• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spam......waar melden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mano

Ik heb hier een blauwe maandag een nieuw e-mail adres waar ik nu mijn eerste spammail op ontvang.
Ik heb sterk het idee dat het zelfs van een bedrijf zelf afkomt.
Het punt is, in de headers ziet de xziggomxmail scanner van Ziggo het niet als spam, waar kan ik melden dat dit tóch een ongewenste mail is?
 
Ik heb hier een blauwe maandag een nieuw e-mail adres waar ik nu mijn eerste spammail op ontvang.
Ik heb sterk het idee dat het zelfs van een bedrijf zelf afkomt.
Het punt is, in de headers ziet de xziggomxmail scanner van ziggo het niet als spam, waar kan ik melden dat dit tóch een ongewenste mail is?
Heb je je spam-filter wel iets hoger staan? Kan wel eens helpen. Als je een provider ziet staan in die mail, doe je toch gewoon via abuse@die provider? Als het gewone reklame is, die je via derden ontvangt kan je weinig doen. Ja afmelden bij de oorzaak.
 
Heb je je spam-filter wel iets hoger staan? Kan wel eens helpen. Als je een provider ziet staan in die mail, doe je toch gewoon via abuse@die provider? Als het gewone reklame is, die je via derden ontvangt kan je weinig doen. Ja afmelden bij de oorzaak.

En juist dat is geen goede oplossing als het echte spam is. Juist dan geef je een bevestiging dat het een werkend e-mailadres is met het gevolg dat deze nog verder verspreid wordt.
Ik meld nooit af tenzij het een gerenommeerd bedrijf is.
 
Dit is een bedrijf dat reclame maakt voor de nieuwe spelshow van carlo boshard van rtl4.
Ik ben geregistreerd nota bene bij rtl4, maar niet met het mailadres waar de spam op binnen kwam.
Tevens is de link, verwerkt in de spam naar die rtl-website, voorzien van mijn nieuw e-mailadres.
Een reply/abuse zou gaan naar een andere ziggo adres, die waarschijnlijk ook in de spamlijst voorkomt.
Of de abuse komt terecht bij playability.nl en juist die stuurt mijns inziens die mail.
Via de gegevens uit sidn.nl zou ik natuurlijk dat spambedrijfje kunnen bellen en ffkes goed uitvallen aan de telefoon of zelfs een bezoek aan huis kunnen brengen, maar ik wil gaarne dat dit eens en voorgoed de kop word ingedrukt.
 
Weet je zeker dat die email aan je nieuwe adres verzonden is ?
Heb je niet toevallig een alias aangemaakt ipv een nieuw emailadres ?

Een alias hangt aan je bestaande mailbox namelijk en alle mail van je normale en je alias adres komt dan in dezelfde mailbox aan.

Vooral dit soort reclame mails is meestal "bcc" verzonden en je kunt dan alleen maar aan de headers zien voor wie het is als je geluk hebt.

Vermoedelijk is dit geen 'spam' maar reklame mail van RTL als ik dat zo begrijp uit je bericht. Dit soort bedrijven werkt inderdaad alleen met lijsten waar je zelf op geregistreerd bent, en aangezien je dat met je andere adres wel was en dit nieuwe adres aan niemand gemeldt hebt, kan het eigenlijk niet dat het op je nieuwe adres binnenkwam. (dat jij het zelf wel als spam ziet kan ik wel begrijpen overigens :wink: )

Wat ook kan is dat mail voor je oude mailadres doorgestuurd wordt naar je nieuwe mailbox als je toch een mailbox hebt gemaakt ? Doorsturen kun je ook instelling bij je mailsettings.
 
Ik heb 5 athome mail adressen, en 2 ziggo mail adressen.
Deze werken allen onafhankelijk van elkaar.
Een alias aanmaken hoe gaat dat eigenlijk?
Daar ik bij mijn weten alleen apart werkende mail-adressen heb aangemaakt, en ook nog nooit een 'aan het éne gerichte mailadres een antwoord op een ander adres' ontvangen heb.
Doorsturen doe ik niet.
 
En juist dat is geen goede oplossing als het echte spam is. Juist dan geef je een bevestiging dat het een werkend e-mailadres is met het gevolg dat deze nog verder verspreid wordt.
Ik meld nooit af tenzij het een gerenommeerd bedrijf is.
En toch heb ik geen spam? Als je maar secuur te werk gaat en dit niet bij alle mail doet. Maar goed... daar is Hotmail voor ;)
 
Ik heb 5 athome mail adressen, en 2 ziggo mail adressen.
Deze werken allen onafhankelijk van elkaar.
Een alias aanmaken hoe gaat dat eigenlijk?
Daar ik bij mijn weten alleen apart werkende mail-adressen heb aangemaakt, en ook nog nooit een 'aan het éne gerichte mailadres een antwoord op een ander adres' ontvangen heb.
Doorsturen doe ik niet.

Je kunt dat zien bij je email-instellingen. Bij elke mailbox (dus waar je een aparte inlog voor nodig hebt) kun je 5 aliassen maken. Dat zijn dus andere email-adressen met wel het zelfde @domein.nl erachter.

Als je dus een mailbox hebt gemaakt met [email protected] dan kun je daar nog 5 aliassen aan hangen zoals adres2, adres3, adres4 etc. Een mail verzonden naar [email protected] komt dan in de mailbox van [email protected] uit. Dat kan handig zijn om spam te voorkomen als je een tijdelijk email-adres wilt maken waar je mee registreert ergens. Als er teveel spam op binnenkomt kun je dat adres verwijderen en een nieuwe aanmaken, terwijl het hoofd-emailadres blijft bestaan wat je alleen voor belangrijke dingen gebruikt.

Waarom je mail van RTL4 krijgt op een nieuw adres weet ik niet. Tenzij het een @home adres was en dit misschien vroeger van iemand anders was die nog ergens op geabonneerd was :?:
 
Ik heb voor de aardigheid de bron ipv de header nog eens doorgenomen.

Via de reclamemaker playability.nl kom ik uit op een nieuwe spel-site-show van rtl4.
Als je daar al eens gespeeld hebt, kan je extra speelkansen verdienen door e-mail adressen van "vrienden" in te vullen.

Uit de header-bron maak ik nu de conclusie dat ene nouws (waarvan ik zijn mailadres dan niet zal vermelden) zo maar willekeurig wat adressen heeft ingevuld om meer kansen te creëren, nadat hij had meegespeeld met 'succes verzekerd'.

Afijn, voor mij is het opgelost, mits ik nu niet automaties mail blijf krijgen van deze diensten-site.

Van rtl4 krijg ik enkel wekelijks de nieuwsbrief.
 
Ik heb voor de aardigheid de bron ipv de header nog eens doorgenomen.
Nu moet je maar niet reageren hoor op die mail, stel je voor dat ze erachter komen dat jouw adres bestaat... ;) (geintje ;)). Lijkt me trouwens enorm vaag als men het adres lukraak ingevuld heeft zonder jou te kennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan