• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kabel verlegd -> snelheid omlaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het dus goed begrijp werkt een kabel met 3 kleuren hetzelfde als één met 8, alleen is het veel gevoeliger?
 
Als ik het dus goed begrijp werkt een kabel met 3 kleuren hetzelfde als één met 8, alleen is het veel gevoeliger?
Het gaat niet om de kleuren, maar om het aantal aders/aderparen en of die goed aangesloten zijn zodat de bij elkaar horende aders ook zo aangesloten zijn. Als jij dus geen 8 draadjes in je kabel hebt kun je er vanuit gaan dat het slechter (of helemaal niet) werkt
 
Ja, maar hij heeft wel gewoon goed gewerkt. Heb alleen het stekkertje vervangen. Voorheen zaten er ook maar 3 kleuren in en voor zover ik weet heb ik ze er goed ingestopt.

Misschien dat ik je punt niet helemaal begrijp...
 
Ja, maar hij heeft wel gewoon goed gewerkt. Heb alleen het stekkertje vervangen. Voorheen zaten er ook maar 3 kleuren in en voor zover ik weet heb ik ze er goed ingestopt.

Misschien dat ik je punt niet helemaal begrijp...
Je hebt toch behalve het vervangen van het stekkertje de kabel nu anders lopen??? Daar kan hij dus stoor signalen oppikken wat op de andere plaats niet zo was. Als je een goede kabel met 8 aders gebruikt is hij ongevoelig voor stoorsignalen van buiten.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je stekker niet goed aangeknepen zit, maar zelfs als dat zo is is het aan te raden om een volledige 8 aderige echte UTP kabel te gebruiken.
 
Twisted Pair wil zeggen dat er 4 aderparen zijn die gedraait (per paar) in de kabel zitten. Dit is gedaan om te zorden dat interferentie in de ene adertje wordt opgevangen in de andere, per saldo dus geen interferentie. Haal je de paren uit elkaar en sluit je de adertejs in willekeurige volgorde aan in de stekkers dan kan je netwerk verbinding nog steeds werken. Echter kunnen er ook hele rare storingen optreden waardoor je snelheid lager is/wordt. Geen aanmelding op domain of andere niet te traceren storingen in je netwerk verkeer. De kleuren van de kabels maakt eigenlijk niet veel uit. Standaard zijn de kleuren zoals aangegeven op de link van de site over kabels knijpen maar kant en klare kabels kunnen hier van afwijken.
 
hmmm ik begreep juist dat hij zijn draadloze router ipv in de meterkast nu in de kamer gezet had (uit het zicht) omdat hij anders problemen had met de draadloze verbinding. Eerst had hij dat tijdelijk neergezet, nu netjes en daarna was de speed lager. Maar we zullen zijn antwoord even afwachten :lol:

Zoals ik het lees heeft hij een UTP van meterkast naar zijn router door de muur (voorheen lag de router in de meterkast of wel via een dezelfde UTP maar dan niet door de muur). Nu hij de kabel door de muur heeft gedaan is zijn snelheid van de draadloze verbinding omlaag gegaan.

Ik zou zeggen, probeer het volgende:

Controleer de stekkers van de UTP-kabel, zijn allle draadjes goed aangesloten en aangeknepen?

Reset het modem een keer in de meterkast en ook de router (haal desnoods even 5 min de stekkers er uit.

Controleer of je instelling van de draadloze verbinding nog hetzelfde zijn

Staat de router bij andere storingsgevoelige aparaten zoals draadloze telefoon met antenne, radio ?

Aan de tv-kabel kabel kan het niet liggen.
 
Heb gisteren geen tijd gehad om een andere kabel te proberen. Maar heb wel gecontroleerd of de kleuren goed zitten en deze zitten sowieso goed (zijn overigens 4 kleuren, niet 3 zoals ik eerder zei).
 
Ligt dus duidelijk aan de kabel.

Ik had nog een kabel liggen met 8 kleuren er in en hier nieuwe stekkertjes aan gedaan en de snelheid is weer zoals deze zou moeten zijn.

Moet 'm nog wel door de muur heen trekken, maar neem aan dat dat geen problemen meer zou moeten oplevere.

En het maken van zo'n stekkertje is inderdaad eigenlijk best simpel :)
 
hallo om het te kunne proberren had je ook de steker uit de antene kunne hallen groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan