• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris Touchstone TM702B + Draytek Vigor 2900VG

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

delboy

Als ik het Arris modem rechtstreeks op mijn computers aansluit haal ik ongeveer 50 mbit. Met mijn Vigor 2900 VG ertussen kom ik net boven de 20 mbit uit. Zelfde CAT5 kabel gebruikt, andere kabel geprobeerd, getest op 3 computers. Zodra de Vigor er tussen zit is de snelheid minder dan de helft.

De router heeft de laatste firmware, is naar fabrieksinstellingen gereset, maar de snelheid komt niet verder dan iets meer dan 20 mbit. De upload is wel in orde. Max doorvoersnelheid van de Vigor is 49 mbit volgens de specs.

met Vigor 2900VG ertussen:

540712414.png



zonder Vigor 2900VG ertussen:

540702413.png


Iemand een idee?
 
draytek

De 2900 heeft een doorvoersnelheid van rond de 20mb
Je zal dus moeten overstappen naar de 2930 of een D-Link
De 2900 kan niet sneller, ook niet door een firmware update
 
Dit probleem hebben veel mensen. De infrastructuur aan de klant kant kan de nieuwe snelheid niet aan. Ik heb een Draytek 2910VG en zodra ik het nieuwe modem heb in combinatie met de nieuwe snelheid zal bij mij de snelheid via de router ook blijven steken (WAN -> LAN doorvoersnelheid) bij ca 35 Mb/sec.

Als ik mij niet vergis ligt de doorvoersnelheid van de 2930 zo rond de 100 mb. Heb ooit contact gehad met de supportdesk van Draytek over de doorvoersnelheden. Dit geeft je niet veel speling als Ziggo nog hogere snelheden gaat leveren. Eind van het jaar zit deze al op 80 mb en de rek is er nog niet uit.
 
Bedankt voor de reacties! Duidelijke zaak, dat wordt weer een nieuwe router kopen....
 
Voor de volledigheid nog een toevoeging:

Ik heb de laatste twee dagen een aantal malen contact gehad met de Draytek supportdesk. Het heeft helaas niet tot een oplossing mogen leiden. Maar volgens hun is de maximale doorvoersnelheid weldegelijk +/- 47 Mbit. Dit was mij overigens ook meegedeeld voor ik de router heb gekocht door Draytek, vandaar dat ik toch navraag heb gedaan.

Hun laatste suggestie was om het met oudere firmware versies te proberen. Met de oudste versies die ik kon vinden (2.5.4 t/m 2.5.6.1) kwam ik verrassend toch op een hogere snelheid uit. Nog steeds (te) ver verwijderd van de gewenste snelheid maar wel een stukje hoger dan met de nieuwste versies.

542875267.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan