• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ci op Panasonic

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Arisco

Hallo

Ik heb een Panasonic TH-42PZ800
Is bij deze tv ook een common interface module te gebruiken voor kabel ontvangst of kan ik alleen maar digitenne ontvangen?

groetjes
 
Hallo

Ik heb een Panasonic TH-42PZ800
Is bij deze tv ook een common interface module te gebruiken voor kabel ontvangst of kan ik alleen maar digitenne ontvangen?

groetjes
Zo te zien na even googelen zit er een DVB-T (digitenne) ontvanger in en geen kabel-ontvanger dus gaat dat niet.
 
Dat dacht ik al
Maar hoe kan het dan dat ik via de digitale tuner op mijn tv nu wel ned 1,2,3 en tv west kan bekijken (zonder kaart)?
De rest van de zenders heeft ie ook ingesteld maar deze zijn gecodeerd (geeft hij aan)
je zou zeggen dat mijn digitale tuner dus gewoon de kabel kan "lezen"
 
Maar hoe kan het dan dat ik via de digitale tuner op mijn tv nu wel ned 1,2,3 en tv west kan bekijken (zonder kaart)?
De rest van de zenders heeft ie ook ingesteld maar deze zijn gecodeerd (geeft hij aan)

Nederland 1,2,3 en de lokale regionale zender zijn ongecodeerd (FTA) op DVB-T, de rest van de zenders zijn wel gecodeerd.
Dus dat kan wel kloppen!
 
Maar ned 1,2,3 en west gaan dan toch ook door die digitale decoder?
ik zit gewoon op de kabel en het is een DVB-T decoder
Dus de DVB-T decoder herkent ook kabel signaal of zie ik dat te zwart wit?
worden de signalen dan op een of andere manier omgezet?
is er geen ci module die die signalen kan om zetten?
 
Waarschijnlijk is het Digitenne signaal bij jou zo sterk dat de TV het zonder antenne oppikt. Deze combinatie van ongecodeerde kanalen komt bij Ziggo niet voor, alleen bij Digitenne.
 
Bestaat er nog niets om kabel signaal (DBV-C) om te zetten naar een signaal voor een DVB-T?
 
Nee

Volgens mij niet, maar er bestaan wel tv's met ingebouwde DVB-C tuner (dus geschikt voor de kabel)

pvd
 
Bestaat er nog niets om kabel signaal (DBV-C) om te zetten naar een signaal voor een DVB-T?

Een FloppyDTV kaart voor een PC doet precies dat omdat Windows Mediacenter wel met DVB-T maar niet met DVB-C overweg kan. Dus het kan technisch wel.

Alleen ken ik geen oplossing die dat voor ingebouwde DVB-T tuners van een TV doet anders dan gewoon een andere TV kopen.
 
Maar hoe kan het dan dat ik via de digitale tuner op mijn tv nu wel ned 1,2,3 en tv west kan bekijken (zonder kaart)?
De rest van de zenders heeft ie ook ingesteld maar deze zijn gecodeerd (geeft hij aan)
je zou zeggen dat mijn digitale tuner dus gewoon de kabel kan "lezen"

Nog even een extra reactie (Tja gaf je het basis-antwoord al):

Het feit dat jij de digitenne zenders goed op je TV kunt zien terwijl je op "de kabel" aangesloten bent, wil zeggen dat je "huisinstallatie" niet goed is. De coax-kabels in je huis pikken teveel signaal van buiten op. Het kan zijn dat op sommige digitenne-kanalen ook kabel-kanalen zitten en die kunnen dan verstoord worden waardoor je slechte ontvangst krijgt.
Dus het "kadootje" van digitenne kan ook zorgen van storing op je normale ontvangst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan