• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

humax: beeldkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je geeft aan dat je een nieuwbouwhuis hebt en de aansluiting in de woonkamer dicht bij de decoder zit. Het is echter niet gebruikelijk om in een nieuwbouwwoning het AOP in de woonkamer te plaatsen? Kan het zijn dat het AOP zich in de meterkast bevind en dat vanaf hier, al dan niet naar meerdere aansluitingen gesplitst, het signaal naar de woonkamer getransporteerd word?
 
het aop zit in de meterkast

en wordt daarna getansporteerd naar de woonkamer en daar pak ik het signaal eraf en die kabel is onegeveer 1 tot 1.5 meter lang
 
en wordt daarna getansporteerd naar de woonkamer en daar pak ik het signaal eraf en die kabel is onegeveer 1 tot 1.5 meter lang

Heb je ook meerdere tv aansluitingen in huis? Zo ja, hoeveel zijn dat er? En hoelang is de kabel vanaf de meterkast (AOP) tot aan de wandcontactdoos in de woonkamer?

Als je de mogelijkheid hebt, eens direct op het AOP testen met een zo kort mogelijke kabel (liefst een andere) en kijken of je het probleem nog steeds hebt. Wanneer het probleem dan opgelost is weet je dat het vanaf het AOP tot aan de huidige aansluiting ergens misgaat. Een slecht/niet goed gemonteerde wandcontactdoos, stekker oid kan al de oorzaak zijn.
 
Vandaag de HD-Tuner aangesloten via HDMI naar de Phillips TV.
Alle SD kanalen zijn veel minder scherp dan de beelden die ik met de oude Samsung decoder + SCART had. Alleen Brava en Eurosport HD zien er goed uit, maar ook die geven veel blokjes in beeld en geluid loopt achter op Brava.

Kan ik hier nog iets aan doen?
Anders sluit ik gewoon de Samsung 9401R Decoder weer aan en gaat de Humax weer terug naar de winkel.
 
Vandaag de HD-Tuner aangesloten via HDMI naar de Phillips TV.
Alle SD kanalen zijn veel minder scherp dan de beelden die ik met de oude Samsung decoder + SCART had. Alleen Brava en Eurosport HD zien er goed uit, maar ook die geven veel blokjes in beeld en geluid loopt achter op Brava.

Kan ik hier nog iets aan doen?
Anders sluit ik gewoon de Samsung 9401R Decoder weer aan en gaat de Humax weer terug naar de winkel.

HDMI kabel gebruiken van goede kwaliteit.
Tuner 2 dagen aan laten staan, beeldkwaliteit wordt dan beter op SD.(?)
Wat experimenteren met de beeldresolutie. (V-Format op afstandsbediening)
 
bekent verhaal

dat de standaard sd kanalen niet zo scherp zijn jammer maar lijkt genegeerd te worden door netwerk beheerder (Ziggo) of humax (weet niet waar het momenteel vast loopt) jammer maar waar ,,heb alles al eens geprobeert maar het wordt er allemaal niet beter op dus scheid maar uit met hobby,en ,,snap niet dat ziggo niet de proef op de som neemt en gewoon ergens in een normale situatie (bij mij thuis bijv) de humax irc fox erachter en daarna de 5000 ,,,,, ik weet in ieder geval de uitslag al...maarja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan