• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem Sony 46x3400, Alphacrypt en Multikabel

  • Onderwerp starter avdflier
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Djin,

Dat trekt wel enigszins mijn aandacht. Bedoel je dus dat je nu met 3.11 CAM, en met de x3500 in multikabel gebied digitale televisie kan kijken????
En heb je de CAM in een winkel gekocht..zo ja welke?

Groet
 
Nee, ik heb een 40w3000 en de kaart komt van de Mediamarkt in Cruquius. Zaterdag heb ik wat langer met een verkoper erover gesproken en hij gaf aan dat met name de 'W' versie van Sony problemen kon geven en het 'kon werken, maar is niet gegarandeerd'.

De eerste kaart deed het helemaal niet goed. Een seconden of 10 beeld en dan leek het signaal zich te resetten. Het beeld viel (samen met het 'Signal Level') even weg en kwam weer terug. Bij Discovery HD bleef het geluid na de 'reset' weg.

De tweede kaart leek het helemaal niet te doen. De informatie headers zag ik wel, Multikabel Info ook, maar de rest niet. Ik zeg bewust 'leek', want:

De derde kaart deed het in eerst instantie (ook) niet. Nadat ik de 'Module options' had aangepast naar het volgende werkte alles. ook de HD kanalen komen nu prima door.

- Language/Sprache: ENGLISH
- CA Mode: MULTI/DYNAMIC
- Smartcast Messages: OFF
- Force reading original PMT: OFF
- CA-PMT delete time: 0 s

Het 'Signal Level' staat nu permanent op 'High'

Mogelijk is het een combinatie van vervangen van de 'Gamma' kabels en de toevoeging van een goede signaal versterker. Zoals eerder gepost, heb ik een Multikabel monteur langs gehad die het signaal tot aan de TV zo optimaal mogelijk ingesteld heeft. Dit was overigens voordat ik de kaart voor het eerst omruilde.

Alle drie de kaarten hadden firmware 3.11 en leken identiek.

Hopelijk helpt dit in het oplossen bij anderen, want het alternatief van een losse decoder sprak mij (ook) niet aan.
 
djin zei:
Mogelijk is het een combinatie van vervangen van de 'Gamma' kabels en de toevoeging van een goede signaal versterker. Zoals eerder gepost, heb ik een Multikabel monteur langs gehad die het signaal tot aan de TV zo optimaal mogelijk ingesteld heeft. Dit was overigens voordat ik de kaart voor het eerst omruilde.

Ik sta op het punt een 46w3000 aan te schaffen, mediamarkt cruqius is dichtbij dus zo'n kaart heb ik ook nodig. Op mijn huidige tv vind ik het analoge signaal al niet heel goed, vooral als ik mijn htpc aanzet krijg ik zelfs ruis op sommige kanalen. Als ik stiekem de tv kabel tegen de randaarde van het huis houd verbetert het beeld een klein beetje.

Ik heb in eerste instantie een Hirschmann coax kabel ongeveer 9 meter direct van het CAI punt naar de tv getrokken, blijkbaar ging dat niet goed want met een 2e gamma coaxkabel verbeterde het beeld al wat.

Vraagt Multikabel een erg hoge vergoeding voor het doormeten van het signaal en het afstellen?
 
Ik heb nog geen idee van de kosten. Bij het maken van de afspraak hadden ze het er over dat ik voorrijkosten moest betalen en ik begreep eerder dat je alleen betaalt als het probleem niet bij Multikabel zelf zit.

Ach, ik zie het wel. Het toestel en de verbeteringen waren het iig waard.
 
realdaffy zei:
Ben ik ff blij dat geen Sony heb gekocht :lol:

Want wat voor tv met digitale tuner heb jij dan gekocht die wel perfect werkt?

Rare opmerking als je niet onderbouwd.
 
Pixal zei:
realdaffy zei:
Ben ik ff blij dat geen Sony heb gekocht :lol:

Want wat voor tv met digitale tuner heb jij dan gekocht die wel perfect werkt?

Rare opmerking als je niet onderbouwd.

Hehehe, ja ik heb sinds kort ook een LCD-TV aangeschaft.

Alle merken overwogen, maar uiteindelijk voor een Philips gekozen.

Het beeld vind ik mooier dan bij een Sony, plus dat de verhoudingen van het beeld bij "automatisch formaat" veel beter klopt bij dan bij Sony en andere merken (Dit heb ik de winkel vergeleken).

Belangrijkste was dat die ingebouwde DVB-C tuners niet ondersteund worden door MK en het dus een risico is waar je tegen aan kan lopen.

Bij me bundel heb ik nu een gratis DVB-C tuner gekregen die ondesteund wordt door MK en het prima doet.

Ik ben dus blij dat ik al dat geklooi met me tv niet heb :lol:

Philips Rulezz 8)
 
realdaffy zei:
Pixal zei:
realdaffy zei:
Ben ik ff blij dat geen Sony heb gekocht :lol:

Want wat voor tv met digitale tuner heb jij dan gekocht die wel perfect werkt?

Rare opmerking als je niet onderbouwd.

Hehehe, ja ik heb sinds kort ook een LCD-TV aangeschaft.

Alle merken overwogen, maar uiteindelijk voor een Philips gekozen.

Het beeld vind ik mooier dan bij een Sony, plus dat de verhoudingen van het beeld bij "automatisch formaat" veel beter klopt bij dan bij Sony en andere merken (Dit heb ik de winkel vergeleken).

Belangrijkste was dat die ingebouwde DVB-C tuners niet ondersteund worden door MK en het dus een risico is waar je tegen aan kan lopen.

Bij me bundel heb ik nu een gratis DVB-C tuner gekregen die ondesteund wordt door MK en het prima doet.

Ik ben dus blij dat ik al dat geklooi met me tv niet heb :lol:

Philips Rulezz 8)

Die standaard dingen lopen allemaal via scart dus dat is ook geen aanwinst. Een van die samsung dingen heeft nog hdmi maar kost 250 euro.

Koop je een dure lcd tv met digitaal abo en dan zit er een analoog kabeltje bij, nou, ik dank je de koekoek :D
 
Pixal zei:
Die standaard dingen lopen allemaal via scart dus dat is ook geen aanwinst. Een van die samsung dingen heeft nog hdmi maar kost 250 euro.

Koop je een dure lcd tv met digitaal abo en dan zit er een analoog kabeltje bij, nou, ik dank je de koekoek :D

Dat ligt aan MK omdat ze zonodig met Irdeto moeten werken en heb je weinig keuze voor decoders, daarom worden die ingebouwde decoders ook niet ondersteund en moet je alles zelf maar uitzoeken om ze aan de praat te krijgen.

Digitaal is ook niet alles trouwens, ik heb beter beeld via me recorder met component dan met HDMI omdat me tv het beeld dan meer kan bewerken (meer opties), me HDMI kabel is er mooi tussenuit.

Kan je met dat ingebouwde ding ook kiezen tussen analoog en digitaal ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan