• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ziggo hotspots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik me ook realiseer, is dat het aantal te gebruiken apparaten erg klein is. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je 5 kon registreren, en met 2 gelijktijdig verbonden kunt zijn. Als ik bij Ziggo zelf kijk, kan ik dan niet terug vinden, en die ik alleen dat je maar 2 apparaten kunt registreren. Dus bij een standaard gezin met 2 ouders en twee opgroeiende kinderen is de kans redelijk dat er 4 smartphones in het gezin zijn. Hoe pak je dat aan, of zal ziggo aanvullende abbos verkopen voor extra aansluitingen. Ziggo moet hier vast over nagedacht hebben bij het stellen van de limiet.

Ik zie niet in waarom je niet met alle mogelijke apparaten zou kunnen inloggen, maar dan niet met meer dan 2 tegelijk.
En inderdaad, aanvullende abonnementen, en zelfs misschien ook voor hen die niet bij ziggo zijn. (ik blijf het proberen ;o) ) Want het zou een welkom alternatief zijn voor de steeds duurder wordende internet aansluiting bij mobiele providers,
 
Ziggo schrijft bij technische vragen:

- Hoeveel apparaten kan ik gebruiken met WifiSpots?
U kunt twee apparaten instellen voor gebruik met WifiSpots. Indien u WifiSpots instelt op een derde apparaat, zal deze een foutmelding krijgen in uw browser.
En aangezien ze het over een foutmelding in de browser gaat, spreken ze hier volgens mij dus over het registreren van de telefoons in mijnziggo.

Een beperking van een aantal tablets bij tv kijken zal geen probleem zijn omdat die dingen doorgaans thuis gedeeld kunnen worden. Maar een telefoon is persoonlijk en er zijn genoeg gezinnen waar 3 of meer een smartphone hebben. Ik zie nu al de huiselijke ruzies. b.v. mijn zus heeft een smartphone, haar man niet. Maar beide kinderen wel, dus dat wordt ruzie tussen die twee, wie dat tweede account mag gebruiken. :evil:
 
dus dat wordt ruzie tussen die twee, wie dat tweede account mag gebruiken. :evil:


Zelfs in je eentje, ik ken nu al genoeg mensen die zelf een laptop, smartphone en tablet hebben, en soms zelfs meerdere
smartphones. Die moeten dan dus kiezen welke twee apparaten
mee mogen doen. die andere hoeven ze dan niet meer mee te komen.
Ik zie je punt dus, beter was het geweest dat er niet meer dan twee inloggen op die naam mogen, en een mogelijkheid om die uit te breiden.
 
Hallo

ik heb een vraag met hoeveel apparaten kan je inloggen op ziggo wifi spot?
 
Ubee

Hoe wil Ziggo starten met HotSpots, als in huis de snelheid van WiFi al belabberd is. Als ik nu 5 meter van huis verwijderd ben heb ik al geen signaal meer. In huis is het ook alleen maar ellende. Op de benedenverdieping (waar de Ubee modem/router staat) is het signaal matig, op de tweede verdieping slecht en laten we de zolder maar helemaal vergeten. Het signaal van mijn buren, die niet op Ziggo zitten, is hoger dan mijn eigen signaal?!

En helaas ik hoor het van al mijn vrienden en kennissen die internet van Ziggo hebben. Het wordt eindelijk tijd dat Ziggo hier iets aan gaat doen!

Het is natuurlijk een uitstekend reclamecampagne van Ziggo, maar ik vrees dat ze de verwachtingen niet waar kunnen maken.
 
Bij mij is er niets aan de hand hoor. De wifi snelheid is prima en dat is op beneden de eerste en de tweede verdieping.
Het werkt prima met ziggo.
 
Bij mij is er niets aan de hand hoor. De wifi snelheid is prima en dat is op beneden de eerste en de tweede verdieping.
Het werkt prima met ziggo.

Maar dat is niet overal zo. Ik heb bij drie kennissen het wifi-modem gezien. Er zit geen externe antenne op dus het bereik heeft zeker zijn beperkingen.
Prima snelheid zegt niet veel. De snelheid in Mbs krijg je vaak te zien als je op de ID van de verbinding klikt.
Vlakbij het modem en op de 2e verdieping is er vast verschil.
En als de buren ook wifi hebben en op hetzelfde kanaal, dan kan de snelheid ook flink lager worden.
 
Er zit geen externe antenne op dus het bereik heeft zeker zijn beperkingen.
Je kunt er inderdaad geen speciale antennes op monteren (directional, omni-directional, high-gain, etc.).
Het design is wel geoptimaliseerd en er worden speciale meta materialen gebruikt zodat de performance optimaal is.
 
Ik heb nooit problemen met de Ubee en hij staat standaard op 25% vermogen. Ik gebruik hem echter alleen vanuit de woonkamer en hij hangt in de woonkamer.

Ik wilde toch even kijken hoe mijn ontvangst op straat was. Vooral omdat ik in een jaren 60 huis zit waar in de spouwmuur glaswol zit, met aluminium folie er tegen aan. Een perfecte barrière om niet alleen warmte, maar ook straling tegen te houden. Mijn internet abbo is 40Mb, dus dat is mijn hoogst haalbare snelheid.

De Ubee zit aan de straatkant tegen de muur. Dus de meest optimale positie voor de straat. Buiten op 2 meter afstand haal ik 40Mb. op 4 meter is dat nog maar 15 Mb en op straat zelf (ca 6 meter) is dat slechts 2.5 Mb.
Ik heb de metingen met zowel 25% als 100% vermogen gedaan en zag geen grote verschillen.

Een van mijn airports staat echter ook aan de voorkant, direct achter de buitenmuur. Als ik daarop vanaf straat inlog, kom ik zelfs niet hoger dan 1 Mb !

Binnen heb ik overal goede ontvangst, maar de spouwmuur vulling maakt de hotspot vanaf de straat eigenlijk onbruikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan