• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Diverse problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter83

Hallo,

Ik heb diverse storingen in mijn PVR.

1. Regelmatige reboot (bekend probleem) gebeurt trouwens ook als ontvanger standby staat. Zat laatst een DVD te kijken, plopt opeens het Humax beeld er tussen door.

2. Dagelijks op willekeurige momenten valt het beeld weg (analoog ook slecht). Na een tijdje heb ik weer beeld.
Signaalsterkte 54%
Signaalkwaliteit 40%
Normaal: 100% om 63%
Storingen zijn van korte duur. Ongeveer 5 tot 15 min.
De storing is ook maar op een aantal zenders. Van Ned1 tot RTL8, Discovery doet het bijvoorbeeld wel.

3. Soms de melding "preview periode verlopen"

Hebben jullie dit ook? (vooral nr 2.)

Ik heb een Hirschmann muur doos met Hirshmann kabel direkt op IPVR9200.
Verder geen splitter, versterkers of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even de storingscode's:
E37-32
E38-32
E48-32
BER loopt op naar 3000 tot 4000
Bij sterkte 54% / kwaliteit 40%

Gisteravond van ongeveer 23.00 tot minimaal 00.15 storing gehad.
Vanochtend de humax weer aangezet... En weer perfect beeld!
Sterkte 60 % / kwaliteit 100%
BER: 0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BER loopt op naar 3000 tot 4000
Bij sterkte 54% / kwaliteit 40%
Als je BER (Bit Error Rate) niet gelijk is aan nul dan heb je meestal last van storing in je binnenkomende signaal. Vooral omdat het bij jou kort-durend en willekeurig is, kan het een lokale stoorzender zijn. Ik denk dan aan een GSM telefoon die je misschien naast je ontvanger neerlegt en die zich af en toe meldt. Het kan ook een basispost of handset van een DECT telefoon zijn bijvoorbeeld of een Wifi router of laptop. Een beetje afhankelijk van de kwaliteit van je huisinstallatie kan datzelfde ook verder weg ontstaan, door een apparaat in je huis.

Controleer je huisinstallatie (coax kabels en versterkers en zo) door eens zo min mogelijk eraan te hangen en de ontvanger voor test eens alleen aan te sluiten zonder splitters, kabels die naar slaapkamer lopen e.d. En zet eventuele DECT basisposten, handsets en GSM's en andere draadloze dingen (koptelefoons etc) uit en kijk of het dan wegblijft.
 
Dat is het dus juist. Ik heb maar 1 tv en dus maar 1 kabel van een meter vanaf de groene kabel (overnamepunt) naar mijn IPVR9200. Heb er verder niks bij staan. Mijn pc-netwerk is ook maar 1 kabel (geen draadloos) en ligt in andere kant van huis. Heb geen vaste telefoon en mijn mobiel ligt ook niet in de buurt.

Het rare vind ik dat ook mijn analoge signaal slecht is tijdens die storingen.
 
Het rare vind ik dat ook mijn analoge signaal slecht is tijdens die storingen.
Niet zo raar, dat is juist een bevestiging dat er "iets" niet goed gaat met je signaal wat binnenkomt.

Als je aan de kabel of aansluitdoos rommelt, tikt en zo blijft het signaal dan stabiel, misschien zit er ergens iets los ? Test ook nog eens met een andere kabel tussen aansluitpunt en TV. Als je het analoog goed kunt zien wanneer je signaal slecht is kun je daar misschien iets mee testen. Als het echt op de aansluitdoos slecht is moet de oorzaak buiten je huis zitten.

Enige oplossing is dan om via de helpdesk een monteur te laten komen die het signaal kan controleren en de aansluitingen buien langsloopt. Hopelijk treedt het probleem dan op als de monteur er is.

Houdt eens een tijdje een logboek bij wanneer het optreedt, misschien zit er een vast patroon in. Dat kan handig zijn bij foutzoeken.
 
Als de analoge ontvangst ook slecht is, lijkt het inderdaad een coaxkabel probleem. Zoals Cees schijft, rammel eens aan de stekkers van de kabels.
Je kan dit beter eerst controleren voordat je een monteur laat komen. Als het ligt aan je huisinstallatie. dan zou je misschien moeten betalen.
Hoewel, als ik de nieuwe policy van Ziggo goed begrijp, geven ze veel meer service aan de klant dan vroeger.... :wink:
 
Heb ik ook al gedaan. Kabel zit gewoon goed. Maar zoals ik nu tv zit te kijken, is het signaal stabiel op 100% om 60%. Dat betekent dus totaal geen storing.
En dan kan het opeens gaan blokken en dan valt het beeld weg.
 
Maar klantenservice bellen heeft toch geen nut. Krijg je de melding:
Sorry meneer, maar we hebben geen storing gemeld staan, dus het kan niet aan ons liggen. Draai uw scartkabel maar even om.
Waarschijnlijk wordt het wachten op een software update van Humax. Zijn ze druk mee bezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan