• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is al eerder aangegeven dat switchen niet echt helpt, maar jou (en mij) als gebruiker iets te doen geeft, terwijl de humax de key's alsnog synchroniseert. Hierdoor hebben we het idee dat we het zelf oplossen :mrgreen:.
Als je niets doet, dan zal de E-19 melding ook verdwijnen.

Ah, ok. Zal volgende keer op m'n handen gaan zitten ;-)
 
Bij aanzetten komt bij mij regelmatig de E19 melding voor. Switchen van zender helpt dan. Mijn Humax staat normaal in low-power standby.

Het lijkt erop dat de Humax aan de ene kant de key(s) wel heeft, maar ze even "kwijt" is, om het maar zo te noemen. Want ik neem niet aan dat de keys zovaak langskomen dat die paar secondes genoeg zijn.
Die sleutels schijnen iedere 30 seconden bijgewerkt te worden. Dus afhankelijk van het moment van aanzetten zou je maximaal 30 seconden moeten wachten tot er weer beeld is.

De vraag rijst: hoevaak worden keys verzonden, en hoe lang zijn ze geldig? Dat laatste lijkt 6 uur te zijn.

Als keys iedere minuut langskomen, dan is zou de --UPDATE- actie ze altijd wel moeten oppikken. Als het bijvoorbeeld 1x per uur is, dan kan ie ze makkelijk missen.
Eens per 30 seconden schijnt de instelling bij Ziggo te zijn.
 
Ik zit in het mutikabel gebied en heb een @home smartcard.
Dan neem ik aan dat jouw smartcard destijds van de Ziggo/@Home registratie database is verhuisd naar de Ziggo/Multikabel registratie database. Aangezien Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel altijd hetzelfde CA_ID gebruikten is dat mogelijk.

Nu heb ik nog een ongebruikte oranje Ziggo smartcard liggen. Misschien moet ik die maar eens erin doen. Dan krijg ik denk ik wel weer een preview periode, maar daarna kan ik kijken of het verschil maakt.
Niet doen, want dat zal voor de werking na de preview periode geen verschil maken. Gebruik die preview periode maar een keer als je iets speciaals wil zien waarop je geen abonnement hebt.
 
Dan neem ik aan dat jouw smartcard destijds van de Ziggo/@Home registratie database is verhuist naar de Ziggo/Multikabel registratie database. Aangezien Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel altijd hetzelfde CA_ID gebruikten is dat mogelijk.

Ik ben klant geworden na de fusie. Dus ik zal wel niet verhuisd zijn van database. In welke database ik zit, ik heb geen idee. Het zou ook niet moeten uitmaken, denk/hoop ik.

Het valt me wel op dat de technische integratie van de voormalige netwerken nog niet voltooid is. Er zullen vast wel goede redenen zij om niet sneller dingen gelijk te trekken, maar het blijft een beetje vreemd voor mij dat het zo belangrijk is om te weten in welke regio je zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben klant geworden na de fusie. Dus ik zal wel niet verhuisd zijn van database. In welke database ik zit, ik heb geen idee. Het zou ook niet moeten uitmaken, denk/hoop ik.
Het maakt in zoverre wat uit dat jouw smartcard niet geregistreerd zal zijn in Ziggo/@Home gebied met als gevolg dat je in dat gebied geen kanalen kan weergeven met jouw smartcard. Die werkt namelijk alleen in Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema gebied omdat er sprake is van twee gescheiden netwerken. En in Ziggo/Casema/Multikabel gebied is er nog iets bijzonders aan de hand, er zijn namelijk twee Irdeto Conditional Access Systems (CAS) in gebruik, namelijk één voor de oude Multikabel smartcards en nieuwe oranje Ziggo smartcards en één voor de oude Casema smartcards en de tijdelijke uitgegeven blauwe Ziggo smartcards. Beide CAS'sen produceren decryptie sleutels en abonnementsgegevens waarbij sprake is van andere instellingen en zelfs verschillende verdelingen van kanalen over de gedefinieerde pakketten. En dat kan weer verschillend gedrag van ontvangers in de hand werken bij klanten.

Tegenwoordig krijgen Ziggo/Casema klanten ook de oranje Ziggo smartcard wat inhoudt dat zij in het Irdeto CAS geregistreerd worden dat van origine eigenlijk alleen gebruikt werd voor de Ziggo/Multikabel klanten. Vandaar dat ik benieuwd ben welke smartcard er door de Ziggo/Casema klanten gebruikt wordt als ze die opname problemen ervaren. Als dat "toevallig" allemaal nieuwe oranje smartcard zijn, dan is het "Ziggo/Multikabel" Irdeto CAS als probleem veroorzaker aan te wijzen. Als daar echter ook oude Casema smartcards tussen zitten dan ontstaat de fout kennelijk door instellingen die het Ziggo/Casema personeel in beide Irdeto CAS'sen gemaakt heeft.

Het valt me wel op dat de technische integratie van de voormalige netwerken nog niet voltooit is. Er zullen vast wel goede redenen zij om niet sneller dingen gelijk te trekken, maar het blijft een beetje vreemd voor mij dat het zo belangrijk is om te weten in welke regio je zit.
De beweegredenen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk. Uit berichten van een Ziggo medewerker blijkt dat men niet eens in staat is om het signaal in Ziggo/Multikabel gebied te monitoren, dus moeten de klanten daar maar zelf technische analyses gaan uitvoeren om aan te tonen dat Ziggo zit te klooien. Gekker moet het niet worden.

En verder blijkt keer op keer dat als problemen niet als zodanig ervaren worden in Ziggo/@Home gebied dat dergelijke problemen dan nauwelijks prioriteit krijgen omdat Ziggo/@Home het probleem niet kan reproduceren en bij het Ziggo/Casema personeel kennelijk de kennis en kunde ontbreekt om de boel op te pakken. Het zal mij niets verbazen als zou blijken dat er tegenwoordig helemaal niets meer in Ziggo/Multikabel gebied wordt getest voordat iets wordt vrijgegeven of wordt goedgekeurd, met alle gevolgen van dien. Als het Ziggo management van mening is dat alleen testen van allerlei zaken met het Ziggo/@Home signaal voldoende is, dan moeten ze ook stap twee durven te zetten door de digitale TV headend van Ziggo/Casema voor het Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied op te doeken zodat het Ziggo/@Home signaal in het volledige netwerk gebruikt wordt.
 
Ik heb zowel een blauwe als een oranje kaart. De oranje werd geleverd met mn digitale ontvanger vanuit Ziggo. De blauwe heb ik in de winkel (casema gebied) gekocht.

Ik ga eens de oranje kaart in mn Humax zetten en kijken of dat scheelt.
Will keep you all updated.

Edit: De paarse was in het echt een blauwe kaart :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie heeft er sinds de laatste ~2 weken nog last van dit probleem en is aangesloten op het voormalige @home netwerk ?
Als ik het goed begrijp zijn er in het @Home netwerk aanpassingen uitgetest en aangebracht. En kennelijk werken deze goed. Is er een planning wanneer deze aanpassingen in de rest van het netwerk worden uitgerold? Ik heb nog altjd last van mislukkende opnamen in het Casema deel van het netwerk.
 
Ter info.

Vorige week de 5050 gekocht en had het probleem dat er een programma niet opgenomen werd vanuit de standby stand. Zender was encrypted was de boodschap. Als ik hem aan laat staan gaat alles goed (tot nu toe).

Humax gebeld met de vraag of ik een PVR gekocht had die regelmatig niet opnam. Hij zei dat het een bekend probleem was en dat ze naar een oplossing aan het zoeken waren. Hij vertelde ook dat andere merken hetzelfde probleem vertoonde. Ik moest hem maar aan laten staan als ik timer opnames had geprogrammeerd, dan gaat alles goed, dit doe ik dus maar.

Het opstarten vanuit de standby stand low of gewoon gaat precies hetzelfde. Op het scherm staat: DL, i + *, boot. Het duurt een tijdje voor alles loopt, terwijl in de manual staat dat de zender direct beschikbaar is, als de standby NIET op low staat. Dit was ook bekend bij Humax.

Ik denk dat er toch ook andere problemen zijn dan alleen de E19 melding, als een programma niet opgenomen wordt, want die E19 melding heb ik (nog) niet gehad.

Ik heb een oude witte Casema kaart en zit in Zoetermeer.
 
Ik denk dat er toch ook andere problemen zijn dan alleen de E19 melding, als een programma niet opgenomen wordt, want die E19 melding heb ik (nog) niet gehad.

Ik heb een oude witte Casema kaart en zit in Zoetermeer.
Ik had in eerste instantie ook een flink aantal mislukte opnames zonder een E-19 melding gezien te hebben.
Pas na de E-19 melding legde ik de link naar het mislukken van opnames.
Vooral omdat op de cisco ook opnames mislukten en daar een E-19 melding kwam en op een andere decoder kreeg ik ook E-19 meldingen.
Voor mij was toen duidelijk dat het niet specifiek humax was.

Start jij mogelijk altijd met ned1 op als je de humax aanzet? Daar krijg je geen E-19 melding op.
 
Pfft even naar beneden en weer naar boven gerend.
Ik heb een blauwe Ziggo kaart en problemen met de 5050 met opnamen vanuit standby. Zit in Casema-gebied.

Archie: is er verschil tussen oranje en blauw? Hoe zo tijdelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan