• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bert,

dezelfde problemen dus zoals bij de 5000C zoals wij al eerder hadden voorspeld. Dezelfde scaler componenten gebruikt, enorm jammer een gemiste kans van Humax.

De ingebouwde scaler/deinterlacer is niet echt geweldig, een Fouradja DCDi chip, en dat is oude technologie doet het aanzienlijk beter.

Maar in de stand original zou de SD kwaliteit via HDMI gelijk moeten zijn met de Samsung.

Is dat niet het geval dat zit het probleem waarschijnlijk in de mpeg-2 decoder.
Een ander verklaring kan zijn dat de Humax RGB ipv YCbCr gebruikt via HDMI.
 
Eigenlijk is het helemaal niet zo gek dat SD op deze decoder minder is want er zit dezelfde chip in als de Humax 5000C. Verder heeft men in de UK met de satelliet-versie van de 5050 dezelfde problemen met SD.

Jammer is alleen dat men bij Ziggo dit bij het testen niet heeft geconstateerd, dus ik ben bang dat er helemaal niets aan gedaan wordt.

Kennelijk wordt er toch iets gedaan met het SD-signaal dat zorgt voor de mindere kwaliteit.

Voor mij de enige reden om dit apparaat voorlopig niet te kopen. :oops:
 
TipX Inderdaad

PE123, je hebt gelijk dat dit waarschijnlijk pas storend wordt boven de 42 inch. Het betreft volgens mij een compressie issue.

Ik had ergens gelezen dat de 5000 er last van had, maar had weer elders gelezen dat dit in de 5050 veel minder het geval was.

Wat mij verbaasd is dat ik de eerste ben die hierover valt, iedereen is zo bezig met de faciliteiten die natuurlijk uitstekend zijn dat ze vergeten naar t beeld te kijken...

Morgen gaat mijn hele setup omver en wordt herbekabeld, dan heb ik ook beeld van de 5050 via HDMI, wie weet wordt het dan iets beter door de conversie binnen de Pioneer.

Per saldo een mooie machine, maar voor plasma's boven de 42 inch niet aan te bevelen qua beeld kwaliteit in SD (in vergelijk met de Samsung 360).


Bert

je bent zeker niet de eerste,ik heb het al eerder aangegeven

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=150956&postcount=953

het valt me op dat er nu pas zoveel op gereageerd wordt!!
 
Rutger,

Zou je de 9200c en de 5050 eens via scart willen proberen te vergelijken.

grt,

René

hier 48, SD beeld is beduidend minder dan de 9200C. Er is een bult scherpte weg. Ik deel de zelfde mening dat het SD beeld op de 5050c inderdaad donkerder is.

Op het oog lijkt het SD beeld van zelfs de Samsung 270r beter dan de humax 5050c, of ben ik nu een zeikerd? :-P
 
Bert

je bent zeker niet de eerste,ik heb het al eerder aangegeven

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=150956&postcount=953

het valt me op dat er nu pas zoveel op gereageerd wordt!!

pr123
Senior Member

Geregistreerd: 16 mei 2008
Locatie: casema
Ziggo Internet: Alles in een Plus
DTV: Humax HDPVR-IRHD5050-C HD Twin Tuner PVR
Berichten: 275

aankoop Humax 5050
ik heb de samsung HD decoder in mijn bezit, maar de Samsung decoder ging om de paar dagen compleet opnieuw rebooten.
daardoor wilde ik een andere decoder hebben.


Er zijn best wel verschillen tussen de samsung HD decoder, die ik hier een beetje probeer te vertellen.

1:beeldkwaliteit van de Humax is erg goed, ook in SD kwaliteit! maar het beeld lijkt wel iets donkerder dan de Samsung.
maar zeker niet wazig!
 
jij hebt een kamerbreed :grin: plasmascherm (50inch), bij mij houd het met 37 inch echt op (lcd)

Hetzelfde werd ook van de 5000 gezegd die ik hier heb staan, maar ik zie echt niets wat minder is aan SD uitzendingen dan mijn oudere decoder (IR-FOX) terwijl anderen dat wel zien. Vermoedelijk heeft het dus te maken met het scherm wat eraan hangt. Ik heb zelf maar 32 inch en da's nogal een verschil.

De 5000 en de 5050 hebben dezelfde chip aan boord dus kwaliteit kan niet verschillend zijn lijkt me. Trouwens rapporteerden de mensen dat op de 5000 via SCART het SD beeld beter zou zijn, zie jij dat ook Bert ?
Overigens heeft anoniem al een paar keer gevraagd of mensen het "slechte beeld" kunnen demonstreren omdat het bij testen niet te zien was bij zowel importeur als bij hem. Misschien zijn het alleen bepaalde schermen die er last van hebben lijkt het dan.
 
Ik gebruik hier een Philips 37 PFL9632D en heb hiervoor ook de Samsung 360 gehad, maar ik zie geen verslechtering in ieder geval. Het SD beeld ziet er bijzonder fraai uit. Scherp met een fraaie kleur.
E.e.a. via HDMI aangesloten op de TV en tussen de muuraansluiting en de 5050 zit een Monsterkabel van één meter.

De bediening is overigens een mega vooruitgang t.o.v. de Samsung.
 
Overigens heeft anoniem al een paar keer gevraagd of mensen het "slechte beeld" kunnen demonstreren omdat het bij testen niet te zien was bij zowel importeur als bij hem.

ik denk niet dat dit te fotograferen is. daar is het te weinig voor.
of zien we nu de dingen gewoon omdat we de humax willen beoordelen
Ik denk ook dat we te kritisch zijn!
zelf zou ik niet meer terug willen naar de samsung
 
ik denk niet dat dit te fotograferen is. daar is het te weinig voor.
of zien we nu de dingen gewoon omdat we de humax willen beoordelen
Ik denk ook dat we te kritisch zijn!
zelf zou ik niet meer terug willen naar de samsung

Ik zie ook reacties van mensen die hem hierom terugbrengen of niet willen kopen...
 
Ik zie ook reacties van mensen die hem hierom terugbrengen of niet willen kopen...

Cees,

Morgen ga ik mijn systeem ombouwen. Ik kan een subjectieve test doen tussen composite, scart en hdmi al blijft dat subjectief omdat je moeilijk dezelfde beelden terug kunt halen.

Ik neem aan dat Eric in staat zal zijn 3 5050's naast elkaar te zetten en te proberen op diverse schermen, ik schat hem hoog in, ik maar een amateur.

Gezien de reacties denk ik niet dat het aan de verschillende outputs ligt, maar eerder in het systeem, iemand schreef over een mpeg chip? Ik denk dat omdat zowel op originele resolutie als op 1080i hetzelfde verschijnsel optreed, met te weinig detail, het lijkt wel NTSC SD.

Ook valt me op dat het voornamelijk grote schermen zijn waar men dit op vindt. Ik zou zeggen op een 37 inch is de kleurdiepte van HD goed te zien maar je moet er wel erg dicht op zitten om individuele pixels te zien. Bij een groot scherm merk je dat sneller

M.vr.gr.

Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan