• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

snelheid alles-in-1 plus beneden peil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dames en heren, hoe voeren jullie de snelheids testen uit?


Voor een juist beeld dien je de pc op te starten in veiligemode met netwerk ondersteuning. Maak tevens gebruik van een LAN-kabel naar het modem, haal je router er tijdelijk tussen uit.
 
Plus loopt hier als een klokje :thumb up:

556903810.png
 
Loopt hier ook als een zonnetje, bedraad aan router en alle beveiliging software draaiend.
 
Dames en heren, hoe voeren jullie de snelheids testen uit?


Voor een juist beeld dien je de pc op te starten in veiligemode met netwerk ondersteuning. Maak tevens gebruik van een LAN-kabel naar het modem, haal je router er tijdelijk tussen uit.

Dus met andere woorden de Pc altijd opstarten in Veilige Modus met netwerk ondersteuning, laat me niet lachen het hoort in gewone modus goed te zijn.
Ik zit hier als sinds april al met een lekke las op 7 meter uit mijn gevel met als gevolg een internet snelheid die veel weg heeft van een jojo Ziggo weet ervan maar legt het vervolgens bij de BAM neer dat er niks word gerepareerd.
En dan ga je vertellen dat voor iedereen de problemen opgelost zijn door de PC in veilige modus op te starten.
 
Hier dus totaal geen verschil tussen veilige modus en normaal ! Beiden goed !
 
Dus met andere woorden de Pc altijd opstarten in Veilige Modus met netwerk ondersteuning, laat me niet lachen het hoort in gewone modus goed te zijn.
Ik zit hier als sinds april al met een lekke las op 7 meter uit mijn gevel met als gevolg een internet snelheid die veel weg heeft van een jojo Ziggo weet ervan maar legt het vervolgens bij de BAM neer dat er niks word gerepareerd.
En dan ga je vertellen dat voor iedereen de problemen opgelost zijn door de PC in veilige modus op te starten.

Je hebt gelijk, veilige modus of niet, als er problemen zijn los die dan op Ziggo! Een monteur doet soms wonderen, zeg ik als niet technisch Apple-gebruiker. Dat laatste is voor sommigen ook al niet goed voor internet en het gebruik van Airport Express. Allemaal kletspraat!
Mijn problemen en die van mij buren zijn steeds opgelost door het herstel van fouten in de verdeelkast; vervanging van een slecht modem en de voeding daarvoor.
Nu nog even wachten op herstel van een 'blok' in de verdeelkast en zouden we de nieuwe snelheid wel halen, want die hebben we nog niet, kijk maar

En zelfs daar ben ik al tevreden mee.
 
En dan ga je vertellen dat voor iedereen de problemen opgelost zijn door de PC in veilige modus op te starten.

Als je in de veilige modus test is er geen 'overhead' van allerlei software en services die de prestatie van je verbinding kunnen beïnvloeden. Ook de router kan van (grote) invloed zijn.

Het is dan ook een advies bedoeld om te kijken of er misschien iets op je PC of je router 'verantwoordelijk' is voor een lagere snelheid dan wat het zou moeten zijn. Mocht dit niet zo zijn dan kan je dat op het lijstje met mogelijke oorzaken doorstrepen.
 
Meestal gaat hier 'plus' ook prima.
'k vind alleen de ping wat hoog ;

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Snelheid

Dames en heren, hoe voeren jullie de snelheids testen uit?


Voor een juist beeld dien je de pc op te starten in veiligemode met netwerk ondersteuning. Maak tevens gebruik van een LAN-kabel naar het modem, haal je router er tijdelijk tussen uit.

Je hebt volkomen gelijk.:wink:
 
Je hebt gelijk, veilige modus of niet, als er problemen zijn los die dan op Ziggo! Een monteur doet soms wonderen, zeg ik als niet technisch Apple-gebruiker. Dat laatste is voor sommigen ook al niet goed voor internet en het gebruik van Airport Express. Allemaal kletspraat!
Mijn problemen en die van mij buren zijn steeds opgelost door het herstel van fouten in de verdeelkast; vervanging van een slecht modem en de voeding daarvoor.
Nu nog even wachten op herstel van een 'blok' in de verdeelkast en zouden we de nieuwe snelheid wel halen, want die hebben we nog niet, kijk maar

En zelfs daar ben ik al tevreden mee.
Dat kan bij jou zo zijn, maar jij wil het aantal mensen waarbij de thuis situatie het probleem (of bottleneck vormt) echt niet de kost geven, dat is je faillissement.

Als er problemen zijn met de snelheid kan je testen uitvoeren om mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten. Enkel een snelheidstest uitvoeren en dan klagen bij Ziggo brengt je geen stap verder. Met een paar simpele testen kan je makkelijk uitsluiten of het wel of niet bij jezelf of je eigen apparatuur ligt. Zo kom je ook beter beslagen ten ijs als je na die testen alsnog Ziggo belt.

Veilige modes met netwerkondersteuning
Waarom testen in veilige modus met netwerkondersteuning? Om uit te sluiten of er software op je pc aanwezig is (firewall, anti-virus etc) die de doorgang van het dataverkeer belemmert waardoor je de snelheid mogelijk niet haalt.

Lijkt onlogisch? Zoek eens op het forum, en er zijn voorbeelden genoeg te vinden waarbij bijvoorbeeld een virusscanner een zeer grote invloed had op de bepaalde snelheid.


Wel of geen router
Heb je een router in gebruik? Test het dan ook met 1 pc direct verbonden met het modem (met een kabel). Hiermee sluit je op een simpele manier uit of het wel of niet de router is die de beperkende factor is.

Ja maar, de router heeft altijd goed gefunctioneerd, dus kan het de router niet zijn. Het kan best zijn dat de router altijd goed gefunctioneerd heeft, maar aangezien het een stuk electronica is, kan het ook minder goed gaan functioneren of helemaal stuk gaan, alles is mogelijk. Enige manier om het uit te sluiten is door deze test uit te voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan