• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

inventarisatie en vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb m'n oude pIII gearchiveerd en draai nu een atom270 (1.6 GHz HT, 2GB) met fedora11 (k2.6.30). Draait fluitend!!!!
 
Ik heb m'n oude pIII gearchiveerd en draai nu een atom270 (1.6 GHz HT, 2GB) met fedora11 (k2.6.30). Draait fluitend!!!!

Fedora is k*t qua updates, uiteindelijk gaat er wel iets fout bij het updaten. En dat is een kenmerk van Fedora, helaas.

Gert.
 
Fedora is k*t qua updates, uiteindelijk gaat er wel iets fout bij het updaten. En dat is een kenmerk van Fedora, helaas.

Ik weet niet hoe je daar bij komt. Overal zit wel eens een bugje in. Ik draaide eerst F10 op mijn nieuwe server. Deze had ik ge-upgrade naar F11 met kernel 2.6.29, waarna apt-get en sensors mis ging. Inmiddels draait op k2.6.30 alles weer prima. Gebruik sowieso yum.
 
Ik weet niet hoe je daar bij komt. Overal zit wel eens een bugje in. Ik draaide eerst F10 op mijn nieuwe server. Deze had ik ge-upgrade naar F11 met kernel 2.6.29, waarna apt-get en sensors mis ging. Inmiddels draait op k2.6.30 alles weer prima. Gebruik sowieso yum.

Omdat ik tijden Fedora heb gebruikt op 1 van m'n peecee's. En uiteindelijk gaat er wel iets fout bij het updaten met die k*t rpm's. Er zijn distributies die het beter voor elkaar hebben. Maar ik geef toe, ook redhat kan, uiteindelijk, geleerd hebben van hun fouten en dus de update procedure beter gemaakt hebben.

Gert.
 
Ik heb mijn laptop dual boot met Ubuntu, maar weet niet welke kernelversie :oops:
Gebruik dat puur voor thuisgebruik... Internetten en tekstverwerken en spelletjes spelen ^^ Reden dat Windhoos XP er nog op staat is dat de Sims niet werkt onder Ubuntu/Wine.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er mensen die linux gebruiken?
zo ja welke kernel & welke distro?
en waarvoor?

ik gebruik United Linux 1.0b3 (2.4.19) voor mijn desktop,
SuSE 7.0 (2.2.18) voor mijn router/dhcp/dns/print/firewall.

Niemand problemen?

Op dit moment nog Ubuntu 9.04 (en dus kernel 2.6.28), maar ik heb vandaag de CD's van Ubuntu 9.10 (kernel 2.6.31) binnen gekregen, dus hier ga ik binnenkort naar upgraden. Op mijn PC's en op mijn laptop draai ik de Desktop Edition en de werkzaamheden bestaan onder andere uit internetten, instant messaging en games die native onder Linux draaien. Op mijn server draait de Server Edition. Deze server gebruik ik om met behulp van NFS back-ups te maken van mijn PC's en laptop.
 
Ik kom er net achter dat op mijn laptop Ubuntu 9.04 staat ook. Daarnaast heeft mijn man een laptop met Ubuntu 9.10, een server op Slackware 11 en twee Silicon Graphics op Irix 6.5.
 
sidux, kernel 2.6.31-5
Een rolling release distro gebaseerd op Debian sid software met eigen installatiescripts en kernels.

Ik gebruik Linux als desktop besturingssysteem omdat ik alle software tot mijn beschikking heb die ik hebben wil via de package manager en ik het zeer plezierig vind werken. En dat het gratis is, is fijn meegenomen :wink:
 
Ik heb een paar weken Ubuntu 9.10 gebruikt, maar uiteindelijk was de ondersteuning voor mijn printer ( pixma ) dusdanig afwezig dat ik teruggegaan ben naar Win7

Overall was ik redelijk te spreken over Ubuntu, maar vanalles "net niet" voor mij.
< kan natuurlijk aan mij liggen, wat ik zeker niet uitsluit >
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan