• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

prioritiet Ziggo!, 'problemen huidige digitale ontvangers' vs. 'CI+'

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

renzov

Misschien ben ik de enige die het gevoel heeft dat Ziggo en onder andere TV fabrikanten geld proberen te verdienen met het aanbieden van de TV met CI+ ondersteuning en dus ook de nieuwe CI+ CAM ......(en dan zal ik het nog niet eens hebben over het feit of het wel of niet rechtvaardig is om CI+ te introduceren)......natuurlijk mag je met nieuwe producten op de markt komen, maar zorg er dan wel eerst voor dat men tevreden is over je huidige producten.

Gezien het huidige aanbod qua digitale ontvangers welke hier en daar nogal wat problemen laten zien, vraag ik me dus af of Ziggo niet de verkeerde prioriteiten steld.
Ik als trouwe klant met zowel 4 digitale ontvangers in huis (digital extra pakket + HDTV) en een alles in 1 extra pakket (+ altijd bellen) verwacht dan ook niet anders dat een Ziggo eerst de problemen oplost met de huidige digitale ontvangers voordat ze zich bezig gaan houden met een nieuwe ontwikkeling, want als men het ene niet zorgvuldig afhandel kan men dat ook niet met het ander......met andere woorden zijn ze al begonnen met de ontwikkeling van CI++, want er is een zeer grote kans dat CI+ niet goed gaat werken!!!

Kijkend naar mijn Humax IR-FOX C met langzaam EPG (af en toe zo langzaam dat het niet eens bruikbaar is) en mijn Samsung B270R die spontaan op zwart schiet als ik een beetje aan het zappen ben......ben ik van mening dat Ziggo nog zat werk kan verrichten voor men aan iets nieuws begin!!!
 
vraag me af of dit aan ziggo ligt of aan de digitale decoders die niet tot behoren werken.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Probleem van de EPG ligt volgens mij aan de humax fox. Want nu ik hem vervangen heb door een Humax 5050 heb ik opeens alle epg en de juiste tijd blijft gewoon goed doorlopen.
Deze Humax fox is eigenlijk niet dat wat je er van verwacht. Ik heb ook de samsung DCB-9401R die ouder is dan de humax fox maar wel uitstekend werkt......
De problemen zullen door humax opgelost moeten worden in een nieuwe release welke dan door ziggo geleverd word. Ziggo kan zelf geen firmware maken..
 
vraag me af of dit aan ziggo ligt of aan de digitale decoders die niet tot behoren werken.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Ja

Ziggo "certificeert" zijn decoders en geeft daarmee een "garantie" dat deze goed werken op het netwerk.
Ik heb nu vijf decoders in huis gehad (leenwerk) en alleen de "niet gecertificeerde/niet ondersteunde" Humax 5050c was goed....

Er zit dus duidelijk een probleem in dat certificeringstraject:

A) het vreet teveel tijd (geld) voor de leveranciers dus die bieden maar geen bugfixes aan.
of:
B) Ziggo is van mening dat problemen met bijvoorbeeld de Humax IR-Fox niet belangrijk genoeg zijn (te weinig klachten*).

(*Dat laatste is niet zo vreemd aangezien het niet eens lukt om klachten geregistreerd te krijgen bij de helpdesk....)

Dat de leverancier niet bugfixt is klinkklare onzin, ik heb al jarenlang met Lucent/Alcatel, Siemens, Cisco en nog een paar te maken gehad en ik weiger te geloven dat Humax, Samsung niet ongeveer hetzelfde aan onderhoudsreleases doen.
 
zijn wel meer merken die traag zijn met bug fixes. Of totaal er niks meer mee doen omdat het een verouderd model voor hun is. Maar je kan altijd zelf kijken op de website van het merk zelf of er een update is. Niet bèta uiteraard
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
zijn wel meer merken die traag zijn met bug fixes. Of totaal er niks meer mee doen omdat het een verouderd model voor hun is. Maar je kan altijd zelf kijken op de website van het merk zelf of er een update is. Niet bèta uiteraard
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Maar in godesnaam waarom zou ik dat moeten doen?

Ik koop dit jaar een product waarvan de apparatuur al twee jaar lang k* met peren blijkt te zijn.
Dan ligt de fout in mijn beleving toch echt bij Ziggo, end of life of trage bugfixes kunnen dan niet het excuus zijn.

Ziggo levert willens en wetens goedkope rommel en doet er geen moer aan om problemen op te lossen.
 
Toen ik vorig jaar de Humax ir-fox c geïnstalleerd heb, had ik na weken ook dat de tijd niet op 'tijd' liep en dat de epg ontzettend traag was. Ik heb toen de decoder één keer gereset en nadien tot op heden geen problemen meer ondervonden. Maar als de CI+ Cam er is gaat deze decoder toch naar boven.
 
Er zullen straks ook mensen gaan klagen over hun CI+ interface daar komen we nog wel achter.

Maar dat er "veel" digitale tuners zijn die niet helemaal werken zoals het hoort is iets van de fabrikant meer dan ziggo.

ziggo wordt ingehaald door de werkelijkheid opzich is het mooi wat ze doen maar een groot bedrijf met zoveel problematische toepassingen en dan nog eens hardware die niet altijd meewerkt is iets waar ze duidelijk geen tot super weinig rekening mee hebben gehouden.

Ze zijn er mee bezig en daar moet je het mee doen.
 
Ja

Ziggo "certificeert" zijn decoders en geeft daarmee een "garantie" dat deze goed werken op het netwerk.
Ik heb nu vijf decoders in huis gehad (leenwerk) en alleen de "niet gecertificeerde/niet ondersteunde" Humax 5050c was goed....

Dat klopt niet. Om te beginnen is de Humax 5050C wel degelijk gecertificeerd door Ziggo. Het is alleen zo dat de Humax 5050C niet door Ziggo zelf wordt geleverd, en dus alleen in een (fysieke of online) winkel kan worden aangeschaft. Verder is het natuurlijk zo dat ook de Humax 5050C - ondanks de 'certificatie' - bepaald niet zonder problemen is. Je hoeft maar een blik te werpen op de ellenlange buglist om je daar van te overtuigen, of anders de topics over de 5050C op dit forum even door te lezen.
 
Maar in godesnaam waarom zou ik dat moeten doen?

Ik koop dit jaar een product waarvan de apparatuur al twee jaar lang k* met peren blijkt te zijn.
Dan ligt de fout in mijn beleving toch echt bij Ziggo, end of life of trage bugfixes kunnen dan niet het excuus zijn.

Ziggo levert willens en wetens goedkope rommel en doet er geen moer aan om problemen op te lossen.
naar mijn weten maakt ziggo geen bug fixes en zijn ze afhankelijk van de producent van de decoders. Maar mischien hadden ze het als upc moeten doen. Dit is de decoder die je krijgt en je mag geen andere kiezen. Of je wel of geen harddisk wilt hebben.
Maar ze doen het toch nooit goed. Zie maar met die cam modules. Ze hebben altijd gezegd dat ze het niet ondersteunen nu geven ze door wat ze wel gaan ondersteunen is er weer gezeur. Zie de nieuwe modems. Zo zijn er zat mensen die hem zonder problemen hebben kunnen activeren. Maar er zullen altijd mensen tussen zitten waar het niet lukt om wat voor een reden.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan