• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing in Hoofddorp e.o.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zover ik kan zien heeft Ziggo haar verantwoordelijkheid genomen in deze (weliswaar te laat).

Maar vind wel dat je nu al veel rustiger reageert, dan daarvoor :D
 
Je moet je eerst even in de techniek verdiepen voordat je als een blaaskaak dingen gaat roepen die onzin zijn. Wat voor bewijs? :no:

Verder stoor ik me er nogal aan dat jij iedereen maar loopt te beschuldigen van van alles en nog wat. Als je echt Cisco expert geweest zou zijn dan wist je wel beter wat hier aan de hand is !!

Het is ONMOGELIJK dat er packetloss optreed als je ACHTER de hop die jij verdenkt een lagere packetloss ziet.

En ACHTER de door jou verdachte hop was maar 1 procent packetloss !! Dus duidelijk bewijs dat juist zo goed als geen packetloss optreedt op de hop asd-tr0409. Deze router die jij zogenaamd verdenkt reageert gewoon niet op ICMP verkeer als hij iets anders wil doen, dat is zo ontworpen. Je kunt wel programma's als WinMTR willen gebruiken, maar dan moet je ook weten wat je doet.

Ik zal maar verder niet ingaan op het zogenaamd niet onafhankelijk zijn van ons, zo'n uitspraak van jou zegt meer over jezelf. Met zo'n manier van reageren werk je juist averechts, want er is geen techneut van welk bedrijf die jou serieus neemt als je op zo'n toon te keer gaat.

Dan heb ik meer respect voor die vele andere mensen die hier wel op een normale manier rapporteren wat er mis ging bij hen. Door al die meldingen hebben wij de Ziggo techneuten die er aan werken de juiste richting op kunnen sturen waardoor het probleem voor de meeste mensen nu blijkbaar verdwenen is.

Ga mij dan nu alstjeblieft uitleggen waar het probleem ligt :) Want tja, ik blijf nu eenmaal lagspikes hebben tot in tokyo, sinds gisteren :)
En laat dit probleem nu precies hetzelfde zijn als het voorgaande
en laat de WinMTR er nu precies hetzelfde uitzien als de voorgaande in het IJmuiden topic. Nogmaals Cees , ik twijfel niet aan je feitenkennis, ik twijfel aan de juistheid van de theorie op zich.

Ik ben redelijk simpel. Ik zeg, ik heb een verbinding,

Bij spel X ga ik van A naar C

A = static (ziggo)
B = Dynamic (buiten Ziggo)
C = Hangt af van X, maar is Static (gameserver)

Bij elke willekeurige invulling van X heb ik last van zware lags, spikes en random DC's. Ik laat voor het gemak even weg of het packetloss betreft of iets anders.

Ik kan dus B en C niet de schuld geven, want deze routeringen lopen anders per X.
Blijft A over.

Wat meer wil je nog ? En als dan duidelijk blijkt, dat ik in de week dat ik GEEN problemen meer had, op alle hops naar de server 0% packetloss te vinden was en nu opeens weer 10% op een CORE. Wel , dan ben ik blijkbaar zo dom :>
Dus leg het me uit! Waar ligt m'n probleem Cees. En niet alleen die van mij, maar een andere gast die ook Ziggo heeft en 3 straten verder woont (andere eerste hop) heeft precies weer diezelfde problemen !

Go for it Cees, go for it.
 
Het WAS verdwenen maar nu weer helemaal terug :( waar het dan aan ligt ergens weet ik niet want daar ben ik niet technisch genoeg voor,ik ben beperkt tot het draaien van een linequality test op www.dslreports.com en die test geeft aan dat er ergens iets mis is.
Dus hoe dan ook en waar het dan ook aan ligt,er is iets mis en het zit niet bij mij thuis.
 
Wat meer wil je nog ? En als dan duidelijk blijkt, dat ik in de week dat ik GEEN problemen meer had, op alle hops naar de server 0% packetloss te vinden was en nu opeens weer 10% op een CORE. Wel , dan ben ik blijkbaar zo dom :>
Dus leg het me uit! Waar ligt m'n probleem Cees. En niet alleen die van mij, maar een andere gast die ook Ziggo heeft en 3 straten verder woont (andere eerste hop) heeft precies weer diezelfde problemen !

Die coreserver zelf moet je niet op packeloss testen, want dat zegt dus niets. Ze zijn ontworpen om als router te werken en hebben een bewust ingebouwde hardware limiter op ICMP pakketten. Deze laat niet meer dan 50 ICMP frames naar hemzelf (bijvoorbeeld pings) per seconde toe. Als er dus meer mensen met winmtr testen zodat er meer dan 50 per seconde zijn dropt hij die. Dat is o.a. gedaan zodat zo'n core-router niet down te krijgen is door bijvoorbeeld een DDOS aanval. Het droppen van ICMP frames heeft dus ook nogeens niets te maken met de hoeveelheid verkeer die eroverheen loopt. Het is dus niet zo als je een hogere packetloss op die hop ziet als het drukker is, maar alleen als veel mensen hem pingen.

Dat hij ICMP verkeer dropt om deze reden blijkt hieruit:
Code:
[COLOR=red][SIZE=1][COLOR=red]asd-tr0409-cr101> show pfe statistics ip icmp  [/COLOR][/SIZE]
[COLOR=red][FONT=Verdana][SIZE=1]ICMP Errors:[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 unknown unreachables[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 unsupported ICMP type[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 unprocessed redirects[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 invalid ICMP type[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 invalid protocol[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 bad input interface[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]18027534 throttled icmps[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][COLOR=red]       0 runts[/COLOR][/SIZE][/FONT]
 
throttled icmps—Number of requests dropped because of rate limiting by the PFE.
 
[/COLOR]

Deze core router loopt nu tijdens piekuren op 40% van zijn capaciteit, er is dus na de upgrades nog 60 procent ruimte over.

Dat je problemen hebt met gamen wil ik geloven, waar dat probleem dan optreedt is in elk geval zo te zien niet meer op deze core router, maar ergens daarachter.

De eerdere problemen waar je aan refereerde (voor de upgrade) ontstonden wel daar, en dat was ook te zien aan de sprong in de RTT, maar die zie ik in jouw trace nu 2 hops later onstaan.

Zonder verdere info (behalve A, B X) valt hierover niets te zeggen. Je zult echt dan alle gegevens moeten posten van die andere routes. Maar nogmaals, let niet teveel op packetloss want meestal zegt dat niets ivm genoemde reden voor droppen van dit soort frames.
 
Je negeert nu wel de kern van mijn verhaal. Technische praat, prachtig, zoals ik al zei, ik ben vroegtijdig met Cisco gestopt, saai en vooral te veel getallen. Ik denk practisch.

15 games, allemaal lag, geen problemen tot en met mn modem, wel problemen op de game, allemaal andere netwerken buiten Ziggo. (En nu speel ik persoonlijk geen 15 games, maar game-servers zijn redelijk makkelijk te vinden ;) Even voor de duidelijkheid, ik heb WEL 4 verschillende games getest.)

Conclusie is simpel.

Deze core router loopt nu tijdens piekuren op 40% van zijn capaciteit, er is dus na de upgrades nog 60 procent ruimte over.
Waar vindt ik deze statistieken terug ? piekuren zeg je ? ..ik wil ze graag zien vanavond om 8 uur - 10 uur.

Daarbij, heeft Ziggo gisteravond al toegegeven dat de storing bekend is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je negeert nu wel de kern van mijn verhaal.

Hmm.. dacht het niet, de kern van je verhaal was:
"Ik heb lags bij gamen en het ligt aan CORE.AS1943.net want daar zie ik weer packetloss"
Ik heb je toen een technisch antwoord gegeven waarom je die packetloss daar ziet en dat dit 'normaal' is.

Verder heb ik je gevraagd om meer info over je probleem en bijvoorbeeld wat traceroutes te geven waaruit zou blijken waar je probleem ontstaat. Dat doe je echter niet, en dan kan ik er ook niet naar kijken.:roll:


PS: Over dat verkeer, ik scheef toch 'tijdens piekuren'. Dat lijkt me duidelijk toch, dat is niet om 4 uur snachts :schater:
 
Ja Cees, maar ik kan ook schrijven daluren en dan neemt niemand dat van me aan. Proof it to me.
En die traces etc zou ik je ook dit keer weer geven ,ware het niet, dat het op het moment geen piekuren zijn!~(omg noes):schater:

En vanavond is kerstavond.

En in je reactie op mijn verhaal, laat je wel degelijk de kern weg.
Ik laat voor het gemak even weg of het packetloss betreft of iets anders.

Dus, opnieuw lezen! Dit keer met meer pit!
 
hmm lijkt wel of de packetloss nu weer weg is,speelde net packetloss vrij op een server
 
Op dit moment gaat het bij mij ook top.

1. FTP op maximale bandbreedte
2. Streams zonder gebuffer

Dit is al de hele middag zo.... Dus ik hoop dat dit aanblijft...

Ik blijf in spanning afwachten of ik een leuke kerstdagen ga hebben... of dat ik toch lekker op kantoor terug kan komen maandag of dinsdag omdat het thuis geen werken is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan