• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pas op voor diefstal door Ziggo

  • Onderwerp starter gerardpostma
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gerardpostma

Langs deze weg wil ik even waarschuwen voor fouten in de facturatie door Ziggo.

Wij hebben zelf alleen een digitaal TV abonnement (a 9,95 p/mnd) bij Ziggo en dat hebben wij al een jaar of 2.
Nu wordt er bij ons sinds oktober vorig jaar (2008) 19,95 p/mnd extra in rekening gebracht voor een Z1 internet abonnement wat wij niet hebben (wij gebruiken, gelukkig, ADSL internet via HetNet). Ondertussen hebben we al meerdere keren contact gehad met de service desk, maar dat levert niets op. De antwoorden die wij krijgen zijn allen vergelijkbaar met deze:

--------- Start Included Message ---------

Geachte heer Postma,

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden van uw vraag in beslag heeft genomen. Naar aanleiding van uw vraag informeren wij u als volgt. Uit onze systeem blijkt dat u wel degelijk een internet abonnement bij Ziggo hebt, hierdoor kunnen wij u geen geld crediteren. Dit abonnement wordt per 28-01-09 opgezegd.

Indien u het niet eens met deze situatie adviseren wij u om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

***)
Afdeling Klantenservice
Ziggo

--------- End Included Message ---------

Oftewel: Ziggo heeft voor ons besloten dat wij internet hebben, zonder dat we ons daarvoor hebben aangemeld. Sinds oktober brengen zij daarvoor 19,95 p/mnd in rekening en vinden zij dat wij geen recht hebben op teruggave van dat bedrag, omdat volgens hun onfeilbare adminstratie wij toch internet hebben.
De enige optie die, volgens de service desk, mogelijk is is om het internet abonnement (waar wij ons dus niet voor hebben aangemeld) op te zeggen en te accepteren dat Ziggo 4 maanden a 19,95 van ons gestolen heeft.
Het lijkt mij dus duidelijk dat als wij gaan opzeggen dat dan niet alleen het internet zal zijn, maar ook het TV abonnement.

Bij deze dus aan iedereen: Hou angstvallig je facturen in de gaten omdat Ziggo best wel eens zou kunnen proberen je te bestelen. Dat zal wel te maken hebben met hun tegenvallende resultaten over het afgelopen jaar, en dat ze op deze manier proberen hun financiele situatie te verbeteren. Van mij mogen ze echter gewoon falliet gaan. Een bedrijf wat op een dergelijke manier haar klanten belazerd heeft gewoon geen bestaansrecht.

G. Postma

***) Mod edit : Naam medewerker verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je zoals dit mailtje adviseert daarna nog contact opgenomen met de klantenservice ?

Ik zou je aanraden om schriftelijk een klacht in te dienen via het postadres in Utrecht wat je kunt vinden op de Ziggo site:
Vragen, meldingen of klachten per brief stuur je naar:
Ziggo
Afdeling Klantadministratie
Postbus 43048
3540 AA Utrecht
Verzoek via die brief om het teveel betaalde terug te storten en vermeerder dit nog met de onkosten die je zelf gemaakt hebt (bellen/porto e.d.).

Lijkt me sterk dat je dat geld niet terug krijgt. In elk geval nooit accepteren dat men dit niet terugbetaalt. Ik denk inderdaad dat er klantgegevens door elkaar gehaald zijn. Bij de migratie van afgelopen najaar is er heel veel fout gegaan.
 
Hetzelfde probleem heb ik ook, bij mij was eerst Internet Intensief, daarna Z3 afgeschreven, kwam totaal op meer dan 200 euro.
Maar ik heb ADSL.
Maar de helpdesk heeft me prima geholpen en alles is opgelost en ik heb mijn geld terug.
 
Lijkt me sterk dat je dat geld niet terug krijgt. In elk geval nooit accepteren dat men dit niet terugbetaalt. Ik denk inderdaad dat er klantgegevens door elkaar gehaald zijn. Bij de migratie van afgelopen najaar is er heel veel fout gegaan.
Klopt als een bus.

Als je gewoon even de tijd neemt om dit alles kort en bondig op papier te zetten, of desnoods telefonisch door te geven, zal dit direct in orde gemaakt worden.

Ik weet dat het extra werk is, waar je in principe niet op zit te wachten. Maar helaas is het migreren van een paar miljoen klanten een complex proces en kan hier dus ook af en toe wat fout gaan.
 
Geachte meneer Postma,


Wilt u geen namen van personeel van ziggo op dit forum plaatsen. Deze mensen werken voor dit bedrijf en sturen hun mail namens en in naam van ziggo.

Het is natuurlijk vervelend dat u een conflict met onze kabelboer hebt, als er geen juiste bedragen worden afgeschreven van uw rekening moet u dat met ziggo opnemen, zoals te zien was in uw post, zegt ziggo dat u een interet abbo afneemt. Als dit niet het geval is, moet ziggo of u dat kunnen bewijzen.
Oke... misschien een beetje kort door de bocht.......

U spreekt van diefstal, als u dit werkelijk van mening bent. Moet u aangifte doen bij de politie.
 
factuur

Dat iedereen zijn facturen goed moet nakijken klopt als een bus,hebben wij ook ondervonden.Wij hebben een half jaar te veel voor digitale televisie betaald.Wij hadden een kaart ingevuld om standaard digitaal te willen.Na een half jaar kwamen wij erachter dat wij een Totaal digitaal pakket hadden.Wij hebben gelijk de klantenservice gebeld en wat schetst onze verbazing??de kaart is niet meer te achterhalen!!!!!! Zéér slordig!!!Wij hadden iets gekregen wat wij niet wilden.Het Totaalpakket werd wel gelijk omgezet,maar wij willen ook ons teveel betaalde geld terug.Wij zouden terug gebeld worden,wat niet gebeurde.Dus een klachtenformulier ingevuld.We kregen bericht terug,volgens Ziggo was er contact met ons geweest en het geregeld was.Nou,,er is dus niets geregeld!!!Maar wij hebben het adres overgenomen en gaan gelijk schriftelijk ons beklag doen.
Wij zijn benieuwd of er voor ons wat geregeld kan worden!
 
Dat iedereen zijn facturen goed moet nakijken klopt als een bus,hebben wij ook ondervonden.Wij hebben een half jaar te veel voor digitale televisie betaald.Wij hadden een kaart ingevuld om standaard digitaal te willen.Na een half jaar kwamen wij erachter dat wij een Totaal digitaal pakket hadden.Wij hebben gelijk de klantenservice gebeld en wat schetst onze verbazing??de kaart is niet meer te achterhalen!!!!!! Zéér slordig!!!Wij hadden iets gekregen wat wij niet wilden.Het Totaalpakket werd wel gelijk omgezet,maar wij willen ook ons teveel betaalde geld terug.Wij zouden terug gebeld worden,wat niet gebeurde.Dus een klachtenformulier ingevuld.We kregen bericht terug,volgens Ziggo was er contact met ons geweest en het geregeld was.Nou,,er is dus niets geregeld!!!Maar wij hebben het adres overgenomen en gaan gelijk schriftelijk ons beklag doen.
Wij zijn benieuwd of er voor ons wat geregeld kan worden!

Als je 6maand lang niet gereclameerd hebt dat het niet klopte geef ik je weinig kans. Natuurlijk is het niet goed als er teveel afgeschreven word, maar aan de andere kant ligt daar ook een stukje verantwoording in de vorm van controle bij de consument en tijdig aan de bel te trekken.
 
Als je 6maand lang niet gereclameerd hebt dat het niet klopte geef ik je weinig kans. Natuurlijk is het niet goed als er teveel afgeschreven word, maar aan de andere kant ligt daar ook een stukje verantwoording in de vorm van controle bij de consument en tijdig aan de bel te trekken.

Moet Ziggo je wel überhaupt een factuur sturen. En mijn ervaring is dat ze daar sinds mei tot pas midden december niet goed toe in staat waren als je na de fusie tot Ziggo een contractmutatie hebt doorgevoerd.

Pas in december ben ik eindelijk voor alles (behalve de Cisco decoder) gefactureerd. Gelukkig klopte bij mij alles wel. Wel een gepuzzel alleen na 6 maanden.
 
Ik wil bij deze even reageren op een aantal reacties.

>Als je gewoon even de tijd neemt om dit alles kort en bondig op papier te zetten

Ik heb ondertussen al een aantal e-mails richting Ziggo gestuurd. Dat er iets niets goed was heb ik nl. direct ontdekt. Antwoord op e-mails duurt bij Ziggo gewoon weken. Ik zie niet in waarom ik een brief zou sturen, als zij al niet de moeite nemen om e-mail fatsoenlijk af te handelen waarom zou een brief dan wel helpen. Ik heb in de e-mails exact uitgelegd wat het probleem is, in meerdere verschillende bewoordingen maar kennelijk is het teveel moeite voor Ziggo om hun klanten fatsoenlijk te woord te staan en een analyse van het probleem te doen.

> U spreekt van diefstal, als u dit werkelijk van mening bent. Moet u aangifte doen bij de politie.

Dat heb ik ook daadwerkelijk overwogen. Als ik het gevoel zou hebben dat het iets uit zou halen dan zou ik dat ook doen. Ik verwacht echter niet dat de politie actie zal ondernemen. Ik heb nu besloten om een claim bij geschillen commissie (https://www.sgc.nl/) in te gaan dienen.

>Wilt u geen namen van personeel van ziggo op dit forum plaatsen

Heb ik ook overwogen, ik ben echter van mening dat de incompetenten geen bescherming behoeven. Het zijn nl. exact deze medewerkers die geen extra stap voor de klanten willen zetten. Ik vermoed dat het al teveel moeite voor deze mensen is om hun stoel uit te komen.
 
Heb ik ook overwogen, ik ben echter van mening dat de incompetenten geen bescherming behoeven. Het zijn nl. exact deze medewerkers die geen extra stap voor de klanten willen zetten. Ik vermoed dat het al teveel moeite voor deze mensen is om hun stoel uit te komen.
Wie zegt dat de Ziggo medewerker / mijn collega incompetent is? Zeer waarschijnlijk heeft mijn collega niet opgemerkt dat er tijdens de migratie iets niet helemaal OK is gegaan, waardoor jij nu gefactureerd wordt voor een abonnement wat al lang en breed beeindigd is geweest.

De migratiefouten zijn in het nieuwe systeem lastig te herkennen. Dit doordat de abonnementen als 'normale' abonnementen in het systeem staan, zonder een opzegging o.i.d. die daarna is geplaatst.

Om na te gaan of er inderdaad sprake is van een migratie fout, zal dit gecontroleerd moeten worden m.b.v. het oude administrative systeem van het voormalige @home. Hier hebben de meeste voormalige Casema en Multikabel agents echter meestal geen toegang tot...

Je zou eens moeten weten hoeveel 'onzin' mailtjes er per dag naar ons toe gestuurd worden. Door dit enorme hoeveelheid is het onbegonnen werk om bij iedere 'zo genaamde' opzegging die niet is doorgevoerd, de oude @home adminsitratie erbij te pakken om vervolgens te controleren of het hier om een migratie fout gaat. Zo vaak komen deze fouten (gelukkig) namelijk ook niet voor.

Waar gewerkt wordt door mensen, worden fouten gemaakt. Zelfs door Ziggo. En Ziggo is zeker de beroerdste niet in het erkennen van zijn fouten. Als jij per brief / telefonisch duidelijk aangeeft waar het is mis gegaan, zal dit met alle liefde z.s.m. voor je recht gezet worden. Het 'stelen' van abonnementsgeld is namelijk zeer zeker niet de bedoeling.

Als jij dit niet accepteert, lijkt het mij beter voor jou én Ziggo dat je de rest van je abonnementen ook beeindigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan