• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je het al geprobeert om je (dure) Denon te omzeilen en rechtstreeks van je decoder naar je tv te gaan om te checken of je dan nog steeds lipsync problemen hebt?
Want die test heb ik (nog) niet terug kunnen vinden in deze discussie.

Gert.

Gert,

Anderen hebben het al wel uitgeprobeerd. Tot nu toe nog niet gelezen dat het verschil maakt of je AV versterker of reciever ertussen zit of niet.

Ik ben al een tijdje van plan de Humax 5050 aan te schaffen. Ik heb al een paar jaar zitten wachten op een decoder die ook HD op kan nemen.
Maar de berichten op diverse fora over de mindere SD kwaliteit en gebrek aan tijd hebben me er tot nu toe van weerhouden. Ik kan nu een Humax 5050 op proef krijgen om het eerst uit te proberen.

Omdat ik wat lastig bij de kabels achter de versterker kan is dat het uitgelezen moment om de Samsung decoder dan ook eens direct op de Sharp aan te sluiten. Met een beetje mazzel komt het er deze week nog wel van.
Ik zal dan berichten over de uitkomsten van mijn experimenten.
 
Heb je het al geprobeert om je (dure) Denon te omzeilen en rechtstreeks van je decoder naar je tv te gaan om te checken of je dan nog steeds lipsync problemen hebt?
Want die test heb ik (nog) niet terug kunnen vinden in deze discussie.

Gert.

Ik heb een (nog duurdere) Denon en optisch of via HDMI blijft lipsync problemen geven. Het punt is dus dat SD geen lipsync probleem geeft en NED 1,2,3 en History HD dus wel.
Ik heb helaas een (dure) tv zonder luidsprekers dus rechtstreeks kan ik dat niet testen.
 
Allereerst moet je het probleem kunnen reproducen, wat ons vooralsnog niet lukt. Verder is voor het stellen van een diagnose in deze situaties nodig om invloeden uit te sluiten. Dat wij op dit moment geen idee hebben is niet zo bijzonder, Samsung Korea heeft ook geen idee. Het lijkt erop dat er samenhang is tussen de samsung H360 en de NPO HD content. Of het probleem te wijten is aan de ontvanger of alleen aan het bron signaal, of aan de wijze waarop wij het signaal bewerken of dat andere invloeden ook nog een rol spelen dat weten we dus niet. De veronderstelling dat het niet bij voormalig @Home voorkwam bleek ook niet juist. Kortom, we weten nog niets (zeker).

Dus Ziggo doet ook bewerkingen met het signaal? Ik had dit al eens ergens gevraagd maar toen werd er kort maar krachtig nee geantwoord.
 
Dus Ziggo doet ook bewerkingen met het signaal? Ik had dit al eens ergens gevraagd maar toen werd er kort maar krachtig nee geantwoord.

Ze zullen altijd iets doen. Anders waren alle zenders zonder smartcard te zien.
 
Dus Ziggo doet ook bewerkingen met het signaal? Ik had dit al eens ergens gevraagd maar toen werd er kort maar krachtig nee geantwoord.

ja, scramblen / mulitplexen. zonder bewerkingen zou je niets ontvangen
 
@Anoniem
Heb even e.e.a. geprobeerd met de Samsung ( heb er tenslotte 2 ) maar het er uit halen van de kaart maakt niet uit.
Wel is het geluid van 1,2 en 3 op zowel de beide samsungs en de Humax 5000 beduidend zachter als op de andere zenders.
(decoder staat voluit)
Het scheelt zelfs zoveel dat als je van Ned3 HD naar RTL 4 zapt je bijna uit je stoel valt !
 
@ Anoniem,

Zover ik uit de specs heb kunnen halen kan een Samsung 360 een bitstream van 30 Mb/s aan en een Humax 5050 15 Mb/s.
Wat me dan verbaast is dat een Humax geen sync problemen heeft, terwijl die minder "reserve" heeft qua capaciteit / snelheid :?

Weet jij misschien waar de gemiddelde en maximum HD bitstreams (straks) op uit gaan komen :?:
Ik begrijp dat er nu al HD zenders zijn die tot 20 Mb/s gaan.
Theoretisch zou de Humax daar dus al aan te kort moeten komen / problemen mee kunnen / moeten hebben.
Aangezien ik van plan ben om een Humax 5050 aan te schaffen is mijn vraag hoe toekomst zeker zo'n Humax 5050 dan is en of die al offficieel door Ziggo gecertificeerd is :?:
 
De humax 5000 kan ook 15 mbits aan maximaal.. hoop niet dat ik daar dan straks ook weer problemen mee ga krijgen,heb hem wel moeten kopen vanwege de problemen met de Samsung 360.
 
Ik heb een (nog duurdere) Denon en optisch of via HDMI blijft lipsync problemen geven. Het punt is dus dat SD geen lipsync probleem geeft en NED 1,2,3 en History HD dus wel.
Ik heb helaas een (dure) tv zonder luidsprekers dus rechtstreeks kan ik dat niet testen.

Zijn wel veel mensen die het geluid via een andere apparaat afspelen die lipsync problemen hebben...
 
Zijn wel veel mensen die het geluid via een andere apparaat afspelen die lipsync problemen hebben...

Maar ook genoeg mensen die de DCB-H360RA rechtstreeks via HDMI 1.3 aan hun tv en via componenet & optic audio via de reciver hebben lopen en die in beide gevallen lipsync problemen hebben.

Het maakt dus niet uit hoe het geluid tot je komt, de lipsync blijft. Het zit hem echt in het signaal, we praten ook niet over millisecondes, maar over echt grote verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan