• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer gaat MK IPv6 aanbieden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap de strekking, niet de uitwerking. maar wel bedankt!

maar vergeet niet de vraag van Patsie
 
Thomas zei:
IPv6 is de opvolger van TCP/IP. Ontwikkeling startte in 1992. IPV6 wordt ontwikkeld door het probleem van een tekort aan IP-adressen. De naam IPng was de voorlopige naam.

Het huidige IP kent enkele serieuze tekortkomingen die in de nieuwe versie 6 worden aangepakt. Versie 6 kent uitgebreidere mogelijkheden voor beveiliging, streaming media en als belangrijkste: meer IP adressen. Want die raakten langzamerhand op. Net 'next generation IP' wordt nu al langzaam ingevoerd.

Ik neem aan dat je ip (v4) bedoeld, tcp blijft gewoon bestaan hoor.
 
Nee, ik bedoel ip v6..

TCP werkt boven op de IP laag.. ISO OSI...

Netwerk en Transport laag.. Het is een tekort koming van IPv4, wat vervangen word door IPv6.. TCP staat daar los van..

Ik zeg ook niet dat TCP vervangen word, ik zeg dat IP vervangen word...
 
IPv6 is de opvolger van TCP/IP.
Daarom klopt dat stukje niet helemaal ;) Tenzij jij het anders interpreteer. Het blijft TCP/IP, of het nu v6 of v4 is..
 
Ja, dat stukje klopt wel, want de huidige TCP zal niet meer werken op IPv6. Je moet het nu zien als TCPv4/IPv4 het gaat worden TCPv6/IPv6..

Daarom klopt het stukje wel...

Wel eerst even je feiten checken voordat je gaat zeggen dat info niet klopt...
 
En het blijft dus TCP/IP. Vandaar mijn opmerking. Zoals jij het zegt klopt het gewoon niet. Het is een andere versie maar het blijft TCP/IP. We noemen WindowsXP toch ook nog steeds Windows? :P
 
Is hier misschien al iets over bekend? Ik vraag me erg af wanneer we nou eindelijk ipv6 kunnen gaan gebruiken..
 
Ik denk dat het nog wel even gaat duren.. Ik hoor niemand erover eigenlijk..
 
Internetpionier waarschuwt voor adressentekort
bron: Webwereld

Dinsdag 30 oktober 2007, 13:34 -
Internetaanbieders moeten snel overstappen op IPv6, want de huidige ip-adressen zullen tegen 2010 op zijn. Hiervoor waarschuwt vertrekkend ICANN-voorzitter Vint Cerf.


Als er niets gebeurt, bestaat het risico dat mensen niet meer online kunnen omdat er geen ip-adressen meer zijn, aldus Cerf in een interview met de BBC. Het huidige IPv4 voorziet in vier miljard adressen, maar vanwege de enorme toename van het internetgebruik kan er een tekort ontstaan.

IPv6 kan uitkomst bieden, maar hiervan gaat de uitrol erg traag. Cerf begrijpt wel waarom internetaanbieders dit nieuwe systeem nog niet aanbieden. "Hun klanten vragen er nog niet naar. Ik zie het als mijn taak om hen over te halen wel naar IPv6 te vragen."

Kosten

Cerf verwacht wel dat het gebruik van IPv6 volgend jaar zal toenemen. Een bijkomende moeilijkheid is dat IPv6 en IPv4 niet op elkaar aansluiten, zodat internetaanbieders twee systemen tegelijk zullen moeten draaien, waardoor de kosten hoger zijn. In China, Korea en Japan is de uitrol van IPv6 al wel begonnen en de EU onderzoekt nu hoe het nieuwe systeem ook in Europa kan worden gestimuleerd.

Boeken

Vint Cerf zal deze maand vertrekken als ICANN-voorzitter. In een interview met AP zegt hij zijn nieuwe vrije tijd te willen besteden aan de vijf boeken die hij in de pen heeft. In een publicatie beschrijft Cerf de eerste tien of twintig jaar van het internet, waarvan hij zelf aan de wieg heeft gestaan. Hij heeft nog geen uitgever gevonden.

Naast zijn werkzaamheden als auteur blijft Cerf actief als chief internet evangelist bij Google, erevoorzitter van het IPv6 Forum en ondersteuner van NASA's Jet Propulsion Laboratory. [eind]


Lijkt me ondertussen wel slim om er eens mee te gaan testen...(als dat nog niet gebeurd.)
 
Nu in februari 2008, wordt het wel eens tijd dat de IPv6 uitgerolt gaat worden! Of niet?

Kan MK niet alvast beginnen met een pilot voor, op zijn minst: IPv6 Tunneling. Is dat een succes, dan naar full IPv6... En is dat oke, dan de rest van MK-klanten....

Heb wel interesse in IPv6... Zou helemaal tof zijn als ik meerdere adressen mag hebben :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan