• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned.1,2,3 in 2009 in HDTV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou fijn zijn, nu alleen nog knappe digitale HDTV decoders.
Wel jammer dat het "maar" 720p is en niet gelijk 1080i (p is nog even ver weg).
De Samsung360 doet het goed maar ik wil ook dubbele decoder voor gescheiden opnemen/kijken en natuurlijk een PVR, ergens al bericht over die Scientific Atlanta doos ?

Helaas wel te laat voor Euro2008...
 
Het zou fijn zijn, nu alleen nog knappe digitale HDTV decoders.
Wel jammer dat het "maar" 720p is en niet gelijk 1080i (p is nog even ver weg).
De Samsung360 doet het goed maar ik wil ook dubbele decoder voor gescheiden opnemen/kijken en natuurlijk een PVR, ergens al bericht over die Scientific Atlanta doos ?

Helaas wel te laat voor Euro2008...

Hier al eens aan gedacht?...

Ik kijk via mijn mediacenter PC. digital everywhere FloppyDTV-C/CI tuner card met alphacrypt CAM er in, waar dan de multikabel smartcard in gaat. Werkt als een trein icm Vista en Mediaportal software. Ik heb de floppyDTV en alphacrypt via internet direct van de fabriek gekocht voor nog geen E250.-.. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat het nogal een klus was om alles goed ingesteld te krijgen, enige affiniteit met computers is wel aan te bevelen, anders ben je er gauw klaar mee vrees ik.

Met de HTPC oplossing heb je gelijk alles wat je nodig hebt, PVR, Timeshiften, pauze, Electronische programmagids, automatisch series opnemen, enz.. en als Bonus de mogelijkheid opgenomen programma's van reclame te ontdoen (is software voor die dat automatisch doet) en later als blue ray of DVD weg te branden.

Mediaportal(ff googelen) is open source software(GRATIS) met een hele actieve community. de software wordt elke dag geupdate en wordt telkens beter. Ook worden door mediaportal gebruikers, plugins ontwikkeld om bv ook webstreams via mediaportal te kunnen bekijken(uitzendinggemist bijvoorbeeld). Zelfde voor digital everywhere, daar komen ook van tijd tot tijd firmware updates en driver updates voor.

Overigens, de standaard MCE software van microsoft is NIET geschikt voor HDTV (ook Vista niet!!) wil je HDTV via de computer kijken, dan kan dat alleen via third party mediacenter software zoals Mediaportal (er zijn er meer, maar Mediaportal wordt verreweg het meest gebruikt).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee en heb er absoluut geen spijt van de weg van mediacenter te zijn ingeslagen, sheelt toch weer een extra doos in de kast en biedt toch wel aardige extra mogelijkheden. Ik heb nu alleen de HTPC, een DVD speler en High End DTS/dolby digital receiver. DVD recorder en VHS(deze gebruikte ik nog als tuner om dolby prologic surround te krijgen.. hoeft nu ook niet meer) heb ik de deur uitgedaan.. Ik hou de DVD speler nog omdat DVD daarop toch het beste er uitziet, waarschinlijk omdat dan met een "passende" resolutie wordt afgespeeld. Via de HTPC, die via HDMI op 720P resolutie staat, is het iets minder scherp.

Er zijn heel wat mediaportal gebruikers die 2, 3 of zelfs meer analoge en digitale TV tuners in hun HTPC hebben zitten, en dat lijkt allemaal goed te werken.

Lots
 
Ik heb ook wel eens gedacht aan een mediacenter oplossing. Maar als je dan wilt opnemen terwijl je kijkt (zoals nu met mn SD PVR) heb je al twee van die FireDTV dozen nodig. En dan zit je dus al op 500 euro. Bovendien vraag ik me af hoe snel mn pc dan moet zijn :mrgreen:

Toch is zon mediacenter pc wel super, dat ben ik met je eens!
 
De nieuwe types van Sony hebben toch een ingebouwde HDTV kabeltuner? Misschien werkt dat ook wel.
 
Als je geen gedoe wilt, staat voor de aanschaf van EN een nieuwe TV EN digitale tuner, is een TV met ingebouwde tuner en CAM waar je de smartcard in moet steken inderdaad een hele mooie oplossing. Sony heeft er een, maar er zijn er meer.. op het oude forum was daar een mooi topic over.

Als je wil opnemen en TV kijken naar een andere zender.. ik kan dat nu doordat ik een signaalversterker heb (gamma 16 euro) met twee TV antenne uitgangen, kan ik analoog TV kijken via de antenne die direct de TV ingaat en digitaal opnemen op de PC tegelijk.

Als je dual digitaal wilt kan dat inderdaad met twee TV tunercards, maar die moeten dan ook allebij een smartcard hebben (was het niet zo dat je tegen gereduceerd tarief een tweede smartcard kunt bestellen?) Als je dat echt heel belangrijk vindt is een dual tuner samsung doos misschien toch handiger en zeker goedkoper. Maar twee tunercards is indrdaad wel een dure oplossing. Ik heb wel gezocht naar dual tuner TV cards, op zich zijn die er wel, maar die hebben dan weer geen CI slot en zijn alleen geschikt voor FTA kanalen.. en multikabel heeft helemaal geen FTA kanalen.. Soms kun je er dan wel een aparte CI slot card aan koppelen via een CI interface, maar dat geeft ook weer allemaal gedoe en kost weer een PCI sleuf in de PC..

Ik doe het dus voorlopig maar zoals nu.. digitaal via de PC en als ik wat wil opnemen en kijken naar iets anders tegelijk, dan kijken via analoog. Komt niet zo heel vaak voor bij mij, dus ik kan daar wel mee leven.

Lots
 
In 2000 kocht ik in al mijn naïviteit een breedbeeld-toestel voor het EK voetbal destijds.... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.
In 2005 was ik er vroeg bij met digitale televisie, wederom in de hoop echt breedbeeld te kunnen kijken.... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.
In 2006 zou de NOS het WK eindelijk breedbeeld gaan uitzenden totdat 2 weken van te voren het bericht kwam dat er nog sprake was van een meerderheid 3:4 toestellen in NL... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat HD snel geïntroduceerd zal worden, ondanks dat HD technisch mogelijk is... en bovendien ontzettend mooi (Blueray op full HD gezien, wow...)
 
Vertraging tussen beeld en geleuid bij HDTV

Ik hoop dat voordat HDTV op grote schaal wordt uitgebreid de problemen met de vertraging tussen beeld en geluid dan opgelost zijn. Op dit moment loopt bij 80% van de uitzendingen (100% bij de test van Ned 1) het geluid niet gelijk met het beeld. Het beeld blijft altijd achter in dat geval (Samsung DCB H360R).
 
In 2000 kocht ik in al mijn naïviteit een breedbeeld-toestel voor het EK voetbal destijds.... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.
In 2005 was ik er vroeg bij met digitale televisie, wederom in de hoop echt breedbeeld te kunnen kijken.... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.
In 2006 zou de NOS het WK eindelijk breedbeeld gaan uitzenden totdat 2 weken van te voren het bericht kwam dat er nog sprake was van een meerderheid 3:4 toestellen in NL... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat HD snel geïntroduceerd zal worden, ondanks dat HD technisch mogelijk is... en bovendien ontzettend mooi (Blueray op full HD gezien, wow...)
In 2006 zond de NOS wel degelijk het WK in breedbeeld uit op een apart kanaal.
 
Heb de oplossig gevonden voor vertraging beeld en geluid

Na veel uitproberen heb ik dan eindelijk gevonden hoe bij een samsung DCB-H360R decoder de vertraging tussen beeld en geluid weggenomen kan worden. Dit gaat via het Menu van de smsung decoder.
selecteer: Menu>Systeem>Media intellen>Dolby Digital>Aan (i.p.v. Uit)
Succes
 
In 2005 was ik er vroeg bij met digitale televisie, wederom in de hoop echt breedbeeld te kunnen kijken.... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.
In 2006 zou de NOS het WK eindelijk breedbeeld gaan uitzenden totdat 2 weken van te voren het bericht kwam dat er nog sprake was van een meerderheid 3:4 toestellen in NL... wist ik veel dat er niets breedbeeld werd uitgezonden.

Mag ik je er even aan herinneren dat het WK in breedbeeld via de digitale TV gewoon werd uitgezonden? (en daarbij ook nog eens in HD, echter niet bij alle kabellaars)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan