• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Invoeren persoonlijk zenderpakket

  • Onderwerp starter DVB-Extraterrestrial
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DVB-Extraterrestrial

Ik ben een groot voorstander van het afschaffen van alle bestaande zenderpakketten en het invoeren van persoonlijke zenderpakketten.

Ik wil alleen voor de zenders waar ik naar kijk betalen, de rest mag geblokkeerd blijven. Er moet dan voor iedere bekeken zender afzonderlijk afgerekend worden en de bedoeling is natuurlijk dat ik uiteindelijk minder abonnementsgeld betaal dan met het huidige pakkettensysteem..

Ik ben ervan overtuigd dat dit technisch mogelijk is, het verschil met het huidige "themapakketten" systeem is niet zoveel anders, natuurlijk moet Ziggo wel het een en ander aanpassen in de smartcardadministratie.

Ik ben benieuwd naar de opinie van andere forumleden:

  • Bestaat dit systeem al ergens in de wereld?
  • Is dit systeem haalbaar? Kan Ziggo een businessmodel bouwen hiermee?
Ik heb naast de kabel een draaibaar FTA satellietontvangstsysteem, vandaar dat ik vele van de zenders uit het Ziggo basispakket vrij kan ontvangen..
 
Als je dan ook ca €10,= meer wilt betalen voor je abonnement....

Het is juist nu zo goedkoop doordat de zenders grootschalig te bekijken zijn, wanneer zenders door een kleine groep beken moet worden dan gaan deze zenders meer bij de kabelaar in rekening brengen om te kunnen blijven bestaan.

Voorbeeld: Private Spice kost € 10,= per maand als deze niet in het grote pakket zit maar afzonderlijk moet worden aangeschaft.

Nog afgezien van de technische onmogelijkheden en moeilijkheden lijkt me dit een slecht voorstel.
 
Inderdaad. Er zijn zenders die betalen om de kabel op te mogen. In ieder geval Family 7 en de shop kanalen bijvoorbeeld. Als je die dus niet neemt gaat de aboprijs dus juist omhoog.
 
Ik ben een groot voorstander van het afschaffen van alle bestaande zenderpakketten en het invoeren van persoonlijke zenderpakketten.

Ik wil alleen voor de zenders waar ik naar kijk betalen, de rest mag geblokkeerd blijven. Er moet dan voor iedere bekeken zender afzonderlijk afgerekend worden en de bedoeling is natuurlijk dat ik uiteindelijk minder abonnementsgeld betaal dan met het huidige pakkettensysteem..

Ik ben ervan overtuigd dat dit technisch mogelijk is, het verschil met het huidige "themapakketten" systeem is niet zoveel anders, natuurlijk moet Ziggo wel het een en ander aanpassen in de smartcardadministratie.

Ik ben benieuwd naar de opinie van andere forumleden:

  • Bestaat dit systeem al ergens in de wereld?
  • Is dit systeem haalbaar? Kan Ziggo een businessmodel bouwen hiermee?
Ik heb naast de kabel een draaibaar FTA satellietontvangstsysteem, vandaar dat ik vele van de zenders uit het Ziggo basispakket vrij kan ontvangen..

Iets wat ik al jaren zeg :)
 
Inderdaad. Er zijn zenders die betalen om de kabel op te mogen. In ieder geval Family 7 en de shop kanalen bijvoorbeeld. Als je die dus niet neemt gaat de aboprijs dus juist omhoog.

Fantastisc !!
Je betaald iets meer, en die rotzooi kanalen nemen geen ruimte meer in.
Is er meteen meer ruimte voor HD kanalen met hoge bitrate en kunnen ze voldoen aan de wet mbt analoge doorgifte en de kabelraden.

Dank voor je steun voor individuele paketten :thumb up::applause::applause:
 
ruimte die zenders innemen blijft hetzelfde. Ze worden gewoon aangeboden maar je hebt er dan geen abo op. Dit kan naar mijn idee alleen maar een verschraling van het aanbod betekenen aangezien de prijs van sommige zenders dan omhoog zal moeten. Al met al vind ik dit een waardeloos voorstel je gaat naar mijn idee alleen maar meer betalen
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN81-1/21.0.010 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
ruimte die zenders innemen blijft hetzelfde.

Exact. Je schiet er dus echt niets mee op.

Tenzij Ziggo radicaal haar architectuur omgooit naar IPTV of switched video zie ik dit dus echt niet gebeuren.
 
Het principe van marktwerking is kennelijk niet bekend bij sommigen. Stel dat Ziggo een vaste ruimte heeft voor 100 kanalen en dat er een aanbod is van 5 nieuwe kanalen die ook graag bij Ziggo doorgegeven willen worden. Vergelijk het met een top 100 met een tipparade van 5 kanalen. De populariteit van kanalen wordt afgemeten op basis van het aantal abonnees dat het kanaal afneemt. Boven aan de lijst het kanaal met de meeste abonnees en onder aan de lijst het kanaal met de minste abonnees waarvan de 5 minst populaire kanalen weten dat zij op de nominatie staan om uit het kanalen aanbod van Ziggo te verdwijnen als het aantal voorinschrijvingen op één of meerdere van de vijf nieuwe kanalen een bepaalde grens overschrijdt. Kanalen die teveel vragen vor hetgeen zij te bieden hebben vallen vanzelf uit de lijst omdat zichzelf door een te hoge prijsstelling uit de markt prijzen. Ziggo kan dan een vaste winstmarge berekenen over de aangeboden kanalen en zelfs nog de klanten stimuleren om meer kanalen te nemen door een korting te geven als klanten bepaalde hoeveelheden kanalen afnemen.

Een eerlijker systeem bestaat er volgens mij niet omdat het de kanalen dwingt op basis van werkelijke aantallen abonnees een gezonde prijs te vragen voor de content die zij bieden en de kanalen ook dwingt om goede content te bieden willen zij hun populariteit behouden. De ranglijst en de tiplijst van kanalen kan gewoon publiekelijk gepresenteerd worden zodat iedereen weet (abonnee, Ziggo en zender) welke kanalen op de nominatie staan om te verdwijnen en wat er daarvoor in de plaats kan komen. Geen ellenlange discussies meer van personen die vinden dat een kanaal wel weg mag zodat dan hun kanaal erop kan en geen Ziggo meer die wel even voor ons bepaalt dat een kanaal weg mag omdat het kanaal betaald wil worden i.p.v. Ziggo te betalen voor doorgifte.
 
Als we dan maar niet de zelfde kant op gaan als de energie maatschappijen en openbaar vervoer...
Is alleen maar duurder geworden en de kwaliteit slechter.
Met andere woorden meer voor minder. Laat alles dan maar bij het oude blijven.
 
zoals het nu is vindt ik het oke, als het maar niet minder gaat worden met het aantal zenders
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan