• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding via LAN ipv USB ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pvinders

Hallo,

kun je de utp kabel ook direct in de lan ingang van de computer pluggen ipv via de usb connector? Hoe ziet de configuratie dan uit?

gr.
Paul
 
natuurlijk is dit mogelijk.

Indien u alleen een modem gebruikt:
modem--->netwerkkabel--->Netwerkingang computer.

I.c.m. router alsvolgt:
modem--->router--->netwerkkabel--->Netwerkingang computer.

Vrij eenvoudig dus. Het is overigens veel verstandiger om alles direct op de pc aan te sluiten. In dit geval de USB-poort vermijden.
 
Zal wel iets missen, maar hoe krijg je het nu weer voor elkaar om überhaupt een UTP kabel in een USB poort te stoppen.... Vreemde vraag van topicstarter. Natuurlijk moet een UTP kabel in de ethernetpoort van je PC.

De meeste modems hebben idd ook een USB uitgang waarmee je via USB kan internetten, maar dat is bepaald niet aan te raden vanwege lage performance.
 
Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding. Moet ik geen netwerkverbinding definieren?

gr.
Paul
 
Zal wel iets missen, maar hoe krijg je het nu weer voor elkaar om überhaupt een UTP kabel in een USB poort te stoppen.... Vreemde vraag van topicstarter. Natuurlijk moet een UTP kabel in de ethernetpoort van je PC.

De meeste modems hebben idd ook een USB uitgang waarmee je via USB kan internetten, maar dat is bepaald niet aan te raden vanwege lage performance.

een beetje in de gedachtengang van de topicstarter meedenken ;)

Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding. Moet ik geen netwerkverbinding definieren?

gr.
Paul
Als het goed is moet de verbinding wel werken nu. Anders is de Netwerkkaart mogelijk niet geinstalleerd? Kunt u bij apparaatbeheer eens controleren of de netwerkkaart weer gegeven wordt? U vindt dan bij netwerkadapters iets van : 10/100 Networking Controller of Gbit Network Interface. Draai anders de Driver CD van de computer nog eens
 
Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding.

Toch niet vergeten de modem te resetten, anders geen nieuw adres uitgedeeld.
 
Hallo,

de drivers zijn ok, modem gereset maar nog steeds geen verbinding... Wat nu?

Paul
 
Hallo,

de drivers zijn ok, modem gereset maar nog steeds geen verbinding... Wat nu?

Paul

Zodra je de kabel direct op je netwerkkaart hebt aangesloten, vervolgens het modem gereset. Zou je dan eens de IP gegevens als volgt willen opvragen en hier plaatsen? Zorg overigens dat de USB->Ethernet adapter niet is aangesloten.
Opvragen van de IP gegevens gaat als volgt:
Klik Start=>uitvoeren
(Indien vista en geen 'uitvoeren' te zien : druk dan Windows toets+R)
typ in: cmd (klik op OK)
typ in : ipconfig /all

Het gaat om de gegevens van de LAN verbinding, Vaak genoemd als "Ethernet adapter voor LAN Verbinding".
 
Na enkele keren resetten is het gelukt!!!!! Ik had de eerste keren waarschijnlijk niet lang genoeg gewacht, maar nu werkt het prima. Hartelijk dank voor de goede en bruikbare informate.

groetjes
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan