• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hard disk defect

Status
Niet open voor verdere reacties.
@

@home2Ziggo

Hallo allemaal,

Vraag: De Samsung PVR van mijn pa is defect. Melding 'file corrupted' oid krijgt ie telkens. Ook 'tikt' de hard disk. Spanning eraf/erop heeft geen effect. Ook formateren lukt niet. Het tikken van de schijf duidt volgens mij op een defecte harddisk. Die wil ik dus gaan vervangen.

Nu de vraag: waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop ?

Uiteraard op de jumper ( master/slave ). Maar zijn er nog meer eisen waaraan de schijf moet voldoen ? cache geheugen ? Ik noem maar iets.
Deze heb ik op het oog:

https://www.salland.eu/product/76441/wd-caviar-blue-160-gb-7200-rpm-8-mb-ata-100-wd1600aajb.html

Kan dat zo 1-op-1 erin ? Herkent ie hem direct ?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt !!
 
Hallo allemaal,

Vraag: De Samsung PVR van mijn pa is defect. Melding 'file corrupted' oid krijgt ie telkens. Ook 'tikt' de hard disk. Spanning eraf/erop heeft geen effect. Ook formateren lukt niet. Het tikken van de schijf duidt volgens mij op een defecte harddisk. Die wil ik dus gaan vervangen.

Nu de vraag: waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop ?

Uiteraard op de jumper ( master/slave ). Maar zijn er nog meer eisen waaraan de schijf moet voldoen ? cache geheugen ? Ik noem maar iets.
Deze heb ik op het oog:

https://www.salland.eu/product/76441/wd-caviar-blue-160-gb-7200-rpm-8-mb-ata-100-wd1600aajb.html

Kan dat zo 1-op-1 erin ? Herkent ie hem direct ?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt !!

Niet doen. Je moet nooit een normale desktop schijf in een PVR stoppen, die is daar niet op berekend, wordt dan veel te heet door de permanente lees- en schrijfacties en zal daardoor gauw zorgen voor defecten of problemen. Je hebt in ieder geval een speciale low-power ('groene') AV-schijf nodig.
 
Waarom neem je niet de originele DB35 schijf die er in zit? Zit je zeker safe.

De 160 GB is nog leverbaar.
https://www.kieskeurig.nl/harde_schijf/seagate/db35_72003_ultra_ata100_160gb/269421/

Nieuwe schijf kun je er gewoon inzetten. Zo gauw de P850 op spanning komt wordt de schijf automatisch geformateerd.

Thanks voor je snelle reactie met antwoord.... dat gaat het worden en om de hoek je koop:

https://www.salland.eu/product/77086/seagate-db35-3-160-gb-7200-rpm-2-mb-ata-100-st3160215ace.html

Erg bedankt !!
 
Ik zou er gewoon een lekkere stille en grotere samsung in doen, kan zonder problemen.....

In ieder geval is jou HD overleden!!


Grtz, Stevn
 
Ik zou er gewoon een lekkere stille en grotere samsung in doen, kan zonder problemen.....

Er kan ook zeker een grotere in, echter zijn deze in de DB35 (bijna) niet meer te leveren. De populaire 400 en 500 GB zijn vrijwel niet meer te krijgen. Dan zou je moeten uitwijken naar Ebay. Als Ebayers ze nog hebben.

De 160 GB is nog goed leverbaar. Kun je in ieder geval weer vooruit met je PVR. Anders staat hij ook maar stil (voor het opnemen dan).
 
Ik zou er gewoon een lekkere stille en grotere samsung in doen, kan zonder problemen.....

In ieder geval is jou HD overleden!!


Grtz, Stevn

Je hebt helemaal gelijk, maar het gaat niet om mijn PVR, maar die van m'n pa. We hebben beide de samsung PVR... als mijn HDD nu defect was, was ik idd gaan kijken naar een grotere schijf oid, maar nu wil ik gewoon zeker zijn dat het werkt en blijft werken.

groeten
 
Voor wie het weten wil, ik heb de oorzaak gevonden waarom de HDD was overleden :?
De HDD zit gemonteerd middels rubbertjes. In de behuizing was, ik denk tijdens assemblage van het apparaat, zo'n rubbertje tussen de ventilator vast komen te zitten. De HDD zat gewoon met 4 rubbertjes vast, dus degene tussen de ventilator zat er vermoedelijk gewoon ingevallen tijdens assemblage oid.... bummer. De ventilator draaide niet en ik denk dat daarom de boel te warm is geworden en overleden.....:?
 
Nieuwe hdd binnen. Heb deze erin gezet, maar de PVR start niet meer op. Eerst dat 'ronddraaiende'dingetje in display, daarna alleen "SAMSUNG", welke normaal scrollt met "Samsung electronics".

Verder geen beeld, nix. Als ik de HDD er weer uit haal, start ie wel weer gewoon op.
Ik had verwacht dat ik de HDD gewoon zou kunnen formatteren ?!
Iemand een idee ?

Bedankt.

Gr.
 
Kijk even de jumper na, zit tie op cs of master??? kijk evt op de oude harddisk.

Evt formatteren in PC als FAT. Let dan ook weer op, hoe de jumper moet staan, ik zou `m op slave zetten....

Grtz, Steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan