Moderatie en kritische toon forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
xahmol zei:
Kortom: Ook hier een nuance verschil, ik zou pleiten voor wat minder begrip tonen en willen vragen aan Ziggo om zelf de verantwoordelijkheid te nemen hier op het forum meer begrip te kweken.
En dat is waar we al langer over bezig zijn een vorm van "webcare". MK was daar aanvankelijk niet zo van geporteerd. Sinds "Zesko" komt daar duidelijk kentering in. Het staat hoog op de agenda.
 
En dat is nu exact wat ik bedoelde met mijn opmerking dat het wellicht helemaal niet zo'n slim idee is om dit forum aan de gebruikersvereniging te koppelen. Als dit elkaar idd tegenwerkt moeten we dit forum wellicht juist loskoppelen van MGV.
Maar ook Ziggo moet toch weten dat dit forum niet noodzakelijkerwijs DE mening van MGV weergeeft.

Het forum helemaal loskoppelen van de MGV is denk ik juist niet wenselijk omdat het toch een soort "achterban" is. Ten opzichte van je gesprekspartner sta je sterker als je een achterban hebt van een paar duizend klanten, dan dat je een losse gebruikersgroep bent met enkele sympatisanten. Daar wordt minder naar geluisterd. Verder is het een goed middel voor ons om 'feedback' te krijgen over wat er speelt en geeft ons ook de gelegenheid om vragen aan jullie te stellen.

Het feit dat er kritische geluiden via het forum te horen zijn is niet van invloed op de gesprekken die wij met Ziggo hebben. Kritisch kijken is juist nodig! Zo lang het maar netjes en gefundeerd is, en dat is het tot nu toe nog steeds geweest. Dus laat niemand zich weerhouden om te schrijven wat hij wil. Wij sturen daar in elk geval niet op aan.
 
Wat niet alleen ArChie, maar ook anderen, maar niet willen beseffen dat ook een provider tijd nodig heeft om zaken op te lossen. Velen denken dat zoiets in een zucht te regelen is. Men is afhankelijk van planningen, prioriteiten, mankracht en soms derden. Het niet snel "repareren" wordt vaak uitgelegd als onwil. Uiteraard spelen er ook zaken waar men gewoon niet aan wil. Daar kunnen we als MGV begrip voor opbrengen en proberen we invloed op uit te oefenen en begrip voor te kweken.

Gezien de complexiteit van DTV is dit verhaal duidelijk, mij was alleen niet bekend dat de problemen die ArChie aankaart ook daadwerkelijk op een lijstje op-te-lossen problemen stond.


Alhoewel ArChie veronderstelt dat hij ons heeft laten weten zijn toon idd iets aan te passen, was mij dat niet bekend. Indachtig m.n. de oproepen vanuit het TV Home forum om ook qua moderatie wat "stringenter" te zijn en mede omdat we een nieuwe start maken met forum en provider, meende ik daarom ook in ArChies' slotopmerking, dat er nog steeds niets aan was gebeurd, aanleiding te zien dit aspect nogmaals aan de orde te stellen. Gelukkig pakte ArChie dit toen "goed" op door uit te leggen wat ie er mee bedoelde. Hetgeen, zoals ik al twee maal heb toegegeven, mijn stellingname ontkrachtte. Maar de boodschap staande houdt, zij het dan niet meer specifiek aan zijn adres. Desondanks wordt deze toch nog gekoppeld aan de postings van ArChie. Zelfs nu, binnen deze discussie in veel bredere zin, vat hij het nu op als "muilkorven", hetgeen ik dus zeer betreur.

Laat nogmaals duidelijk zijn, dat toonzetting, insinuaties en bejegening jegens wie dan ook, door ons als forumleiding tot de beheers taak wordt gerekend. Dat moet voor een ieder, ook de provider voldoende garantie zijn om zich thuis te voelen op dit forum.

Als je dan ook kijkt naar onze wijze van modereren, dan zal je zien dat wij, behoudens "onwelgevoeglijke woorden", (vloeken, schuttingtaal, etc.) postings verder intact laten, maar voorzien van een reply, met onze zienswijze. Dat noem ik geen censuur of muilkorven, dat noem ik bijsturen en in het allerergste geval "afstand van nemen". Het idee dat postvat als dat speciaal is om de provider in bescherming te nemen of om extra aardig voor hen te zijn is misplaatst. Ik vrees dat zo'n beeld ontstaat omdat juist daartegen het vaakst wordt geageerd.

Dus, ook ArChie, zie dit alsjeblieft in de juiste context. Wij proberen samen met de deelnemers het maximale uit dit forum te halen. Zelfs deze discussie op zich is daar toch al een fraai voorbeeld van.

Bedankt voor je duidelijke statement. Ik moet zeggen dat als "ontheemde" TV Home forumer ik een beetje schrok van de reactie op ArChie, terwijl hij juist op het TV Home forum als een zeer gematigde criticaster op mij overkwam: zakelijk en meestal netjes zijn punt onderbouwde. Vandaar dat andere ex-TV Homers het gevoel kregen dat er hier "fluwelen handschoenen" geacht wordt te gebruiken bij kritiek op Ziggo. Ik denk dat dit wel past in de snuffelperiode waarin we ons als "joint-venture" in bevinden.

Tot slot concludeer ik dat de kritiek an sich niet wordt veroordeeld, alleen dat het voor dit nieuwe forum nogal out-of-the-blue posten van conclusies van een twee maanden oude discussie op TV Home forum een beetje hard overkomt.
 
Je moet natuurlijk als je alles wil koppelen voor toekomst "ZIGGO" wel de meningen kunnen accepteren van leden van andere providers.
Ik ben ook van mening dat de stellingen cq uitspraken van ArChie niet zoveel regels commentaar verlangen als nu tentoongespreid wordt. We kunnen veel aan elkaar hebben, maar dan is tolerantie ook gevraagd. Elkaar platschelden of direct op de man spelen hoort hier duidelijk niet bij. Lijkt mij ook niet in deze draad het geval. :confused:Maar dat behoeft toch geen nadere uitleg. Gewoon doorgaan nu, en niet al teveel woorden hieraan meer besteden of misschien een kleine sorry, we hebben elkaar verkeerd begrepen?!
 
Ondertussen heeft deze discussie door een opmerking van mij (met als gebruikersnaam magteres) eerder vandaag ook een vervolg gekregen op het TVHome forum.

Om te voorkomen dat de discussie over twee fora verdeeld wordt en vanwege het feit dat het TVHome forum binnen afzienbare tijd readonly wordt reageer ik hier.

Ik heb de hele discussie gevolgd en vind het ook erg jammer dat de technische kennis van Archie/RG2005 voor dit forum verloren lijkt te gaan. Wellicht dat een soort van bemiddeling, mediation of hoe je het ook wil noemen nog zin heeft? En dan niet online, maar in een persoonlijk gesprek.

Persoonlijk denk ik dat je - zeker omdat de zaak wat gevoelig ligt - moet uitkijken met je woordkeuze. Ik quote een opmerking van Benj op het TVHome forum als voorbeeld:

Dat je meent, je voor iedereen waardevolle bevindingen, te moeten vergezellen van suggestieve opmerkingen, doet juist de jouw beoogde effecten deels teniet.
Dat suggestieve is een interpretatie, geen feit. Zo'n woord kan iemand gelijk weer op de kast jagen. Weer een goede reden voor een offline gesprek denk ik.
 
Laten we het kind niet met het waswater weggooien. Dit forum moet gekoppeld blijven aan de gebruikersvereniging. Als er een plek moet zijn om emoties af te reageren is dat juist niet het forum van de gebruikersvereniging.

Volgens mij bereiken we met een gebruikersvereniging alleen wat als die over feiten en meningen kan beschikken van de achterban. Voor die dingen is een actief forum juist een uitstekende bron.

Uit mijn eigen waarneming kan ik alleen maar opmaken dat er weinig ingegrepen hoeft te worden. En als het gebeurt is het direct aanleiding voor een lange discussie, niet altijd zo diepgaand als deze. Dit voorkomt op die manier wel dat er licht mee wordt omgesprongen en verduidelijkt tegelijk waar de grenzen worden getrokken.
 
Laten we het kind niet met het waswater weggooien. Dit forum moet gekoppeld blijven aan de gebruikersvereniging. Als er een plek moet zijn om emoties af te reageren is dat juist niet het forum van de gebruikersvereniging.

Volgens mij bereiken we met een gebruikersvereniging alleen wat als die over feiten en meningen kan beschikken van de achterban. Voor die dingen is een actief forum juist een uitstekende bron.

Uit mijn eigen waarneming kan ik alleen maar opmaken dat er weinig ingegrepen hoeft te worden. En als het gebeurt is het direct aanleiding voor een lange discussie, niet altijd zo diepgaand als deze. Dit voorkomt op die manier wel dat er licht mee wordt omgesprongen en verduidelijkt tegelijk waar de grenzen worden getrokken.
Je slaat de spijker precies op de kop... en dat is een prestatie, aangezien de kop van een spijker vaak maar een oppervlakte heeft van enkele vierkante millimeters ;).

Men moet hier af van dat zogenaamde 'haantjesgedrag'. Je hebt mensen die veel klagen en mensen die wat minder klagen en zich er rustig bij neerleggen. De 'hippiementaliteit' werkt tegenwoordig gewoon niet meer zo effectief. Ik bedenk me net dat een aantal reacties van mij net zo heftig zijn geweest, alleen dan pro-Ziggo. Dat is de andere kant van het verhaal, maar we moeten niet vergeten, dat dit een plek is voor discussies omtrent onze 'grote gemene deler' genaamd Ziggo. We moeten het met z'n allen hiermee doen ;) en als zelfs dit forum geen bestaansrecht meer heeft door een wirwar van mensen die hun mening door willen drukken, kan men net zo goed gelijk stoppen. Mijn inziens, moet een bepaalde suggestieve geste gerust kunnen, maar dan moet de zogenaamde 'tegenpartij' ook kunnen doorzien dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten.
 
Het forum helemaal loskoppelen van de MGV is denk ik juist niet wenselijk omdat het toch een soort "achterban" is. Ten opzichte van je gesprekspartner sta je sterker als je een achterban hebt van een paar duizend klanten, dan dat je een losse gebruikersgroep bent met enkele sympatisanten. Daar wordt minder naar geluisterd. Verder is het een goed middel voor ons om 'feedback' te krijgen over wat er speelt en geeft ons ook de gelegenheid om vragen aan jullie te stellen.

Het feit dat er kritische geluiden via het forum te horen zijn is niet van invloed op de gesprekken die wij met Ziggo hebben. Kritisch kijken is juist nodig! Zo lang het maar netjes en gefundeerd is, en dat is het tot nu toe nog steeds geweest. Dus laat niemand zich weerhouden om te schrijven wat hij wil. Wij sturen daar in elk geval niet op aan.

let op dit forum is niet alleen verdergegaan op het mgv voorom ook het oude tvhome forum en caseama forum horen hier nu bij dus mgv is hier zeker niet de eenige achterban. je kunt niet klakkeloos het mgv belijd voledig dortrekken op dit forum. of het forum moet los wordengezien van de mgv en als nieuw worden beschouwt of de mgv moet zich duidelijk losmaken van zijn oude belijd en los komen van het vormalig multikabel en dus ook in het bestuur en dergelijk mensen plaatsen die voormalig @home of caseama zijn. woordoor er dus eigenlijk een compleete nieuwe gebruikersvereniging ontstaat.

..... de mening van een oud @home klant
 
let op dit forum is niet alleen verdergegaan op het mgv voorom ook het oude tvhome forum en caseama forum horen hier nu bij dus mgv is hier zeker niet de eenige achterban. je kunt niet klakkeloos het mgv belijd voledig dortrekken op dit forum. of het forum moet los wordengezien van de mgv en als nieuw worden beschouwt of de mgv moet zich duidelijk losmaken van zijn oude belijd en los komen van het vormalig multikabel en dus ook in het bestuur en dergelijk mensen plaatsen die voormalig @home of caseama zijn. woordoor er dus eigenlijk een compleete nieuwe gebruikersvereniging ontstaat.

..... de mening van een oud @home klant

Hier zit wel iets in naar mijn mening.
 
let op dit forum is niet alleen verdergegaan op het mgv voorom ook het oude tvhome forum en caseama forum horen hier nu bij dus mgv is hier zeker niet de eenige achterban. je kunt niet klakkeloos het mgv belijd voledig dortrekken op dit forum. of het forum moet los wordengezien van de mgv en als nieuw worden beschouwt of de mgv moet zich duidelijk losmaken van zijn oude belijd en los komen van het vormalig multikabel en dus ook in het bestuur en dergelijk mensen plaatsen die voormalig @home of caseama zijn. woordoor er dus eigenlijk een compleete nieuwe gebruikersvereniging ontstaat.

..... de mening van een oud @home klant
De gang van zaken bij het MGV was gewoon goed. Gezeur werd en wordt in de kiem gesmoord en ja, een perfect voorbeeld van hoe het niet moest: Troubles @ Home! Aan een goeddraaiende machine moet NIETS veranderd worden. En dus ben IK van mening dat enkelt inderdaad de naam veranderd hoeft te worden. Het bestuur en beheerders van de MGV en het forum zijn in goede handen en ben dan van mening dat hier niets veranderd hoeft te worden. Maar ja, ik ben me ook terdege bewust van het feit dat mensen het zo hebben gehad met Ziggo, dat werkelijk niets meer goed is en dat ALLES veranderd moet worden. Die mening deel ik echter niet ;).

PS Amiboy? Het valt op dat je de ene keer perfect en foutloos Nederlands tikt op dit forum en de andere keer moet je jouw bericht echt 4 keer lezen wil je het begrijpen. 2 verschillende personen op 1 account of misschien de berichten vol fouten getikt in blinde woede? Is enkelt een opmerking en niet gelijk boos worden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan