• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Zer0K3wL

weg er mee tbh raakt alleen maar oververhit heb hier 2 liggen nu heb gewoon me oude arris modem weer aangesloten die ik kreeg toen ik nog op z3i zat.
stuk stabieler.

mjah wie nog meer heeft onderhand gemerkt dat ubee modem heet hoofd is ?
 
warmte

hallo, inderdaad het ube modem wordt wel behoorlijk warm, ik heb hem dan ook zodanig neergezet dat hij zijn warmte kwijt kan, verder is het modem net zo stabiel als het motorola modem wat ik hier voor had.
hein
 
Ubee modem staat gewoon op een goed geventileerde plek. Dat de modem warm wordt, hmja... en? Zie het probleem niet zo. Modem is hier inderdaad net zo stabiel als de oude Motorola SBV5121E en de Scientific Atlanta welke ik ook nog een tijdje heb gehad.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16
 
anyway heb oude aris docsis 3.0 modem weer activeert.

en tuurlijk was ie op 1 plek waar hitte weg kan
 
anyway heb oude aris docsis 3.0 modem weer activeert.

en tuurlijk was ie op 1 plek waar hitte weg kan

Zo natuurlijk is dat niet, de meest voorkomende plaats van een modem is meterkast, of achter de tvmeubels.
Beide gevallen zijn verre van ideaal.

( hier het arris in de meterkast, maar geen hitte problemen gemerkt nog )
 
Ik heb nog geen eigen ervaring met de Ubee, heb dat ding al wel thuis staan nav mijn verhuizing, maar als ik het Ubee modem eens goed bekijk is de plaatsing en hoe het modem geplaatst word van grote invloed.

Het modem kan aan de muur opgehangen worden, maar dit is niet ideaal. Nog minder ideaal is het als het modem op zijn kant/verticaal word gezet zoals bij sommige andere modems (oa Motorola) het geval is.

Het beste is het modem gewoon op zijn pootjes horizontaal. Het liefst niet op een ander warmte genererend apparaat en met voldoende ruimte erboven zodat de warmte er het beste uitkan.

Hoe het modem zich bij mij thuis zal gaan gedragen? We zullen het zien.
 
zou mogelijk kappote wand contact doos ook kunnen veroorzaken.
die van mij zit zelfs dicht bij verwarming weet niet off dit probleem kan veroorzaken.

edit: ga voor zeker heid in de ochtend weer ff vervangen.
heb stuk off 10 hier liggen die opgestuurt zijn nog.

edit: inmidels wand contact doos voor zekerheid vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou mogelijk kappote wand contact doos ook kunnen veroorzaken.
die van mij zit zelfs dicht bij verwarming weet niet off dit probleem kan veroorzaken.

edit: ga voor zeker heid in de ochtend weer ff vervangen.
heb stuk off 10 hier liggen die opgestuurt zijn nog.

edit: inmidels wand contact doos voor zekerheid vervangen.
Zit het alleen het AOP of ook het modem in de buurt van de verwarming?

Als ook het modem dicht bij de verwarming zit, kan ik me voorstellen dat het modem wat extra moeite heeft met de koeling als je jezelf bedenkt dat, afhankelijk van de stooklijn, het cv water tot 70 of 90 graden opgewarmd word, en dus ook de radiator. In de directe omgeving van een radiator is het iets warmer als de rest van de ruimte. Daarnaast zal een modem in de nabijheid van een radiator niet alleen warmte opnemen via convectie, maar ook directe (infrarood) stralingswarmte, en aangezien het modem zwart is zal het modem toch aardig wat stralingswarmte opnemen.

Als dit veroorzaakt dat de temperatuur van het modem in rust toestand (geheel uit) 10 graden boven de kamertemperatuur zit zal dit de koeling al aardig beinvloeden, hoe minder verschil tussen CPU en omgeving, hoe lastiger de koeling.
 
eh nee zit er ver van af modem zelf alleen wand contact doos zit wel in de buurt.

anyway zit nu nieuwe wand contact doos op en nieuwe kabel.
wat ik vermoede dat signaal te sterk was en modem warm werdt door te sterk signaal ubee modem heeft daar zo bie zo problemen mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang er geen versterker in het verhaal zit denk ik eerder dat het eerder een te zwak signaal was.....

Een te zwak signaal, modem moet omhoog bijregelen, ofwel, maar gaan "zenden", meer zenden is meer vermogen, meer vermogen is meer warmtedissipatie.

Een te sterk te sterk signaal zorgt voor bijregelen naar beneden van het modem, is minder vermogen is minder warmte dissipatie.

En wat is overigens niet in de buurt? Het modem hoort in de buurt van het AOP te staan. Als je het modem aansluit met de bijgeleverde kabels kan het modem hooguit (ongeveer) 1meter bij het AOP vandaan staan, en dat is ruimschoots voldoende voor het opnemen van extra infrarood straling van een radiator.

PS: Je "klacht" ging over het Ubee modem... lijkt me niet meer van kracht :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan