Stemmingmakerij

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Saywhat

Vraagje aan de mods, waarom doen jullie niks aan stemmingmakerij?
Is een ruim begrip, dat weet ik, maar sommige opmerkingen raken kant nog wal en zijn alleen bedoeld om het vuurtje op te porren.

Daarnaast zijn sommige avatars nou ook niet bepaald normaal te noemen...

Ik persoonlijk heb daar moeite mee, en reageer daardoor soms geirriteerd op sommige mensen, of klik het topic al weg doordat een ander het topic heeft vervuild (dus niet de topicstarter) waardoor in elk geval ik verzuim een antwoord tegeven aan de persoon met de problemen.

Dit alles is misschien erg persoonlijk, en misschien ben ik zelfs de enige met deze irritatie, maar daarom kunnen misschien wat andere mensen hun eigen mening hier neerzetten om eens te kijken hoe men daarover denkt?
 
Vraagje aan de mods, waarom doen jullie niks aan stemmingmakerij?
Is een ruim begrip, dat weet ik, maar sommige opmerkingen raken kant nog wal en zijn alleen bedoeld om het vuurtje op te porren.

Daarnaast zijn sommige avatars nou ook niet bepaald normaal te noemen...

Ik persoonlijk heb daar moeite mee, en reageer daardoor soms geirriteerd op sommige mensen, of klik het topic al weg doordat een ander het topic heeft vervuild (dus niet de topicstarter) waardoor in elk geval ik verzuim een antwoord tegeven aan de persoon met de problemen.

Dit alles is misschien erg persoonlijk, en misschien ben ik zelfs de enige met deze irritatie, maar daarom kunnen misschien wat andere mensen hun eigen mening hier neerzetten om eens te kijken hoe men daarover denkt?


Je hebt op zich een punt, maar het is natuurlijk heel persoonlijk, iedereen heeft het recht om zich te uiten, of zijn of haar mening te geven. Ik zelf post ook niet om anderen voor de benen te schoppen, maar ik uit wel mijn mening.

Het heeft denk ik ook met de aanwas van nieuwe posters te maken. Een forum als dit is ook een ideale plek om heel stoer je frustratie weg te typen......

Maar ja, ben benieuwd hoe het bestuur van het MVG over je opmerking denkt.
 
Vraagje aan de mods, waarom doen jullie niks aan stemmingmakerij?
Is een ruim begrip, dat weet ik, maar sommige opmerkingen raken kant nog wal en zijn alleen bedoeld om het vuurtje op te porren.

Daarnaast zijn sommige avatars nou ook niet bepaald normaal te noemen...

Ik persoonlijk heb daar moeite mee, en reageer daardoor soms geirriteerd op sommige mensen, of klik het topic al weg doordat een ander het topic heeft vervuild (dus niet de topicstarter) waardoor in elk geval ik verzuim een antwoord tegeven aan de persoon met de problemen.

Dit alles is misschien erg persoonlijk, en misschien ben ik zelfs de enige met deze irritatie, maar daarom kunnen misschien wat andere mensen hun eigen mening hier neerzetten om eens te kijken hoe men daarover denkt?
SayWhat,
Ik denk dat je gelijk hebt in deze. Sommige postings wekken inderdaad een lichte irritatie op, vooral als er ongenuanceerd uitlatingen in staat.
De lust om een serieus antwoord te geven vergaat je dan soms.
 
SayWhat,
Ik denk dat je gelijk hebt in deze. Sommige postings wekken inderdaad een lichte irritatie op, vooral als er ongenuanceerd uitlatingen in staat.
De lust om een serieus antwoord te geven vergaat je dan soms.

Kan je een voorbeeld geven? Ik kan namelijk ff niets vinden.....
 
Vraagje aan de mods, waarom doen jullie niks aan stemmingmakerij?
Is een ruim begrip, dat weet ik, maar sommige opmerkingen raken kant nog wal en zijn alleen bedoeld om het vuurtje op te porren.

Daarnaast zijn sommige avatars nou ook niet bepaald normaal te noemen...

Ik persoonlijk heb daar moeite mee, en reageer daardoor soms geirriteerd op sommige mensen, of klik het topic al weg doordat een ander het topic heeft vervuild (dus niet de topicstarter) waardoor in elk geval ik verzuim een antwoord tegeven aan de persoon met de problemen.

Dit alles is misschien erg persoonlijk, en misschien ben ik zelfs de enige met deze irritatie, maar daarom kunnen misschien wat andere mensen hun eigen mening hier neerzetten om eens te kijken hoe men daarover denkt?
Dat we niets tegen stemmingmakerij doen is nogal gechargeerd, niet alles speelt zich nl. af in de openbaarheid. Waar we tot nog toe wel rekening mee houden zijn posts met een hoop emotionele lading. Dàt zijn met name de draadjes waar vaak bijval/afkeuring in ontstaan. Naarmate Ziggo zijn zaken beter voor elkaar krijgt zal ook dat effect verminderen. Ik constateer dat die trend zich reeds heeft ingezet.

Bedenk ook dat we maar met een handjevol mods zitten en dat het forum behoorlijk levendig is, dus niet alles valt altijd meteen op. Daarnaast hebben we ook de "kwalijk bericht melden knop" die ons daarin behulpzaam kan zijn. Zeker als daarmee meerdere "hits" op bepaalde berichten komen. Tenslotte is moderatie nu niet bepaald iets wat alleen maar eenzijdig moet worden opgelegd de forum deelnemers hebben daarin evenzeer een rol.
 
@Bullet NL :
Maar ja, ben benieuwd hoe het bestuur van het MVG over je opmerking denkt.
Tja, m'n mening als Mod heb ik net gegeven. Als MGV bestuur willen we maximaal effect met het forum bereiken. Dan bekijk je het dus louter zakelijk. Dan wil je een forum bieden waar klanten en Ziggo zich "prettig" voelen. Dan wil je als MGV een brug vormen tussen klant en provider. De basis daarvoor wordt gevormd door wederzijds respect. Aan de ene kant wil je nuanceren en aan de andere kant probeer je uit te leggen waarom Ziggo het soms anders doet dan men wenst. En als we met z'n allen vinden dat Ziggo het anders moet doen dan moeten we ze zien te overtuigen. En ook daar kom je dus regelmatig in een spagaat terecht.
 
Ik heb ondertussen heel wat provider- of gebruikersforums bezocht. Heb ooit het Zonnet forum links laten liggen toen het het Tele2 forum werd, dat binnen no-time volstroomde met (al dan niet gegronde, maar vaak emotionele) klachten over het gloednieuwe pakket met TV en voetbal. Daarvoor was het een zeer gewaardeerd forum waar ook medewerkers postten (ook daar was een raymond die news-zaken behandelde, toeval??).

Vergeleken met de forumposts bij de overgang Zonnet/Versatel naar Tele2 vind ik het hier gelukkig nogal meevallen. Hierdoor lukt het vrij aardig om tussen de emoties door te lezen, en al te negatieve posts te negeren. Toch was ik het wel eens met het eerder geplaatste voorstel voor een afkoelperiode na registratie om al te emotionele reacties/posts te vermijden.

Gelukkig is het aantal 'een-bericht-posters' flink aan het afnemen, en wordt de afkoelperiode minder relevant. Forumleden die standaard negatief reageren zullen er altijd zijn. Deze zijn gemakkelijk te negeren, al dan niet door een filter in te stellen.

Het gaat dus de goede kant uit. Extra moderatie lijkt mij momenteel niet meer nodig. De mods/bestuursleden liggen al vaak genoeg in een spagaat lijkt me.
 
@Bullet NL :
Tja, m'n mening als Mod heb ik net gegeven. Als MGV bestuur willen we maximaal effect met het forum bereiken. Dan bekijk je het dus louter zakelijk. Dan wil je een forum bieden waar klanten en Ziggo zich "prettig" voelen. Dan wil je als MGV een brug vormen tussen klant en provider. De basis daarvoor wordt gevormd door wederzijds respect. Aan de ene kant wil je nuanceren en aan de andere kant probeer je uit te leggen waarom Ziggo het soms anders doet dan men wenst. En als we met z'n allen vinden dat Ziggo het anders moet doen dan moeten we ze zien te overtuigen. En ook daar kom je dus regelmatig in een spagaat terecht.

Denk met name dat de "brug" heel belangrijk is. Een spreekbuis van de klanten, een ware belangenbehartiger..... Maar wel realistisch en rekeninghoudend met de belangen van een commercieel bedrijf als Ziggo

Is het daarom ook een idee om in kaart te brengen hoeveel Ziggo abonnees het ZGV (MGV) achter zich heeft staan?
Een soort van aanmeldings pagina, zonder verplichting oid...?
 
Is het daarom ook een idee om in kaart te brengen hoeveel Ziggo abonnees het ZGV (MGV) achter zich heeft staan?
Een soort van aanmeldings pagina, zonder verplichting oid...?
De meerwaarde van een MGV/ZGV wordt niet zozeer bepaald door de grootte van de achterban maar meer door wat je te bieden hebt. Qua aantal leden zou dit momenteel ook erg geflatteerd zijn omdat we nu nog vnl. "teren" op ex-MK-leden.

Hoe groot zou je moeten zijn op een paar miljoen klanten om puur getalsmatig een bepalende factor voor Ziggo te zijn? Eerlijk gezegd zou zoiets alleen tellen als je een club militante dwarsliggers vormt en zaken echt daarmee constant moet afdwingen. Voor MK telde altijd meer wat het forum en website met zich meebracht, zowel numeriek als qua inhoud en natuurlijk ook de publiciteits waarde. Tenslotte putten er ook heel wat media hun informatie hier uit.

Het gaat daarbij dan ook niet alleen om de kwaliteiten van de bestuurders maar nog meer om het potentieel aan kennis en ervaring op de meest uiteenlopende terreinen waarover je met een forum kan beschikken. Immers we leveren niet alleen maar kritiek maar komen ook met suggesties, waar MK in het verleden al diverse malen gebruik van heeft gemaakt. Op die manier creëer je een win-win situatie en dat blijkt in praktijk veel meer op te leveren dan een conflict model.

Voor Ziggo is het niet anders, ook al lijkt het er aan de buitenkant op dit moment wat minder op, maar wij zien nog steeds een bedrijf met medewerkers die er echt wat van willen maken.
 
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reacties in deze thread, maar voor wat het waard is ook nog even mijn mening:
- dit forum moet ruimte blijven bieden voor het ventileren van frustratie. Anders verliest het forum denk ik snel zijn doel. Maar de laatste tijd vind ik idd de één-bericht-posters nogal meevallen, nemen de beroepszeurders ook in aantal posts af en worden al te erge posts inhoudelijk en correct gecorrigeerd door medegebruikers en mods;
- en ook moet van mijn hart dat op zijn tijd sommige personen niet zijnde mods wat overdrijven van corrigeren van in hun ogen te negatieve posts. Kijk, dat jij geen problemen heeft wil niet zeggen dat niemand ze heeft :wink: Reageren dat iemand niet moet zeuren omdat er eigenlijk geen problemen zijn werkt dan nogal als een rode lap met leuke uit de bocht vliegende topics als gevolg.

Kortom: de laatste tijd gaat het wat mij betreft prima, de topics die nu nog uit de bocht vliegen is omdat op een ongenuanceerde post een post volgt van een even ongenuanceerde alles goedprater niet zijnde mod met alle welles-nietes die dan meestal volgt.

PS: ook ik irriteer me mateloos aan mensen met avatars als Sicko, Zuigo of wat niet meer zij. Verbieden/censureren lijkt me echter niet de goede weg, hopelijk komen die mensen er zelf achter dat ze met zo'n avatar niet bepaald serieus genomen gaan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan