• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Ned 1, 2 en 3 HD via CI+

  • Onderwerp starter Molen007
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Molen007

Sinds ik mijn Sony 32E5520 gebruik heb ik voortdurend artefacts en uitval op de zenders Ned 1, 2 en 3 HD (zowel met de Alphacrypt als de CI+ Cam). Op de overige kanalen (ook HD) geen enkel probleem. Na contact met de Ziggo helpdesk is er een monteur langs geweest (het zou moeten liggen aan de signaalsterkte). Tot mijn verbazing (ik was helaas niet thuis en mijn vrouw is de technische discussie aangegaan ;(...) was de monteur binnen 3 seconden weg. Het zou een probleem van de NOB zijn, al lang bekend bij Ziggo, vele klanten hebben hier last van en hij kon er niets aan doen. Het doormeten van het abonnee overname punt wilde hij absoluut niet doen. Na mijn telefoontje aan Ziggo waren ze not amused. Ze sturen volgende week weer een monteur (chapeau Ziggo, boe monteur). Mijn vraag is: kent iemand dit probleem; alleen het wegvallen van ned 1, 2 en 3 HD op een Sony TV??
 
ik heb ook een probleem met ned 1,2 en 3hd maar ziggo wil hier blijkbaar niks aandoen de rest is allemaal heel mooi
 
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen NED 1, 2 en 3. TV kijken is onmogelijk omdat continue artifacten verschijnen of beeld volledig in de soep loopt tot het volgende sync frame voorbij komt. Goede kabels, goede connectors plus antenne versterker. Overige HD zenders prima beeld.
Humax 5000C Decoder. Geen idee hoe/wat aan te pakken.
 
Sinds ik mijn Sony 32E5520 gebruik heb ik voortdurend artefacts en uitval op de zenders Ned 1, 2 en 3 HD (zowel met de Alphacrypt als de CI+ Cam). Op de overige kanalen (ook HD) geen enkel probleem. Na contact met de Ziggo helpdesk is er een monteur langs geweest (het zou moeten liggen aan de signaalsterkte). Tot mijn verbazing (ik was helaas niet thuis en mijn vrouw is de technische discussie aangegaan ;(...) was de monteur binnen 3 seconden weg. Het zou een probleem van de NOB zijn, al lang bekend bij Ziggo, vele klanten hebben hier last van en hij kon er niets aan doen. Het doormeten van het abonnee overname punt wilde hij absoluut niet doen. Na mijn telefoontje aan Ziggo waren ze not amused. Ze sturen volgende week weer een monteur (chapeau Ziggo, boe monteur). Mijn vraag is: kent iemand dit probleem; alleen het wegvallen van ned 1, 2 en 3 HD op een Sony TV??


Hier al gekeken:
https://support.sony-europe.com/TV/...ite=odw_nl_NL&m=KDL-32E5520&f=FW_Bravia1600EA

O.a. update voor ziggo netwerk!
 
Deze Fw maakt niets uit... problemen blijven en ondertussen is het in mijn geval zeer waarschijnlijk dat de oorzaak in de hardware van Ziggo zit. Een tussen- of koppelstation in H'sum schijnt de boosdoener te zijn... Veel klagen dus!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb problemen met Nederland 1 HD en Nederland 2 HD. Bij beide zenders geeft hij geen signaal aan. Ook het preview kanaal doet het hier niet. Toevallig zitten deze alle 3 op dezelfde transport stream (29, 802,75 voor Limburg).

Alle andere zender doen het wel of geven aan dat de preview periode is verlopen. Ik heb inmiddels contact opgenomen met ziggo en het enige advies wat ze me kunnen geven is dat ik de kabels moet nakijken.

Kan het zijn dat ik toevallig alleen op deze frequentie een storing in mijn binneninstallatie heb...? of ligt de oorzaak toch bij Ziggo ??

Alvast bedankt !
 
Het nummer van de smartcard wordt niet herkend

Het nummer van de smartcard wordt niet herkend .
Ik heb namelijk nederland 1 wel en nog een paar zenders waar onder de regionale zenders .Heb al verschillende keren gebeld met ZIGGO maar je wordt er niet wijzer van ,weet iemand hier een oplossing voor?
 
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen NED 1, 2 en 3. TV kijken is onmogelijk omdat continue artifacten verschijnen of beeld volledig in de soep loopt tot het volgende sync frame voorbij komt. Goede kabels en overige HD zenders prima beeld.
Humax 5000C Decoder. Voorheen had ik alleen het digitale pakket met andere decoder maar sinds de Humax constant problemen.
De signaal sterkte die wij doorkrijgen in Houten is maar max.15% echter gelukkig geeft hij wel 100% kwaliteit aan. Mijn buren dus ook...dit zal wellicht de reden zijn van frequent uitval...soms week geen last , af en toe een streepje, maar nu al weer 2 dagen geen 1,2,3 te zien.
 
@stafpb : signaalsterkte 15% is wel erg laag. Wat is de signaalsterkte als je rechtstreeks met een kabel op het aop in de meterkast aansluit ?
 
@stafpb; Ziggo is altijd bereid iemand langs te sturen die de signaalsterkte in db wil opnemen, zowel bij TV als bij AOP. Dit kan handig zijn en best servicevriendelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan