• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De Eerste Ervaringen met Ziggo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo

Dit is de mail die ik naar Ziggo gestuurd heeft:

vraagopmerking: Ik heb 14-05 2008 via Cassema een alles in 1 pakket besteld en op 29-05 2008 is de moddem geinstaleerd, maar tot op heden heb ik nog geen emailadres, kan ik nog steeds niet gebeld worden en heb ik ook de digitale recorder niet ontvangen, nu is mijn vraag waneer wordt dit eens in orde gemaakt, ik heb met TNT gebeld maar er is geen achterstand bij hun bekend wat er steeds tegen mij wordt gezegd volgens mij druisd dat in tegen wat jullie tegen mij zeg, graag wil ik nu eens een duidelijk antwoord.

Dit is het antwoord die ik vandaag kreeg:

[FONT='Verdana','sans-serif']Geachte heer/ mevrouw,[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Onlangs ontvingen wij van u het onderstaande e-mailbericht wat wij helaas niet eerder van een reactie hebben kunnen voorzien. Wij betreuren dit ten zeerste en bieden u hiervoor onze verontschuldigingen aan.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Hierbij doen wij u antwoorden toekomen op een vijftal veelgestelde vragen en hopen u hiermee van dienst te kunnen zijn. Mocht uw vraag alsnog niet beantwoord zijn, dan verzoeken wij u deze e- mail te beantwoorden en de vraag waarop u een reactie wenst nogmaals aan de klantenservice te stellen.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Gaat mijn Casema e-mailadres vervallen nu Casema overgegaan is in Ziggo?[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Nee, de bestaande Casema e-mailadressen zullen behouden blijven. Nieuwe klanten en bestaande klanten die een nieuw e-mailadres aan willen maken, krijgen vanaf heden een Ziggo e-mailadres. In plaats van [email protected] wordt dit dan [email protected]. [/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik wil mijn facturen digitaal inzien, maar krijg geen toegang tot ‘Factuur Online’.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Inmiddels kunt u via www.ziggo.nl inloggen op ‘Mijn Ziggo’ en hier uw openstaande en betaalde facturen inzien en uitprinten. In verband met de overgang naar de nieuwe Ziggo website is deze dienst enige tijd niet beschikbaar geweest, waarvoor onze verontschuldigingen.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik heb een vraag over de inhoud van een door Ziggo geïncasseerd bedrag.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Wij adviseren u om gebruik te maken van ‘Factuur Online’. Hier kunt u gedetailleerd nalezen welke verrekeningen er zijn geïncasseerd en kunnen Ziggo Telefonie abonnees ook inzicht krijgen in de gebelde telefoonnummers en gesprekskosten.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Onlangs bestelde ik (telefonisch of via de Ziggo website) [/font][FONT='Verdana','sans-serif']één of meerdere Ziggo producten. Ik heb echter nog geen bevestiging ontvangen. Klopt dat?[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Na een bestelling ontvangt u ten allen tijden een schriftelijke bevestiging per post. Hierin wordt kenbaar aangegeven wat u besteld heeft, wat de maandelijks en/ of eenmalige kosten zullen zijn en wanneer wij verwachten de signalen te kunnen leveren. Heeft u de bestelling langer dan 7 werkdagen gemaakt, dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met de Ziggo Klantenservice op het onderstaande telefoonnummer.[/font][FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Onlangs bestelde ik een digitale ontvanger en/ of een modem en/ of een draadloze router en deze is nog niet bezorgd, terwijl mij kenbaar was gemaakt dat dit binnen 14 dagen plaats zou vinden.[/font][FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Er is een vertraging ontstaan in de verzending van deze hardware producten. Wij verzoeken u nog uiterlijk 14 dagen geduld te hebben. Wij doen ons uiterste best uw pakket(ten) zou spoedig mogelijk over te dragen aan TNT Post welke de producten bij u zal aanbieden.[/font][FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn Ziggo productenpakket.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']U kunt wijzigingen kenbaar maken door middel van het [/font][FONT='Verdana','sans-serif']wijzigingsformulier op www.ziggo.nl. [/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik kan mijn webmail niet vinden op de Ziggo website.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']U kunt op uw webmail inloggen via [/font][FONT='Verdana','sans-serif']www.ziggo.nl en rechtsboven aan het openingsscherm klikken op ‘webmail’. Hier kunt u vervolgens kiezen voor (het voormalige) Casema webmail. [/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op [/font][FONT='Verdana','sans-serif']www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Met vriendelijke groet,[/font]

[FONT='Verdana','sans-serif']***)[/font][FONT='Verdana','sans-serif'][/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Afdeling Klantenservice[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ziggo B.V.[/font]
[FONT='Verdana','sans-serif']Ik weet het niet maar volgens mij staat het antwoord er niet bij[/font]

Mod : ***) Naam verwijderd.
 
Ziggo

Even later kreeg ik deze reactie van hun:

Geachte heer/mevrouw,

U kunt ons op de volgende manieren bereiken:



Via onze website www.ziggo.nl
Hier kunt u terecht voor veel gestelde vragen, het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.



Via de post:
ZIGGO
Postbus 43048
3540 AA UTRECHT

Via de telefoon:
Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur.


Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.


Wat een geweldige antwoorden hier heb ik dus 3 weken op moeten wachten, wat een geweldig bedrijf.
 
Dat is fijn.
Zou je ook willen delen wat dat compromis is en waarom er een compromis gesloten moest worden ?
Ik wil voor 1 juli definitief weten waar ik aan toe ben.
Anders wordt het na 10 jaar kabel tijd voor adsl.


hier dan het antwoord

Mart

quote

Geachte heer Marbus,


Naar aanleiding van ons telefoongesprek schrijven wij u dit bericht.

Allereerst vinden wij het zeer vervelend dat het Totaal pakket niet op
tijd is geleverd. Hierdoor kon mevrouw Marbus haar 80ste verjaardag niet
optimaal vieren. Hiervoor willen wij u onze excuses aanbieden.

We bieden mevrouw Marbus een maand gratis internet aan. Daarnaast zullen we 30 euro aanbieden voor de gemaakte belkosten.

Omdat mevrouw Marbus haar verjaardag niet optimaal kon genieten zullen
wij een bos bloem sturen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via https://help.ziggo.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Ziggo
Afdeling Klachten

unquote
 
Dat vind ik nou ook

En ja ik was misschien wat fel, maar dat is misschien de onmacht.
Ook moet ik vertellen dat dank zij BenJ's hulp op de achtergrond, misschien nog langer had moeten wachten.
Dus ook hulde aan BenJ.

Mart
 
Dat is inderdaad wel netjes van Ziggo.
Maar om nu direct anders over Ziggo en de problemen door de fusie te gaan denken gaat me wat te ver.
De eerste maanden zitten "oude" @Home klanten nog met pakketten die niet de snelheid hebben die beloofd wordt.
Maar mijn internet is zowaar een HELE DAG niet uitgevallen.(zichtbaar in een logfile) en zo te zien is mijn modem nu eindelijk ook goed geregistreerd.
Niet dat dat een vooruitgang is t.o.v. mijn "oude" @Home aansluiting, voor mijn "nieuwe" "oude" Ziggo/@Home aansluiting is het al heel wat :lol:
 
Het volgende verhaal is gaande:

12 Juni jongstleden hebben wij hier het Alles-in-1 Plus pakket besteld bij Ziggo. Tot op heden nog nog nooit een bevestigingsbrief noch pakket mogen ontvangen.

Tot mijn verbazing kom ik gisterenavond thuis uit mijn werk en blijkt de telefoon afgesloten te zijn: Kortom de portering van KPN naar Ziggo is al in gang gezet maar ik heb nog helemaal geen modem of pakket thuis.

Gisteravond dus maar gelijk in de telefoon geklommen:
1ste afdeling wist te melden dat het pakket gisteren verstuurd was en dus in de loop van deze week aan moet komen. Verzocht om tijdelijk nummer door te laten schakelen naar mobiel dus werd ik doorverbonden met TD Telefonie. Daar werd me verteld dat het pakket niet te traceren was bij Select Vracht omdat het daar niet aangemeld was, wederom het verzoek om de telefoon dan voorlopig maar naar een 06 door te laten schakelen en daarvoor werd ik wéér met een andere afdeling doorverbonden. De persoon op die afdeling wist me alleen te vertellen dat het raar was dat het Internet (@home Internet Regelmatig) het nog wel deed omdat hij de naam van de modem niet meer kon traceren in het systeem (Hoezo zou dat ook afgesloten moeten zijn dan?) maar kon me niet verder helpen, wederom terugverbonden met TD Telefonie. Daar werd ik uiteindelijk geholpen, heb een referentienummer gekregen en de TD Telefonie gaat het telefoonnummer voorlopig doorverbinden naar een 06 (wat tot op heden nog niet het geval blijkt). Dan nog mijn vraag over de status van het pakket. De medewerker wist me te melden dat we waarschijnlijk slachtoffer zijn geworden van een interne storing op het distributiecentrum van Ziggo, hij heeft nu een order aangemaakt bij de superpickers van Ziggo zodat er spoed achter de verzending wordt gezet, daar heb ik ook een referentienummer voor gekregen.

Al met al heb ik nu al 40 minuten met een mobiele telefoon naar Ziggo moeten bellen !! En is het dus maar afwachten of en wanneer het nummer doorgeschakeld gaat worden + of en wanneer ons pakket eens binnenkomt!!
Ik vind het een hele slechte zaak dat Ziggo zonder enige kennisgeving (bevestigingsbrief etc) alles al in gang heeft gezet waardoor wij nu waarschijnlijk dagenlang telefonisch niet bereikbaar zullen zijn (het is maar te hopen dat het Internet wel gewoon blijft draaien)!! Heb dan ook zeer weinig vertrouwen in de beloften en uitspraken van de medewerkers.Tot die tijd gaan al mijn mobiele rekeningen richting Ziggo.
 
Update:

Zaterdagavond is doorschakelen naar mobiele telefoon voorlopig in werking getreden. Blijft toch lastig aangezien ik op mijn werk constant telefoon krijg op het thuisnummer.

Maandagavond kom ik terug van mijn werk, blijk het internet ook al afgesloten te zijn. Weer in de telefoon geklommen:
Pakket moet onderweg zijn en hopelijk is het morgen of overmorgen binnen (maar dat kan ook eind deze week of begin volgende week zijn, nee daar schieten we iets mee op!). De dagen dat we nu zonder telefoon en internet zitten kunnen we (tegen bepaalde voorwaarden) declareren via e-mail. Zeker weten dat mijn mobiele telefoonrekening ook de richting van Ziggo ingaat!
Maar weer afwachten of pakket dan vandaag of morgen thuis staat, maar ben de loze beloften van Ziggo inmiddels meer dan zat!
 
Update:

Zaterdagavond is doorschakelen naar mobiele telefoon voorlopig in werking getreden. Blijft toch lastig aangezien ik op mijn werk constant telefoon krijg op het thuisnummer.

Maandagavond kom ik terug van mijn werk, blijk het internet ook al afgesloten te zijn. Weer in de telefoon geklommen:
Pakket moet onderweg zijn en hopelijk is het morgen of overmorgen binnen (maar dat kan ook eind deze week of begin volgende week zijn, nee daar schieten we iets mee op!). De dagen dat we nu zonder telefoon en internet zitten kunnen we (tegen bepaalde voorwaarden) declareren via e-mail. Zeker weten dat mijn mobiele telefoonrekening ook de richting van Ziggo ingaat!
Maar weer afwachten of pakket dan vandaag of morgen thuis staat, maar ben de loze beloften van Ziggo inmiddels meer dan zat!

Mijn modem was ook verdwenen uit het systeem terwijl ik het Ziggo pakket nog niet had. (duurde in totaal 6 weken) Na het doorgeven van type, serienr en macnr. werkte mijn internet binnen 5 minuten weer. Ze kunnen het dus heel snel oplossen, het is erg afhankelijk van de medewerker die je aan de telefoon krijgt. Dat ze je laten wachten op het pakket is belachelijk.
 
Mijn modem was ook verdwenen uit het systeem terwijl ik het Ziggo pakket nog niet had. (duurde in totaal 6 weken) Na het doorgeven van type, serienr en macnr. werkte mijn internet binnen 5 minuten weer. Ze kunnen het dus heel snel oplossen, het is erg afhankelijk van de medewerker die je aan de telefoon krijgt. Dat ze je laten wachten op het pakket is belachelijk.

Goed dat ik dat weet. Mocht dat pakket vandaag of morgen niet binnen zijn dan ga ik weer gelijk bellen. Het is al schandalig dat Ziggo ons zonder enige weet overal van afsluit, maar wat nog zeker zo erg is is het feit dat men keer op keer maar weer valse beloften doet over de verzending van dat pakket.
Als dat pakket binnen is is in feite al het gedonder in 1x opgelost (tenminste... dat is wel te hopen). Hoe zijn jouw ervaringen of wacht je ook nog altijd op dat pakket?
 
Goed dat ik dat weet. Mocht dat pakket vandaag of morgen niet binnen zijn dan ga ik weer gelijk bellen. Het is al schandalig dat Ziggo ons zonder enige weet overal van afsluit, maar wat nog zeker zo erg is is het feit dat men keer op keer maar weer valse beloften doet over de verzending van dat pakket.
Als dat pakket binnen is is in feite al het gedonder in 1x opgelost (tenminste... dat is wel te hopen). Hoe zijn jouw ervaringen of wacht je ook nog altijd op dat pakket?

Als het pakket binnen is, dan is het gedonder opgelost?
Wat denk je dat er dan gebeurd. Plug je modem er maar eens in dan. Dat zal niet werken, want men heeft je oude modem toch weer aangesloten?

Ik heb het pakket binnen en, ondanks dat ik al vele mensen in de omgeving heb aangesloten, ik waag me er niet aan. Morgenvroeg komt er een monteur de zaak aansluiten. Het is tenslotte gratis en zij hebben vaak rechtstreekse nummers van mensen die de modems om kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan