• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom WL-183 configuratie tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wl-183 router problemen

Ik wacht momenteel op een nieuw exemplaar.

Ik hoop dat die het dan doet, maar als die het niet doet gaat die direct terug naar Ziggo en regel ik een Belkin.
 
Problemen met Wireless Router en Ziggo kabelmodem

Ik heb gisteren via Ziggo een nieuwe Wireless router gekregen, dit keer een model WL-575 routerkit 300N met USB dongle.

Direct geinstalleerd en aangesloten, helaas geen werkende verbinding. Zelfde problemen als voorheen.

Weer de router op mijn 2de netwerkkaart gezet, dus internet via mijn bestaande kabelmodem en de router op mijn 2de netwerkaart.

Nu via netwerkverbindingen een prima verbinding, ook via mijn laptop en mijn pc boven zie ik de nieuwe verbinding via de router, ik kan zelfs de router instellen via de sitecom website via 192.168.0.1, dit lukt niet via de website zelf. Helaas lukt het niet om verbinding te krijgen. Geen internet en geen email.

Firewall staat uit, virusscanner uit, maakt allemaal niet uit.

Ik heb gezien dat het IP en Subnet adres van de kabelmodem een andere is dan de router. Staat nu standaard op dynamisch.

Wellicht als ik de router instel op een vast ipadres van de kabelmodem, maar dan moet ik elke keer als ik ga internetten controleren wat het IP adres is van de kabelmodem en deze dan wijzigen bij de router.
 
Sitecom WL-183 router

De laatste weken heb ik geen last meer, dat de router niet goed werkt :)
dat wil zeggen dat de Internet verbinding niet meer weg valt.
Ik gebruik de router als splitter naar 2 desktops maar nu ook wireless naar een laptop.
 
Wellicht als ik de router instel op een vast ipadres van de kabelmodem
De kabelmodem heeft zelf niet echt een vast (WAN) IP-adres, dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken, ook niet als je het IP-adres gebruikt dat de modem presenteert als je de router er niet tussen hebt zitten. Het door de systemen van Ziggo uitgegeven IP-adres is namelijk afhankelijk van het MAC-adres van de kaart die de modem 'ziet' en dat is voor de router niet hetzelfde als voor de netwerkkaart in je PC.

Uit de eerdere berichten in deze thread begrijp ik dat je de benodigde resets van de modem steeds hebt uitgevoerd. Krijg je ook met deze router een WAN IP-adres te zien in de 169.254-range? Zo ja, wat gebeurt er als je de provider instelt zoals in het allereerste bericht in deze thread is aangegeven (UPC/Chello)?
 
Routerproblemen bij Ziggo kabel

ja, ik heb de ip adres gecontroleerd begint inderdaad bij 196. enzovoort.

Echter kun je nu bij de setup van de router alleen nog maar kiezen voor kabel met of zonder wachtwoord, ADSL of anders.

je hebt geen mogelijkheid meer om te kiezen voor Chello UPC.

Wellicht dat ik eerst nog een firmware moet wijzigen, maar ja toen is het bij de vorige 300N router helemaal misgegaan en moest ik hem omruilen....

Het blijft gek....
 
Kabel zonder wachtwoord zou dan moeten werken, lijkt mij. Maar ik neem aan dat je alle varianten hebt geprobeerd.

Heeft de router nog iets van een log waaruit mogelijk zou kunnen blijken wat er mis gaat?
 
Router problemen bij Ziggo Kabelmodem

Ja, ik heb de variant met kabel, zonder wachtwoord.

Het log heb ik hieronder bijgevoegd.



day 1 00:09:41 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.101
day 1 00:09:41 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.100
day 1 00:09:36 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.101
day 1 00:09:36 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.0.101
day 1 00:00:37 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.100
day 1 00:00:37 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.0.100
day 1 00:00:06 [SYSTEM]: HTTP, Starting
day 1 00:00:06 [SYSTEM]: DDNS, Disabled
day 1 00:00:04 [SYSTEM]: NET, Firewall Starting
day 1 00:00:04 [SYSTEM]: NET, NAT Starting
day 1 00:00:04 [SYSTEM]: NTP, NTP Client Starting
day 1 00:00:04 [SYSTEM]: DNS, DNS Proxy Starting
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: DHCP, DHCP Server Starting
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: WLAN, Channel = 11
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: LAN, IP address=192.168.0.1
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: LAN, Starting
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, DHCP mode Starting
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, DHCP mode Stopping
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: Start Log Message Service!
 
Als je op je pc, start / uitvoeren / cmd / ipconfig /all doet, zie je dan de dns servers van ziggo?
Ik denk dat het 'm daar zit ergens in je router.
 
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, DHCP mode Starting
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: WAN, DHCP mode Stopping
day 1 00:00:02 [SYSTEM]: Start Log Message Service!
Waar het om gaat is de entry 'WAN, No PHY Link'. Als ik dit goed interpreteer, ziet de router geen verbinding op 'physical layer' niveau. Vreemd. Je zou haast gaan denken aan problemen met de signaalsterkte (op de ethernetsockets) of verkeerd bedrade kabels of zoiets.

Hoe lang is de kabel tussen de modem en de router ongeveer? Is het een echte cat5 kabel (of beter)? Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hulp bij Router bij Ziggo kabelinternet

Hoera hoera hoera, hij doet het!!!:pompom:

Ok, na de opmerking van grizzler ben ik radicaal te werk gegaan, Van zolder AWG 24 cat 5 kabel, gehaald, de kleinste lengte die ik had was 30 cm. PC en router naast de kabelmodem verhuisd, alles op de vloer ....

maar goed, alle pci kaarten uit de pc gehaald, video, 2 x netwerkkaart, gameconjtr, pinnaclekaart, alles opgestart met 1 x netwerkkaart only,

en hij doet het. Nu gaan expirimenteren met de kaarten er stap voor stap terug in en kijken of ik een langere kabel kan gaan gebruiken want alles ligt nu in de hoek naast de kabelmodem.

Belangrijkste is dat die het doet.

Ik geloof dat we er met 8 man nu aan gewerkt hebben. Pech was dat de eerste router die ik had gehad inderdaad een DOA was,

Nu kijken naar het volgende probleem, waarschijnlijk een signaalversterker nodig want ik geloof nooit dat het signaal helemaal boven komt.

:thankyou:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan