik kan wel goed voorstellen dat er genoeg mensen zullen zijn die hier wel problemen mee hebben. Dit zal dan waarschijnlijk ook uit de test komen en misschien Ziggo wel toe doen besluiten dat het altijd door een monteur moet worden geïnstalleerd.
 
afleveren testpakket

heeft iemand al zijn/haar testpakket gehad of weet iemand wanneer deze binnen gaan komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan