• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiting geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
M.i zou dat alleen op de S/PDIF moeten worden gedaan of - op zijn minst - instelbaar alleen op S/PDIF. In huidge de situatie blijf je een "echo" houden (tenzij je het TV geluid uitzet).

Instelbaar dan, want anders werkt mijn constructie niet meer :grin:. Ik vind het niet zo'n probleem om het geluid van de TV uit te moeten zetten.
 
Maar waarom zou je zowel het geluid van je TV als je stereo gelijktijdig aan willen?
 
Maar waarom zou je zowel het geluid van je TV als je stereo gelijktijdig aan willen?

das inderdaad niet zo zinvol, behalve dit:
de juiste vertraging instellen, zijnde het moment dat de echo wegvalt!
 
Maar waarom zou je zowel het geluid van je TV als je stereo gelijktijdig aan willen?

Ik denk dat niemand het geluid van de TV perse aan wil hebben, maar dat men het geluid van de TV niet steeds uit wil zetten. Dat lijkt het zelfde maar is niet zo.

Ik moet het geluid van de TV uitzetten om de echo te voorkomen (ik krijg de vertraging niet zo ingesteld dat de echo wegvalt). Ik kan dat niet doen door de muteknop op de TV AB want dan hoor ik ook uit mijn versterker niets meer. Ik moet via een menu-optie van de TV de tv-speakers uitschakelen. Niet moeilijk maar het zijn toch weer een paar handelingen. Bovendien, en dat vind ik vervelender, als ik het vergeet terug te zetten en mijn dochtertje of mijn vrouw wil de volgende dag TV kijken dan komt er geen geluid uit de TV.
 
Ik denk dat niemand het geluid van de TV perse aan wil hebben, maar dat men het geluid van de TV niet steeds uit wil zetten. Dat lijkt het zelfde maar is niet zo.

Ik moet het geluid van de TV uitzetten om de echo te voorkomen (ik krijg de vertraging niet zo ingesteld dat de echo wegvalt). Ik kan dat niet doen door de muteknop op de TV AB want dan hoor ik ook uit mijn versterker niets meer. Ik moet via een menu-optie van de TV de tv-speakers uitschakelen. Niet moeilijk maar het zijn toch weer een paar handelingen. Bovendien, en dat vind ik vervelender, als ik het vergeet terug te zetten en mijn dochtertje of mijn vrouw wil de volgende dag TV kijken dan komt er geen geluid uit de TV.
Je zou ook kunnen overwegen het geluid rechtstreeks via optisch van de Humax naar je AV-versterker te halen, dat scheelt je zeer waarschijnlijk ook een DA-AD conversie en zou in theorie fijner moeten klinken. Maar je verliest dan inderdaad wel het gemak dat je automatisch luistert naar wat je ziet (plus dat je versterker aan moet staan), tenzij je natuurlijk een Harmony AB oid in de strijd gooit.
 
Dat heb ik dus gedaan en dan het geluid op de TV uit! Werkt prima. Ben ik klaar met kijken, versterker uit en volume op TV weer wat hoger. Kan mijn vrouw ook best wel hoor!:lol:
 
Dat heb ik dus gedaan en dan het geluid op de TV uit! Werkt prima. Ben ik klaar met kijken, versterker uit en volume op TV weer wat hoger. Kan mijn vrouw ook best wel hoor!:lol:
En zelfs dat zou je een Harmony automatisch kunnen laten doen bij het afsluiten van de activiteit "TV Kijken" oid, maar ja als je die Harmony dan toch hebt, dan kun je hem beter gewoon elke keer als je tv gaat kijken die AV-versterker een slinger laten geven, blijft 1 druk op de knop. Mevr Jodokus kan het, beide Jodokussen jr overigens ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan