• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer failliet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het senario zoals als jij dat schets kan inderdaad zo zijn, 1 van de dingen die Ziggo heeft uitgesproken is schaalvoordeel krijgen door de overnames en het kunnen snijden in overhead.

de functies die jij omschrijft zijn dus overhead functies, ik ga er vanuit dat zowel de directie als de HR afdeling binnen Ziggo deze functies (mits ze er zijn) ook in kaart heeft. En vanzelfsprekend mocht dit het geval zijn, er ook op zal sturen.

Of te wel, je maakt een aanname van een situatie zoals deze zou kunnen zijn. Al zou deze aanname juist zijn, dan is het vast zo dat dit opgelost zou gaan worden.

Dream on. :wink:
Net zoals het ambtenaren-apparaat welke volgens ieder partijprogram teruggedrongen moet worden maar wat nog steeds blijft uitdijen?
En het "papierloze" kantoor. Sinds de invoering van de computers is er nog nooit zoveel papier gebruikt. :oyeah:
 
Dus wordt het op de klanten afgewenteld. Meer kosten maken???
Multikabel kon WEL hetzelfde product leveren voor minder geld en zonder ellende. Waar ligt dan het probleem?

Er is geen probleem, Multikabel bestaat alleen niet meer in de vorm zoals het voorheen was.

Prima, ik heb er alle begrip voor dat zo'n fusie tijd kost maar is het normaal dat je daarvoor begrip blijft vragen terwijl de klant sinds mei het volle pond betaald en niet krijgt waar hij voor betaald?

Bij mij werkt alles naar behoren, heb daarom ook geen opmerinking over het bedrag wat ik betaalt. Mocht jij de dienstverlening onder de maat vinden, dan kan je dit toch bij hen aangeven en betalen voor het gene wat jij vindt waar ze recht op hebben.
Ik zou zeggen, stuur een brief en vraag om compensatie. Sta je helemaal vrij in.

Het zou in ieder geval genereus zijn als ze een gereduceerd tarief zouden bieden over de afgelopen periode dat men geen volledig product kreeg.

Zie het bovenstaande,
Het meer en deel van de huidige Ziggo abonnees zullen geen problemen hebben, of te wel wanneer er sprake is van een exces moet je dit gewoon aankaarten.

Helaas geloof ik nooit dat de aandeelhouders daar zin in hebben.

Je laatste zin is een aanname, geloof me de aandeelhouders hebben echt geen probleem op moment dat jij al dan niet terecht compensatie eist.
 
Je laatste zin is een aanname, geloof me de aandeelhouders hebben echt geen probleem op moment dat jij al dan niet terecht compensatie eist.

Als alle klanten welke het afgelopen half jaar problemen hebben gehad of nog hebben, 50% terug zouden vragen, hebben de aandeelhouders daar (indirect) echt wel problemen mee hoor. Dat gaat behoorlijk in de papieren lopen.

Om te stellen dat er geen probleem is omdat jij ze niet hebt gaat wel erg kort door de bocht.
Ik heb zat problemen die er niet waren voor de fusie !!

Je andere opmerkingen klinken wel heel erg theoretisch en gespeend van elke realiteitszin. Zeker als je in dit forum leest.
- Ik kan niet betalen wat ik redelijk vind voor de geboden diensten. Als ik niet het afgesproken bedrag betaal word ik afgesloten. Juist dat steekt. Zij kunnen het volle pond blijven incasseren en maar 50% van de afgesproken diensten leveren.
- Stuur een brief en vraag om compensatie? Hahaha, sorry, moet ik even hartelijk om lachen. Ik smeek al 5,5 maand om 132 Euro onterecht geincasseerd geld terug te krijgen. Beloven en nogmaals beloven maar alles wat er ook komt. Geen geld terug.
- Ik geloof je meteen dat het merendeel geen problemen heeft maar Cees of Ben heeft er laatst nog een rekensommetje op los gelaten en ik meen dat het er enige tienduizenden waren!
Als je statistisch gaat kijken stelt het idd geen moer voor en is het de hoogste tijd om te gaan downplayen en die tienduizenden klanten in hun sop gaar te laten koken. Dat zijn tegenwoordig ingecalculeerde verliezen.
 
- Stuur een brief en vraag om compensatie? Hahaha, sorry, moet ik even hartelijk om lachen. Ik smeek al 5,5 maand om 132 Euro onterecht geincasseerd geld terug te krijgen. Beloven en nogmaals beloven maar alles wat er ook komt. Geen geld terug.

Gewoon een interesse vraag, waaruit is dat bedrag opgebouwd? Zitten hier misschien kosten in die redelijkerwijs niet op ziggo verhaald kunnen worden? Nu word het beeld door jou geschetst dat ziggo hier steken laat vallen, en wellicht is dat ook zo, maar het gehele verhaal word niet verteld, waardoor de mensen hier op het forum zich ook geen goed beeld kunnen vormen van hetgeen jij schetst hier op het forum.

Dat ik nu jou stukje eruit pluk is niet persoonlijk bedoeld. Het valt me hier wel op, even heel generaliserend, dat mensen hier erg graag een feit of statement neer gooien zonder de achtergrond informatie te verstrekken. Hierdoor kan bij andere leden een scheef of foutief beeld van de situatie ontstaan wat weer allerlei roddels kan aanwakkeren.
 
Gewoon een interesse vraag, waaruit is dat bedrag opgebouwd? Zitten hier misschien kosten in die redelijkerwijs niet op ziggo verhaald kunnen worden? Nu word het beeld door jou geschetst dat ziggo hier steken laat vallen, en wellicht is dat ook zo, maar het gehele verhaal word niet verteld, waardoor de mensen hier op het forum zich ook geen goed beeld kunnen vormen van hetgeen jij schetst hier op het forum.

Dat ik nu jou stukje eruit pluk is niet persoonlijk bedoeld. Het valt me hier wel op, even heel generaliserend, dat mensen hier erg graag een feit of statement neer gooien zonder de achtergrond informatie te verstrekken. Hierdoor kan bij andere leden een scheef of foutief beeld van de situatie ontstaan wat weer allerlei roddels kan aanwakkeren.

Onder andere deze: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13473

Het grote probleem is dat wij eenzijdig communiceren via dit forum.
Ziggo laat niets van zich horen en laat daardoor de kans voorbij gaan om enig begrip te kweken bij hun klanten.

Leg in dit forum nou eens duidelijk uit waarom hele regio's amper 50% van hun Alles in 1 abonnement halen.
Nee, Ziggo hanteert RADIOSTILTE
Waarom niet duidelijk vertellen dat "we in dit en dat segment een tekort aan capaciteit hebben, we daar keihard aan werken maar dat er bijvoorbeeld een glasvezelverbinding van Den Helder naar Alkmaar getrokken moet worden". "Half december is dat afgerond en gaan we een server daar en daar plaatsen, etc. etc." (hypothetisch voorbeeld)

Wat is er mis om duidelijk te maken waar de problemen liggen?
Houden de aandeelhouders daar ook niet van?
Is dit typisch een voorbeeld van een Angelsaksische bedrijfsvoering?

Ik begrijp het niet. Een beetje openheid zou zoveel meer begrip kweken.
 
Leg in dit forum nou eens duidelijk uit waarom hele regio's amper 50% van hun Alles in 1 abonnement halen.
Nee, Ziggo hanteert RADIOSTILTE

Kan je deze stelling ook onderbouwen en waar basseer je dit getal op?

Je kan deze uitspraak niet baseren op basis van wat er op dit forum gepost word, dit forum is namelijk geen representatief beeld van het Ziggo klantenbestand.

- Meestal zijn het de mensen die storing hebben die op een forum terecht komen, het overgrote deel van de mensen die geen storing ondervinden komen niet terecht op een forum als dit omdat zij hier geen "noodzaak" tot hebben.

- Het klantenbestand van Ziggo is vele malen groter dan het aantal gebruikers op dit forum.

Zolang dergelijk uitspraken niet kan onderbouwt kunnen worden met representatieve cijfers is een dergelijke uitspraak naar mijn mening zwaar overdreven. Sterker nog, komt het zonder onderbouwing neer op een loze uitspraak die nergens op gebaseerd is en dus alleen maar negatieve verhalen aanwakkert omdat andere forumgebruikers deze uitspraken/getallen over kunnen nemen als zijnde waarheid.

Dit is GEEN nuancering richting Ziggo, echter wel een nuancering op het posten van cijfers en uitspraken. Wanneer je iets niet kan onderbouwen met harde cijfers wees dan ook genuanceerd met je uitspraken aangezien andere mensen dit als waarheid kunnen overnemen en zo roddels in de wereld kunnen komen.
 
Onder andere deze: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13473

Het grote probleem is dat wij eenzijdig communiceren via dit forum.
Ziggo laat niets van zich horen en laat daardoor de kans voorbij gaan om enig begrip te kweken bij hun klanten.

Leg in dit forum nou eens duidelijk uit waarom hele regio's amper 50% van hun Alles in 1 abonnement halen.
Nee, Ziggo hanteert RADIOSTILTE
Waarom niet duidelijk vertellen dat "we in dit en dat segment een tekort aan capaciteit hebben, we daar keihard aan werken maar dat er bijvoorbeeld een glasvezelverbinding van Den Helder naar Alkmaar getrokken moet worden". "Half december is dat afgerond en gaan we een server daar en daar plaatsen, etc. etc." (hypothetisch voorbeeld)

Wat is er mis om duidelijk te maken waar de problemen liggen?
Houden de aandeelhouders daar ook niet van?
Is dit typisch een voorbeeld van een Angelsaksische bedrijfsvoering?

Ik begrijp het niet. Een beetje openheid zou zoveel meer begrip kweken.

Heeft Ziggo aan jou omwille van een officiële verklaaring toegegeven dat er regio's zijn waar met amper 50% (snelheid??) van hun Alles-in-1 abonnement haalt? ( die sugestie wek jij namelijk).

Er zijn meer factoren afhankelijk namelijk.

Het blijkt dat mensen via Speedtest op een verbinding, maar met 2 pc's op beide pc's hele andere waardes halen. In de meeste gevallen blijkt een Windows XP pc hoger waarders via Speedtest.net te halen. Het is een boute conclussie om alle snelheids problemen op het credo van Ziggo te schuiven.

Ziggo hoeft ook helemaal geen uitleg te geven hoe hun netwerk in elkaar zit, Heb jij ooit van Nuon, Essent, RET of welke energie leverancier te horen gekregen hoe en met welke capaciteiten ze hun netwerk ingericht hebben.
Het zelfde als bij de KPN, je weet dat er koper van je woning naar de centrale loopt, maar dan??? Dit boeit namelijk ook niet.

Ben het volledig met je eens dat Ziggo een goed product moet levern.

Angelsaksische bedrijfsvoering of niet, op moment dat een klant met mijn bedrijf zaken doet, dan hoef ik hem toch ook niet uit te leggen hoe ik mijn producten of diensten verkrijg, aanpas of inkoop? Precies het zelfde als met Ziggo, ze hoeven het dom weg niet..... Op moment dat jij een Alles-in-1 Abonnement hebt dienen ze te leveren waar voor je betaald, en meer niet.

Krijg jij niet waar voor je betaald, dien je de procedures binnen Ziggo te doorlopen, krijg je dan nog geen gehoord dan zou je een aangetekende brief kunnen versturen, opzeggen, rechtsbijstand inschakelen enz....

Dus ook naast de concurentie voor het Ziggo diensten pakket heb je mogelijkheden zat om je "recht te halen"......

Er is alleen een maar; Je moet wel willen.............


 
Je hebt de starheid van een ambtenaar die te lang op zijn post zit. :oyeah:

Waarom onderbouwen?
Ja, datgeen wat ik op dit forum lees is voor mij afdoende.
Jouw stelling dat alleen probleemgevallen hier naartoe komen zou kunnen kloppen, echter denk ik (hang mij weer niet op aan exacte cijfers) dat 90% van de probleemgevallen dit forum niet eens weet te vinden!

Ik heb de mogelijkheid om zelf na te kunnen denken en te interpreteren.
Zie ik dus in een forum-onderwerp als "Post je snelheid" erg veel mensen uit mijn eigen omgeving posten, daarbij een printscreen geven met exact dezelfde snelheidsproblemen als dat ik heb, moet je bij mij niet aankomen met slap gelul dat het aan mijn instellingen, mijn installatie of mijn router ligt.

Dat is een handige tactiek welke je bij veel workshops met de paplepel wordt ingegeven, "probeer de verantwoordelijkheid te verleggen, beken nooit schuld en beantwoord vragen vooral met een tegenvraag". :evil:
 
Heeft Ziggo aan jou omwille van een officiële verklaaring toegegeven dat er regio's zijn waar met amper 50% (snelheid??) van hun Alles-in-1 abonnement haalt? ( die sugestie wek jij namelijk).

Er zijn meer factoren afhankelijk namelijk.

Het blijkt dat mensen via Speedtest op een verbinding, maar met 2 pc's op beide pc's hele andere waardes halen. In de meeste gevallen blijkt een Windows XP pc hoger waarders via Speedtest.net te halen. Het is een boute conclussie om alle snelheids problemen op het credo van Ziggo te schuiven.

Ziggo hoeft ook helemaal geen uitleg te geven hoe hun netwerk in elkaar zit, Heb jij ooit van Nuon, Essent, RET of welke energie leverancier te horen gekregen hoe en met welke capaciteiten ze hun netwerk ingericht hebben.
Het zelfde als bij de KPN, je weet dat er koper van je woning naar de centrale loopt, maar dan??? Dit boeit namelijk ook niet.

Ben het volledig met je eens dat Ziggo een goed product moet levern.

Angelsaksische bedrijfsvoering of niet, op moment dat een klant met mijn bedrijf zaken doet, dan hoef ik hem toch ook niet uit te leggen hoe ik mijn producten of diensten verkrijg, aanpas of inkoop? Precies het zelfde als met Ziggo, ze hoeven het dom weg niet..... Op moment dat jij een Alles-in-1 Abonnement hebt dienen ze te leveren waar voor je betaald, en meer niet.

Krijg jij niet waar voor je betaald, dien je de procedures binnen Ziggo te doorlopen, krijg je dan nog geen gehoord dan zou je een aangetekende brief kunnen versturen, opzeggen, rechtsbijstand inschakelen enz....

Dus ook naast de concurentie voor het Ziggo diensten pakket heb je mogelijkheden zat om je "recht te halen"......

Er is alleen een maar; Je moet wel willen.............



Gaan we weer.
Ik heb het over goodwil en begrip kweken.
Als ik een bepaald type notebook niet op tijd voor Sinterklaas aan mijn klant kan leveren, ga ik "met mij billen bloot" en verexcuseer ik mij, bied ik een alternatief aan etc. etc.

Nee, dat MOET ik niet doen maar het is wel sympathiek ALS ik het doe.
Dankzij die zienswijze heb ik een trouwe klantenkring opgebouwd waar ik veel krediet bij heb mocht het een keer fout gaan.

En nee ze hebben nooit officieel toegegeven dat er rond HHW al maanden snelheidsproblemen zijn. Maar ze zijn er wel. Maakte Ziggo maar eens een statement.
Daar gaat het hier om. Niet om cijferne*ken.
Diverse klanten van mij hebben identiek dezelfde problemen. Of moet ik dat ook onderbouwen?
Willen jullie naam, adres en telefoonnummers?

Ik dacht het even niet.
 
Gaan we weer.
Ik heb het over goodwil en begrip kweken.
Als ik een bepaald type notebook niet op tijd voor Sinterklaas aan mijn klant kan leveren, ga ik "met mij billen bloot" en verexcuseer ik mij, bied ik een alternatief aan etc. etc.

Nee, dat MOET ik niet doen maar het is wel sympathiek ALS ik het doe.
Dankzij die zienswijze heb ik een trouwe klantenkring opgebouwd waar ik veel krediet bij heb mocht het een keer fout gaan.

En nee ze hebben nooit officieel toegegeven dat er rond HHW al maanden snelheidsproblemen zijn. Maar ze zijn er wel. Maakte Ziggo maar eens een statement.
Daar gaat het hier om. Niet om cijferne*ken.
Diverse klanten van mij hebben identiek dezelfde problemen. Of moet ik dat ook onderbouwen?
Willen jullie naam, adres en telefoonnummers?

Ik dacht het even niet.


Neuh, die hoef ik niet.
Je zou er wel over kunnen nadenken ok samen met deze anderen, al dan niet via het MGV een petitie te kunnen maken naar Ziggo.

ps. ben beslist geen amtenaar, wel ondernemer :schater:

( maar zijn die niet nog eigenwijzer?? :schater::schater:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan